Kan ikke kopiere adresselinje i IE6
Fra : Edmund

Dato : 05-05-04 21:06

Hvorfor kan man ikke kopiere adresselinjen i f.eks

http://www.digitalfaq.com/convert/vcdtodvd/vcdtodvd.htm

Jeg ved at man kan kopi-sikre sine billeder, men plejer den funktion at
blokere alle kopi funktioner på en side. både tekst i body og i
adresselinje.

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-04 22:34

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev :

>Hvorfor kan man ikke kopiere adresselinjen i f.eks
>
>http://www.digitalfaq.com/convert/vcdtodvd/vcdtodvd.htm

Det er tilsyneladende
onload=setInterval("window.clipboardData.setData('text','')",20)>
på siden, der gør det.

du kan omgå det ved at slå javascript fra eller bruge en browser,
som er ligeglad med den slags pjat (Opera).
--
Knud

Fra : Edmund

Dato : 07-05-04 08:03

Knud Gert Ellentoft skrev:

> du kan omgå det ved at slå javascript fra

Tak, det var jo simpelt

> eller bruge en browser,
> som er ligeglad med den slags pjat (Opera).

Med Mozilla er adresse-linjen ikke låst, men resten af siden er.

Ret træls at Microsoft tillader, at IE griber ind i basale funktioner,
men det er vel også derfor at windows har så nemt ved at få virus

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-04 16:15

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev :

>Med Mozilla er adresse-linjen ikke låst, men resten af siden er.

Og i Opera er der ikke noget, der er »låst«.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-05-04 21:17

Edmund skrev:

> Med Mozilla er adresse-linjen ikke låst, men resten af siden er.

Hvad mener du? Jeg kan da fint kopiere fra siden (Mozilla 1.6 m.
Multizilla).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Edmund

Dato : 07-05-04 22:41

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvad mener du? Jeg kan da fint kopiere fra siden

Højrekliks menuen er deaktiveret, når jeg ser siden.

Men jeg har så fundet ud af, at man kan markere tekst, og så via
menulinjen vælge Edit / Copy, hvis det er det du mener.

Jeg har ikke rodet i nogle indstillinger.

> (Mozilla 1.6 m. Multizilla).

Jeg kender ikke Mozilla så jeg ved ikke hvad du mener med at den er med
Multizilla.
--
Mvh Edmund

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-05-04 22:15

Edmund skrev:

> Højrekliks menuen er deaktiveret, når jeg ser siden.

Ah - nu forstår jeg.

> Jeg kender ikke Mozilla så jeg ved ikke hvad du mener med at
> den er med Multizilla.

Multizilla er en tilføjselse der forbedrer Mozillas muligheder i
forhold til tabbaseret netbrug.
Den kan hentes herfra: <http://multizilla.mozdev.org/>

Blandt mulighederne er bl.a. at man kan blokere for at javascripts
kan manipulere med højrekliksmenuer. Den samme mulighed findes i
øvrigt også i Mozilla 1.7.

En af mine primære grunde til at anvende Multizilla er dog at den
kan omdirigere target="_blank"-links til tabs. Når man først har
vænnet sig til at bruge tabs, vil man sjældent have nye vinduer
åbnet ved links.