Hjælp til rammesider
Fra : Brian

Dato : 04-05-04 19:10

Hejsa

Er det ikke muligt at lave en stor fed (grafisk) ramme omkring en rammeside
(frames) og centrere hele molevitten? Hvis ja, kunne jeg godt bruge en stump
kode - er ikke vildt rutineret i webdesign

/Brian G.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-04 19:55

Brian skrev:

> Er det ikke muligt at lave en stor fed (grafisk) ramme omkring
> en rammeside (frames) og centrere hele molevitten?

Put den i en iframe og definer rammen her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian

Dato : 04-05-04 22:10

Jens skrev:

> Put den i en iframe og definer rammen her.

Hmmm, det har jeg nu prøvet og det ser ikke ud til at virke helt optimalt,
idet indholdet af websiden på mystisk vis forsvinder. Hvad går der galt? Har
prøvet med følgende:

<head>

<title>blop.dk</title>

</head>

<iframe src="index.htm" name="iframe" width="900" height="570"
aligen="center" frameborder="0" allowtransparency="true">

<frameset cols="156,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">

<noframes>

rammer.</p>

</noframes>

<frame name="venstre" scrolling="no" noresize target="h-øverst"
src="menu.htm" marginwidth="0" marginheight="0">

<frameset rows="11%,*">

<frame name="h-øverst" target="h-nederst" src="top.htm" marginwidth="0"
marginheight="0" scrolling="no" noresize>

<frame name="h-nederst" src="construction.htm">

</frameset>

</frameset>

</iframe>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-04 23:42

Brian skrev:

> Hmmm, det har jeg nu prøvet og det ser ikke ud til at virke
> helt optimalt, idet indholdet af websiden på mystisk vis
> forsvinder.

Det er ikke så mærkeligt. Du skal ikke skrive rammekoderne inde i
<iframe>, men du skal bruge iframe til at inkludere en anden html-
fil.

Prøv at se hvordan koden bruges her:
<http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian

Dato : 05-05-04 15:42

Jens skrev:

> Det er ikke så mærkeligt. Du skal ikke skrive rammekoderne inde i
> <iframe>, men du skal bruge iframe til at inkludere en anden html-
> fil.

Sådan! Nu virker det sørme. Tusind tak for hjælpen

/Brian