NTBackup starter ikke
Fra : Brian

Dato : 01-05-01 08:02

Hejsa

Jeg har en W2K server der bruger den medfølgende NTBackup. Mit problem er at
det planlagte job ikke kører om natten, loggen siger "The operation was not
performed because the specified media cannot be found.", men hvis jeg så går
ind i scheduled jobs og højreklikker på jobbet, vælger "run" så kører det
fint og uden problemer med samme bånd som ikke blev accepteret om natten.

Båndstationen er en HP Colorado 4/8 intern.

Nogen der har en ide??

/Brian

Fra : Brian

Dato : 01-05-01 13:32

Den var vist postet forkert, så jeg flytter til
dk.edb.system.ms-windows.server

/Brian>

Fra : Michael Steenhoff Ma~

Dato : 09-08-01 22:46

Det er fejl i Windows, hvis ikke NTbackup kører kan den ikke finde båndet. Se
evt. Q267574 på Microskrots support

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 10-08-01 08:28

Hejsa

"Michael Steenhoff Madsen" <mima@steenhoff.dk> skrev i en meddelelse
> Det er fejl i Windows, hvis ikke NTbackup kører kan den ikke finde båndet.
Se
> evt. Q267574 på Microskrots support

Ja da, den korte/ufyldestgørende/forvirrende udgave er at backup'en melder
fejl udfra det bånd den konstaterede sidst den forsøgte at køre jobbet. Til
gengæld når den at registrere det bånd der sidder i nu, derfor er den klar
når du højreklikker.

En hurtig workaround er at lave et lille job (1 fil) der kører et kvarter
før det rigtige job. Dette job bør kræve et bånd der ikke findes, så er du
sikker på at det aldrig kører - det vil melde fejl hver dag men til gengæld
er NTbackup klar til det rigtige job. Giv evt. jobbet et navn der gør at man
ikke tager fejlmeddelsen alvorlig - jeg har brugt VÅGN OP, netop på en HP
Colorado 4/8 intern

/Brian