fliselægning
Fra : Jesper G.

Dato : 05-05-04 17:29

hej

jeg skal til at lave en terrasse ca 30 m2. Fliserne og sandet er købt og
jeg er næsten færdig med at grave ud i græsplænen, men da det er første gang
jeg skal ligge en terrasse vil jeg blive glad hvis der er nogen der kender
nogle sider hvor det bliver vist hvordan jeg lige får skrabet sand, målt
hældning og evt. andre tips som forhåbentlig gør det til et nemt arbejde
jeg har fundet masser af sider hvor det bliver beskrevet i tekst, men vil
gerne have et par billeder på

pft

jesper

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-05-04 17:43

"Jesper G." <pimpf@mail.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har fundet masser af sider hvor det bliver beskrevet i tekst, men vil
> gerne have et par billeder på

Har du kigget på www.silvan.dk under gør-det-selv-projekter?

Mvh. Lisbeth

Fra : Bo Br

Dato : 05-05-04 18:03

Hej Jesper

> [...]
> jeg har fundet masser af sider hvor det bliver beskrevet i tekst, men vil

Jeg har ingen billeder til trods for at jeg har lagt flere terrasser. Når du
har gravet nok ud så lægger du stabilen ud, den trækker du groft ud (men
lige)
Derefter kører du med en pladevibrator over det hele (en Pladevibrator slår
ikke ret langt ned ca. 5 cm, så det er en fordel at køre mens du lægge
stabil på)
Når det nederste lag er stampet, så lægger du et par 1/2" rør ud som du kan
trække af på. Du lægger rørene med det fald på du ønsker. derefter fylder du
op imellem Rørene med sand gerne med lidt ler i (ikke klumper) det er
nemmere at stampe sammen. Så tager du et langt bræt og trækker det
overskydende sand af. Derefter vibrere/fylder du op med sand indtil sandet
ikke synker mere.
Så skal fliser bare lægges, brug en snor til at lave fugerne lige med.

Mvh. Bo Br

Fra : Jesper G.

Dato : 05-05-04 19:56

tak