forskel mellem mdk og mdkswp
Fra : Jens Cortsen

Dato : 04-05-04 09:23

Hej

Jeg har lige installeret mandrake på en gamle bærbar.
Og nu har jeg to linux typer i lilo.
linux og linuxswp som er default.
Men hvad er forskellen mellem de to typer?

Hilsen Jens

Fra : Jesper Krogh

Dato : 04-05-04 09:24

I dk.edb.system.unix, skrev Jens Cortsen:
> Jeg har lige installeret mandrake på en gamle bærbar.
> Og nu har jeg to linux typer i lilo.
> linux og linuxswp som er default.
> Men hvad er forskellen mellem de to typer?

Der står garanteret smp

så hvis du har en hyperthreading cpu eller flere cpu'er i din maskine
vælger du smp ellers ikke.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Jens Cortsen

Dato : 04-05-04 09:42

Jesper Krogh wrote:

> Der står garanteret smp
>
> så hvis du har en hyperthreading cpu eller flere cpu'er i din maskine
> vælger du smp ellers ikke.
>
> Jesper

Ja, der kom lige en lille stave fejl ind. Der er smp.
Tak for hjælpen.

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-05-04 11:23

In article <c77jvd$q8i$2@shrek.linuxnews.dk>, Jesper Krogh wrote:

> Der står garanteret smp
>
> så hvis du har en hyperthreading cpu eller flere cpu'er i din maskine
> vælger du smp ellers ikke.

faktisk så kører min gamle PentiumII 333Mhz uden HT osv. langt bedre på
den smp kerne som mdk sætter til default på min bærbare.

MVH
Kim Schulz

Fra : Jesper Krogh

Dato : 04-05-04 14:56

I dk.edb.system.unix, skrev Kim Schulz:

> faktisk så kører min gamle PentiumII 333Mhz uden HT osv. langt bedre på
> den smp kerne som mdk sætter til default på min bærbare.

Har du nogen ide om hvorfor?

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-05-04 09:01

In article <c787e6$lpd$1@shrek.linuxnews.dk>, Jesper Krogh wrote:
> Har du nogen ide om hvorfor?

Ingen anelse desværre, men må indrømme at jeg heller ikke har
undersøgt det helt vildt.

Måske fordi der i smp kernerne er lavet nogle optimeringer til
bl.a. gamle pentium Pro maskiner som min bærbare så kan udnytte.
Men det er kun et vildt gæt.

MVH
Kim

Fra : Kasper Dupont

Dato : 04-05-04 19:01

Kim Schulz wrote:

> faktisk så kører min gamle PentiumII 333Mhz uden HT osv. langt bedre på
> den smp kerne som mdk sætter til default på min bærbare.

Det er meget usandsynligt, at der skulle være nogen som
helst fordel ved en SMP kerne på en maskine med kun én
CPU. Faktisk burde SMP kernen være lidt langsommere. Der
må være en anden forskel.

Kan du finde .config filerne et eller andet sted? De
typiske stedder at lede efter dem vil være i /boot
/usr/src/linux/configs og /proc.

For sending spam use abuse@mk.lir.dk and kasperd@mk.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.