Suse 9.1
Fra : J.K.Arning

Dato : 04-05-04 14:08

Jeg har ( igen igen ) tænkt mig at se lidt nærmere på Linux
og er faldet over Suse 9.1 som jeg umiddlebart syntes virker
.... skal vi sige lækker ? ... jeg kan i hvertfald lide den og hentede
en iso af deres LiveCD. Nu vil jeg så installere den på min bærbare
side om side med min XP Pro og her halter det. Jeg kan læse mig
til at den eneste måde at instalere den på skulle være via FTP
og det får jeg bare ikke til at fungere. Jeg har hentet Boot iso`en
men løber ind i problemer når jeg skal have sat min netkort på
så installationen kan hente filerne via FTP.

Så er der et alternativ ?
Kan jeg hente filerne ned og installere fra en anden partition ?
Hvordan skulle den partition evt. formateres ?

Regards

Fra : mkp

Dato : 04-05-04 19:40

J.K.Arning wrote:

> [...]
> Kan jeg hente filerne ned og installere fra en anden partition ?
> Hvordan skulle den partition evt. formateres ?

Jeg tror ikke, at det er muligt at installere 9.1 over netværk endnu, men
det skulle være muligt om nogle dage. Jeg har siddet og leget lidt med 9.0
'eren de seneste 14 dage og den kommer ud fra min vurdering som
skrivebordsbruger (på min hardware) ikke på højde med Mandrake 9.2 og
10.00.

Suse 9.1 skulle være noget forbedret. Så dan skal selvfølgelig afprøves når
det er muligt.

Med hensyn til installation så se her:
http://www.linuxbog.dk/distro/bog/distro-suse-installation.html

Hvis du har stofanet så kig lidt længere ned i nyhedsgruppen.

Mikael

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-05-04 09:24

mkp wrote:
> Jeg tror ikke, at det er muligt at installere 9.1 over netværk endnu,
> men det skulle være muligt om nogle dage.

Hvad er det der sker om et par dage ?

> [...]
> lidt med 9.0 'eren de seneste 14 dage og den kommer ud fra min
> vurdering som skrivebordsbruger (på min hardware) ikke på højde med

Ok jeg vil se om jeg kan finde en Mandrake.

Tak for tips og info

Regards

Fra : mkp

Dato : 05-05-04 14:59

J.K.Arning wrote:

> Hvad er det der sker om et par dage ?

Så vidt jeg ved er 9.1 ikke frigivet endnu, men du kan forbestille
"købeversionen", men de skriver at man inden for få dage skulle kunne
installere den over netværk.

Hilsen

Mikael

Fra : mkp

Dato : 05-05-04 19:30

mkp wrote:

> Så vidt jeg ved er 9.1 ikke frigivet endnu, men du kan forbestille
> "købeversionen", men de skriver at man inden for få dage skulle kunne
> installere den over netværk.

Suse har åbenbart ombestemt sig jeg har lige læst denne besked på en tysk
ftp-server (med mindre de opfatter en måned som få dage):

_______________________________
"Wed May 5 12:50:00 MEST 2004 - draht@
This tree contains the source RPM packages for the SUSE LINUX 9.1
distribution. The SUSE LINUX 9.1 ftp version will be published on June 4th
in this directory.

Thanks,
Roman Drahtmüller,
Sebastian Nagel,
ftpadmin@suse.com "

Så der kommer til at gå omkring en måned.

Mikael