/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
Flash 5 Shoot-em-up tvinger ældre computer~
Fra : Jakob Lund Krarup


Dato : 04-05-04 20:02

Hej

Jeg er ved at lege med at lave en Shoot-em-up i Flash:
http://www.jake.dk/programmering/flash (piletaster og mellemrum)

Hvis jeg forsøger at køre det fra en ældre PC går spillet nærmest i stå
(lysbilleder frem for film). Jeg har bemærket (når jeg debugger) at der
oprettes et væld af instances af mange af clipsene - f.eks. af rumskibet,
selv om der kun er 1 rumskib-movieclip man styrer. Er der noget specielt man
skal være opmærksom på for at undgå at Clipsene instantieres i ét væk?
Mit bud var at når et filmklip var løbet til ende, hvis der så ikke var en

gotoAndPlay(1);

....så oprettedes der en ny instans - men jeg har tilføjet enten

stop();

eller ovennævnte gotoAndPlay(1); til de fleste movieClips og der oprettes
stadig mange instanser...?

Nogen der har nogen tips?
Eller kunne det tænkes at være al den kollisionsdetektion?
Er der en smart måde at få en oversigt over hvor meget tid filmen bruger i
hver clip eller funktion? Det kunne måske også give mig et fingerpeg om hvor
der skulle optimeres.

Venlig hilsen - Jakob

-------------------------------------------------------------
Mail til: KR[snabel-a]RUP[punktum]DK

-= .NET, ASP, Java, HTML =-
-= Sjove billeder, wallpaper og vitser =-
-= http://www.JAKE.dk =-



 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408920
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste