Flash 5 Shoot-em-up tvinger ældre computer~
Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 04-05-04 20:02

Hej

Jeg er ved at lege med at lave en Shoot-em-up i Flash:
http://www.jake.dk/programmering/flash (piletaster og mellemrum)

Hvis jeg forsøger at køre det fra en ældre PC går spillet nærmest i stå
(lysbilleder frem for film). Jeg har bemærket (når jeg debugger) at der
oprettes et væld af instances af mange af clipsene - f.eks. af rumskibet,
selv om der kun er 1 rumskib-movieclip man styrer. Er der noget specielt man
skal være opmærksom på for at undgå at Clipsene instantieres i ét væk?
Mit bud var at når et filmklip var løbet til ende, hvis der så ikke var en

gotoAndPlay(1);

....så oprettedes der en ny instans - men jeg har tilføjet enten

stop();

eller ovennævnte gotoAndPlay(1); til de fleste movieClips og der oprettes
stadig mange instanser...?

Nogen der har nogen tips?
Eller kunne det tænkes at være al den kollisionsdetektion?
Er der en smart måde at få en oversigt over hvor meget tid filmen bruger i
hver clip eller funktion? Det kunne måske også give mig et fingerpeg om hvor
der skulle optimeres.

Venlig hilsen - Jakob

Mail til: KR[snabel-a]RUP[punktum]DK

-= .NET, ASP, Java, HTML =-
-= Sjove billeder, wallpaper og vitser =-
-= http://www.JAKE.dk =-