CSS "position:pixed" problemer med IE
Fra : Peter Fjelsten

Dato : 04-05-04 10:55

Svende på dk.edb.internet.webdesign.html,

OK, jeg har lavet en side [1] i (x)HTML og den ser ud som den skal i
Opera/Firebird og hvis ikke den validerer, kan det let gøres så den gør
det (det kommer).

Problemer er (som altid) IE. Jeg gider ikke lave for mange hacks
således at folk med det bedste (i.e. værste) fra Redmond får den samme
oplevelse som folk med en ordentlig browser. Men siden skal være
brugbar.

Mine umiddelbare problemer er disse:

1) Jeg har lagt en (for ikke-IE browsere) usynlig DIV ind, for at den
"position:fixed" DIV kommer til at sidde det samme sted på siden
for IE brugere som for folk med en ordentlig browser.
Problemet er at hvis jeg laver browservinduet smallere så ombrydes den
synlige DIV (der kommer efter den usynlige, den der holder menuen)
til en ny linie - og det skal den ikke!
Jeg Jeg bil gerne lave noget no-wrap for den DIV der indeholder den
usynlige og den synlige (menuen) DIV. Kan man det?

2) Jeg fandt et hack således at man kunne lave "maximum width" i
IE, men det ser ikke ud til at siden kan laves smallere (hænger
sandsynligvis sammen med 1).

3) Der er nogle tomme pixels uden om menu DIVen - det ser ud til de er
der pr. default. De ses når man scroller - så kan man se at jeg har
lagt en dobbelt DIV med logoet så IE brugere også set. Kan jeg
fjerne de ekstra pixels?

[1] <http://www.dir-dk.org/udstyr/regulatorer.html>

--
<author> Peter Fjelsten </author>