/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Mobilix & Alcatel Speedtouch USB problemer~
Fra : Martin Wittrock Ande~


Dato : 01-05-01 01:08

hej.

Jeg tror ikke jeg er den eneste der har brugt en halv krig på at få Alcatels
Speedtouch modem til at spille med ASUS A7V (med VIA chipsæt). Problemet gik
ud på at strømmen på USB-portene ryger efter 2-30 minutters onlinetid...

Min løsning var at downgrade bundkortets BIOS til revision 1004C.

Før det har jeg installeret den nyeste Via4in1 driver, Via USB 1.08 Filter
og de nyeste drivere fra Alcatel.

Det virkede for mit og jeg har været temmelig frustreret, så jeg håber der
er nogen der kan bruge den samme fremgangsmåde...

/Mvh. Martin



 
 
Henrik Aarfeldt (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 01-05-01 07:50


Martin Wittrock Andersen <adsl32518270@wanadoo.dk> wrote in message
news:F7nH6.221$2V2.29607988@news.mobilixnet.dk...
> hej.
>
> Jeg tror ikke jeg er den eneste der har brugt en halv krig på at få
Alcatels
> Speedtouch modem til at spille med ASUS A7V (med VIA chipsæt). Problemet
gik
> ud på at strømmen på USB-portene ryger efter 2-30 minutters onlinetid...
>
> Min løsning var at downgrade bundkortets BIOS til revision 1004C.
>
> Før det har jeg installeret den nyeste Via4in1 driver, Via USB 1.08 Filter
> og de nyeste drivere fra Alcatel.
>
> Det virkede for mit og jeg har været temmelig frustreret, så jeg håber der
> er nogen der kan bruge den samme fremgangsmåde...

Hvor er det dejligt med sådan et positivt konstruktivt indlæg, for 1 gangs
skyld.

Tak Martin.



Thomas (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 01-05-01 18:24

Til Henrik fra Mobilix

Ka' du ikke ansætte Martin i jeres support afd, Martin kan åbenbart finde ud
af noget
Mobilix ikke kan

Hilsen

Thomas



Henrik Aarfeldt (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 01-05-01 19:34


"Thomas" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9cmreg$1fa$1@news.inet.tele.dk...

> Til Henrik fra Mobilix
>
> Ka' du ikke ansætte Martin i jeres support afd, Martin kan åbenbart finde
ud
> af noget

Han kan bare ringe kan han....så er der et job til ham...np.

Faktisk klippede jeg hans indlæg ud, og sendte det til ADSL-support-gruppen.

Det er jo svært at teste for samtlige mulige situationer, før et produkt
frigives.
Tro mig, der er kørt grundige test, lige siden efteråret.

-------------
Best regards
Henrik Aarfeldt
Data Maintenance Team
#mobilix AS12435
HA3180-RIPE
Dette indlæg repræsenterer min private holdning/mening.




Lars Jensen (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 01-05-01 18:58

On Tue, 1 May 2001 07:49:38 +0100, "Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk>
wrote:

>
>Hvor er det dejligt med sådan et positivt konstruktivt indlæg, for 1 gangs
>skyld.
>
>Tak Martin.
>


Er det ikke lidt pinligt, at kunderne selv skal løse problemer, som
Mobilix ellers jeres modemleverandør burde have været opmærksom på?

Det svarer i mine øjne til at HT sælger et klippekort til busserne,
hvorefter passagererne selv skal finde ud af at fylde diesel på, pumpe
luft i dækkene og reparere tændingssystemet, inden de kan komme ud at
køre.

Den var nok ikke gået andre steder end i computer/internet-branchen,
hvor leverandørerne åbenbart har vænnet sig til, at kunderne gladeligt
acceptere at få leveret halvfærdige produkter.



vh
Lars

Henrik Aarfeldt (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 01-05-01 19:28


"Lars Jensen" <larsj@image.dk> skrev i en meddelelse
news:b51tet40078j4mrkpcecs278il41je8oo3@4ax.com...
>
> Er det ikke lidt pinligt, at kunderne selv skal løse problemer, som
> Mobilix ellers jeres modemleverandør burde have været opmærksom på?

Nej.

Med de utallige pc-kombinationer der findes, og med alle deres mangler +
svagheder, så er det en umulig opgave at kompencere for alle kombinationer.
Hvis pc'erne overholder gængse standarder, så er der ingen problemer.
Det er jo ikke første gang at VIA-chipsettet giver problemer.

-------------
Best regards
Henrik Aarfeldt
Data Maintenance Team
#mobilix AS12435
HA3180-RIPE
Dette indlæg repræsenterer min private holdning/mening.



Jesper Mosegaard (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Mosegaard


Dato : 01-05-01 21:45

Det virker desværre stadig ikke for mig, jeg startede med en BIOS-revision
1004c. ( ASUS a7V133, VIA Apollo KT133A)

Da Mobilix ikke ville hjælpe mig (tja, den kære kunderservice-expert-mand
har ikke ringet, og forretningen kan ikke sige andet end at jeg skal ringe
til kundeservice ) har jeg byttet til en ethernet løsning, hvilket virker
fint. (ud over de par gange hvor jeg ikke har kunne logge på pga problemer
hos mobilix )

Mvh. Jesper Mosegaard

Martin Wittrock Andersen <adsl32518270@wanadoo.dk> wrote in message
news:F7nH6.221$2V2.29607988@news.mobilixnet.dk...
> hej.
>
> Jeg tror ikke jeg er den eneste der har brugt en halv krig på at få
Alcatels
> Speedtouch modem til at spille med ASUS A7V (med VIA chipsæt). Problemet
gik
> ud på at strømmen på USB-portene ryger efter 2-30 minutters onlinetid...
>
> Min løsning var at downgrade bundkortets BIOS til revision 1004C.
>
> Før det har jeg installeret den nyeste Via4in1 driver, Via USB 1.08 Filter
> og de nyeste drivere fra Alcatel.
>
> Det virkede for mit og jeg har været temmelig frustreret, så jeg håber der
> er nogen der kan bruge den samme fremgangsmåde...
>
> /Mvh. Martin
>
>



Martin Wittrock Ande~ (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Wittrock Ande~


Dato : 02-05-01 07:40

Jamen det er heller ikke samme chipsæt..

Måske skal du forresten osse i BIOS:
Disable PCI to DRAM prefech.
Disable PCI Master Read Caching

Jeg ved ikke om det betyder noget, men jeg læste det i en nyhedgruppe og
gjorde det før jeg flashede bios'en , og nu gider jeg ikke rigtig prøve at
slå det til igen; det virker jo...

Men i virkeligheden er det hele jo ligemeget når du har skiftet modemmet
ud...

/Martin

"Jesper Mosegaard" <mosegard@daimi.au.dk> wrote in message
news:7fFH6.335$NP.40084548@news.mobilixnet.dk...
> Det virker desværre stadig ikke for mig, jeg startede med en BIOS-revision
> 1004c. ( ASUS a7V133, VIA Apollo KT133A)
>
> Da Mobilix ikke ville hjælpe mig (tja, den kære kunderservice-expert-mand
> har ikke ringet, og forretningen kan ikke sige andet end at jeg skal ringe
> til kundeservice ) har jeg byttet til en ethernet løsning, hvilket virker
> fint. (ud over de par gange hvor jeg ikke har kunne logge på pga problemer
> hos mobilix )
>
> Mvh. Jesper Mosegaard
>
> Martin Wittrock Andersen <adsl32518270@wanadoo.dk> wrote in message
> news:F7nH6.221$2V2.29607988@news.mobilixnet.dk...
> > hej.
> >
> > Jeg tror ikke jeg er den eneste der har brugt en halv krig på at få
> Alcatels
> > Speedtouch modem til at spille med ASUS A7V (med VIA chipsæt). Problemet
> gik
> > ud på at strømmen på USB-portene ryger efter 2-30 minutters onlinetid...
> >
> > Min løsning var at downgrade bundkortets BIOS til revision 1004C.
> >
> > Før det har jeg installeret den nyeste Via4in1 driver, Via USB 1.08
Filter
> > og de nyeste drivere fra Alcatel.
> >
> > Det virkede for mit og jeg har været temmelig frustreret, så jeg håber
der
> > er nogen der kan bruge den samme fremgangsmåde...
> >
> > /Mvh. Martin
> >
> >
>
>



N/A (01-05-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-05-01 22:10



Pete (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Pete


Dato : 01-05-01 22:10

in article b51tet40078j4mrkpcecs278il41je8oo3@4ax.com, Lars Jensen at
larsj@image.dk wrote on 01/05/01 19:57:
>
> Er det ikke lidt pinligt, at kunderne selv skal løse problemer, som
> Mobilix ellers jeres modemleverandør burde have været opmærksom på?
>
> Det svarer i mine øjne til at HT sælger et klippekort til busserne,
> hvorefter passagererne selv skal finde ud af at fylde diesel på, pumpe
> luft i dækkene og reparere tændingssystemet, inden de kan komme ud at
> køre.
>
> Den var nok ikke gået andre steder end i computer/internet-branchen,
> hvor leverandørerne åbenbart har vænnet sig til, at kunderne gladeligt
> acceptere at få leveret halvfærdige produkter.
>
>
>
> vh
> Lars

Så Mobilix skal checke alle bundkort der importeres til Danmark, inden de
beslutter sig for at bruge et specifikt modem? Det svarer jo til at HT
sælger et klippekort til busserne, men først skal sende et brev ud til alle
københavnere for at være sikre på at de kan finde ud af hvordan sådan et
skal bruges! Lyder det rimeligt?

--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )


Lars Jensen (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 01-05-01 22:23

On Tue, 01 May 2001 23:10:02 +0200, Pete <pete@hldns.com> wrote:

>
>Så Mobilix skal checke alle bundkort der importeres til Danmark, inden de
>beslutter sig for at bruge et specifikt modem?

Så mange bundkort findes der heller ikke - det er ret normalt, at en
fabrikant (Alcatel) tester sit produkt op mod især de gængse
bundkort/chipset inkl. div. kombinationer, der er på markedet, før man
sender det ud. Kombinationen Asus og VIA er jo ikke ligefrem ukendt -
til gengæld er det kendt, at der kan være problemer, så hvorfor ikke
få fjernet dem til en start.



Lars

Henrik Aarfeldt (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 01-05-01 23:30


"Lars Jensen" <larsj@image.dk> skrev i en meddelelse
news:i3auetomtbb3nsbp0r2a4hidup8du3tk2c@4ax.com...
> On Tue, 01 May 2001 23:10:02 +0200, Pete <pete@hldns.com> wrote:
>
> >
> >Så Mobilix skal checke alle bundkort der importeres til Danmark, inden de
> >beslutter sig for at bruge et specifikt modem?
>
> Så mange bundkort findes der heller ikke - det er ret normalt, at en
> fabrikant (Alcatel) tester sit produkt op mod især de gængse
> bundkort/chipset inkl. div. kombinationer, der er på markedet, før man
> sender det ud. Kombinationen Asus og VIA er jo ikke ligefrem ukendt -
> til gengæld er det kendt, at der kan være problemer, så hvorfor ikke
> få fjernet dem til en start.

Det er et ASUS/VIA problem, som Alcatel ikke skal kompensere for.

-------------
Best regards
Henrik Aarfeldt
Data Maintenance Team
#mobilix AS12435
HA3180-RIPE
Dette indlæg repræsenterer min private holdning/mening.



Martin Wittrock Ande~ (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Wittrock Ande~


Dato : 02-05-01 07:42

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:uLGH6.354$zc1.42015924@news.mobilixnet.dk...
>
> Det er et ASUS/VIA problem, som Alcatel ikke skal kompensere for.
>
> -------------
> Best regards
> Henrik Aarfeldt
> Data Maintenance Team
> #mobilix AS12435
> HA3180-RIPE
> Dette indlæg repræsenterer min private holdning/mening.
>
>

arrrhh. det er jeg ikke helt enig i, jeg har læst flere steder at Alcatel
Speedtouch bruger mere strøm end USB tillader i specifikationerne, så jeg
synes nu godt de kunne have testet det ekstra grundigt.

/Martin



Lars Jensen (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 02-05-01 16:30

On Wed, 2 May 2001 00:29:58 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:


>
>Det er et ASUS/VIA problem, som Alcatel ikke skal kompensere for.
>

Jeg er helt klar over, at problemet i første omgang ligger hos
ASUS/VIA, men jeg fatter ikke, hvorfor man ikke tage højde for det hos
Alcatel/Mobilix inden man sender et produkt ud til kunden. På samme
måde som man kræver at det skal være en processor med en vis hastighed
osv., kunne man passende gøre opmærksom på kompabilitetsproblemerne
med særlige typer PC-materiel. Det er faktisk set før.....

Mobilix burde i øvrigt også have testet softwaren i deres switchboxe i
centralerne, før de gik ud med stor fed reklamekampagne om, hvor let
det er (!) at få ADSL. Det var åbenbart sværere, end de selv troede,
og det bidrager ikke til troværdigheden.

Det gør det i øvrigt heller ikke, at Moblix - bare én uge efter at
direktøren for privatkunde-divisionen garanterede, at puklen ville
være væk midt i maj - igen må udsætte leveringen for mange kunder. De
kunder, som skulle have været på i begyndelsen af maj har nu fået brev
om, at der kan gå yderligere fem uger, inden de får forbindelsen.
Ynkeligt.




Bjarke Andersen (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 03-05-01 07:48

"Lars Jensen" <larsj@image.dk> wrote in message
news:8h90ftspm4m5f14v9ei2laodlsjmct6146@4ax.com...
> Jeg er helt klar over, at problemet i første omgang ligger hos
> ASUS/VIA, men jeg fatter ikke, hvorfor man ikke tage højde for det hos
> Alcatel/Mobilix inden man sender et produkt ud til kunden. På samme
> måde som man kræver at det skal være en processor med en vis hastighed
> osv., kunne man passende gøre opmærksom på kompabilitetsproblemerne
> med særlige typer PC-materiel. Det er faktisk set før.....

Det er lidt svært at teste et produkt med alle typer hardware der findes af
PC'ere, MAC's osv idag!

> Mobilix burde i øvrigt også have testet softwaren i deres switchboxe i
> centralerne, før de gik ud med stor fed reklamekampagne om, hvor let
> det er (!) at få ADSL. Det var åbenbart sværere, end de selv troede,
> og det bidrager ikke til troværdigheden.

Nææ, men desværre er det sådan at lederne i sådanne virksomheder ikke tænker
sig om. Der var i Mobilix lovet at man ikke ville reklamere for ADSL, da
produktet rigtigt lige skulle gennemtestes først, men desværre er der nogen
som ser $$$, og valgte en massiv reklamekampagne, bag ryggen af Mobilix
medarbejderne.

> Det gør det i øvrigt heller ikke, at Moblix - bare én uge efter at
> direktøren for privatkunde-divisionen garanterede, at puklen ville
> være væk midt i maj - igen må udsætte leveringen for mange kunder. De
> kunder, som skulle have været på i begyndelsen af maj har nu fået brev
> om, at der kan gå yderligere fem uger, inden de får forbindelsen.
> Ynkeligt.

Yeap, men dette er jo ikke helt Mobilix' skyld. Du syntes også det er
Kvickly's skyld når Arla vælger at trække al mælken tilbage?

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Lasse Jarlskov (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 03-05-01 17:02

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Der var i Mobilix lovet at man ikke ville reklamere for ADSL, da
>produktet rigtigt lige skulle gennemtestes først, men desværre er der nogen
>som ser $$$, og valgte en massiv reklamekampagne, bag ryggen af Mobilix
>medarbejderne.

Det lyder interessant. Kan du fortælle hvem det er der har gennemført
den massive reklamekampagne, hvis det ikke er medarbejdere hos
Mobilix?

--
mvh.
Lasse Jarlskov
"Bilanalogier - nyhedsgruppernes Erasmus Montanus."

Bjarke Andersen (04-05-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 04-05-01 07:55

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message
news:9cs6fj.3vvg865.1@laptop.jarlskov.dk...
> Det lyder interessant. Kan du fortælle hvem det er der har gennemført
> den massive reklamekampagne, hvis det ikke er medarbejdere hos
> Mobilix?

Som i enhver anden virksomhed er der ledelsen og undersåtterne (supportere,
teknikere osv. osv.).

Ledelsen havde lovet undersåtterne at de ikke ville være aggresive i
markedsføringen, så man kunne teste produktet og begå andre dsl udbyderes
fejltagelser.

Men hvad husker vi? En masse reklamegøj for ADSL plus. Og det var
undersåtterne ikke lige gearet til, om de er det nu er svært for mig at
bedømme.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Martin Højriis Krist~ (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-05-01 09:15

"Lars Jensen" <larsj@image.dk> skrev i en meddelelse
news:8h90ftspm4m5f14v9ei2laodlsjmct6146@4ax.com...
> Jeg er helt klar over, at problemet i første omgang ligger hos
> ASUS/VIA, men jeg fatter ikke, hvorfor man ikke tage højde for det hos
> Alcatel/Mobilix inden man sender et produkt ud til kunden.

Man skal sgudda ikke gøre vold på sit hw fordi en anden leverandør ikke kan
finde ud at af overholde en specifikation

> kunne man passende gøre opmærksom på kompabilitetsproblemerne
> med særlige typer PC-materiel. Det er faktisk set før.....

enig

> Mobilix burde i øvrigt også have testet softwaren i deres switchboxe i
> centralerne, før de gik ud med stor fed reklamekampagne

Sådan fungerer marketingsafdelinger ikke...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste