|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Motorvejsoplevelse Fra : phk
 | 
 Dato :  03-05-04 21:44
 | 
 |  | Kører med (ægte) 130 ud af motorvejen og kan se det begynder at knibe: Jeg
 er ved at indhente en bil og der kommer en Passat bagfra der kører 10 km/t
 hurtigere end mig. Jeg beslutter mig for en hurtig overhaling og tramper
 speederen i bund.
 
 Bilen bagfra beslutter sig for at følge med - så jeg holder pedalen i
 kælderen til vi når 180 - så giver han tilsyneladende op.
 
 Enough is enough. Jeg sætter hastigheden ned til 130 igen (fartpilot) og han
 holder sig pænt bagved en 20-30 km. Så kommer han igen.
 
 Jeg ser nysgerrigt over på bilen idet han kører forbi. På bagsmækken står
 der til min store udelte fornøjelse og forbavselse 1,8T.
 
 Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
 
 Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  03-05-04 22:05
 | 
 |  | 
 
            phk wrote:
 > Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
 Ja, og hele min familie har en gang kørt fra en Ferrari på en tysk motorvej.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
  Cosworth POWER (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  03-05-04 23:11
 | 
 |  | 
 
            >> Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
 >
 > Ja, og hele min familie har en gang kørt fra en Ferrari på en tysk
 > motorvej.
 Haha - netop :)
 -- 
 Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/  - importguide
            
             |  |  | 
  Jørgen M. Rasmussen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  03-05-04 22:30
 | 
 |  | 
 "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
 >
 Ska vi ikk bare sige at han vælger at lade dig tage "skaldet"   ). Det er
 nok en klog taktik, når man ser den nidkærhed som ligges for dagen, i den
 her tid.
            
             |  |  | 
  Ukendt (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-05-04 23:34
 | 
 |  | 
 
            > Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
 Det er så ufatteligt svært at vide, hvornår man i virkeligheden kan køre fra
 en anden bil, for hvordan kører dennes bils fører faktisk bilen. Bliver den
 lagt ind ved de rigtige omdrejningstal, og trykker han overhovedet speederen
 i bund..?
 Hvis det skal være reelt, skal man aftale omstændighederne præcist, og
 dernæst ligge side om side på en tom motorvej uden til- og frakørselsramper.
 Vi har een i familien, der har en Fiat Brava/Bravo med 100 hk eller
 deromkring, KN Kit, piggybag, kæmpe udstødning og alt muligt skrammel. Han
 var alvorligt talt helt sikker på, at han MINDST kunne køre lige op med en
 gammel Vectra 2.0.
 Jeg tilbød ham den helt reelle test, hvor der bliver startet fra 0 km/t, og
 hvor der bliver accelereret op i fart omkring 4 km på en tom vej med en
 kraftig stigning til sidst på strækningen.
 Sagen blev afgjort, og det viste sig at være en helt ulige kamp. Man kan
 blive slemt forbløffet, når tingene bliver afprøvet for alvor.
 Måske KAN du virkelig nappe en 1,8T, der får kørt tarmene ud. Måske træder
 din diesel bare hårdere i pedalerne, der ikke geares ned. Jeg ved det ikke.
   -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Landberg (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  03-05-04 23:53
 | 
 |  | 
 
            > Måske KAN du virkelig nappe en 1,8T, der får kørt tarmene ud. Måske træder
 > din diesel bare hårdere i pedalerne, der ikke geares ned. Jeg ved det
 ikke.
 Har phk ikke en TDi PD 130hk? Sådan en ligger som regel mellem 142-149hk fra
 fabrikken. Omvendt er det ofte set, at en 1.8T ikke har alle 150hk hjemme i
 stalden, specielt ikke hvis man kører på 95 oktan. Ergo kan de 130hk vs
 150hk reelt have været 149hk/360nm mod 138hk/200nm. Hvor er problemet?
 MVH
 Thomas Landberg
www.bokstuning.dk |  |  | 
   Ukendt (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-05-04 06:32
 | 
 |  | > Har phk ikke en TDi PD 130hk? Sådan en ligger som regel mellem 142-149hk
 fra
 > fabrikken. Omvendt er det ofte set, at en 1.8T ikke har alle 150hk hjemme
 i
 > stalden, specielt ikke hvis man kører på 95 oktan. Ergo kan de 130hk vs
 > 150hk reelt have været 149hk/360nm mod 138hk/200nm. Hvor er problemet?
 
 Jeg synes ikke at have påpeget noget problem.
 
 Jeg konstaterer blot, at mange bilejere har en opfattelser af, hvad deres
 bil kan, som ikke altid stemmer overens med virkeligheden.
 
 I øvrigt interessant med de effektmålinger, som du nævner. Hvor får man som
 regel rullet sin bil i "dit område"..?
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Landberg (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  04-05-04 09:34
 | 
 |  | 
 
            > I øvrigt interessant med de effektmålinger, som du nævner. Hvor får man
 som
 > regel rullet sin bil i "dit område"..?
 F.eks. havde FDM i Aalborg gratis rullefelt en hel dag i forbindelse med
 indvielsen af rullefeltet. De målte en masse Passat 130hk TDi'er og den
 svageste havde 142hk. Når jeg er inde og måle biler hos dem, så går snakken
 jo.
 Jeg har endog set en tysk test af en Passat 130hk TDi hvor de målte den til
 157hk. Jeg har målt nogle 100hk TDi'er hos FDM og de ligger på 114-122hk.
 MVH
 Thomas Landberg
www.bokstuning.dk |  |  | 
     Ukendt (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-05-04 18:07
 | 
 |  | > F.eks. havde FDM i Aalborg gratis rullefelt en hel dag i forbindelse med
 > indvielsen af rullefeltet. De målte en masse Passat 130hk TDi'er og den
 > svageste havde 142hk.
 
 Det er svært at sammenligne bilers effekt på baggrund af målinger fra
 forskellige rullefelter.
 
 Hvis der er meget store forskelle, er der nok ingen tvivl - men aktuelt
 målte det felt, som du skriver om (FDM i Aalborg) omkring 10 hk mere end
 rullefeltet ved Scantune i Galten ved Århus, da Teknologisk Institut sidste
 år kørte den samme bil rundt til en række virksomheder, der sælger
 effektmålinger.
 
 Derfor - hvis det ene rullefelt måler 145 hk og det andet måler 155 hk, kan
 man med sikkerhed udlede, at den ene vil virkelig har mere effekt end den
 anden.
 
 Min Opel Vectra blev i øvrigt målt til 125 hk ved Scantune - men blot til
 120 hk hos Scantune. Ugen efter fik Per Mai, der er indehaver af Scantune,
 stillet sit felt lidt ned.
 
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Morten Fruergaard (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  05-05-04 05:53
 | 
 |  | 
 
            Jan W. Nielsen wrote:
 > Min Opel Vectra blev i øvrigt målt til 125 hk ved Scantune - men blot
 > til 120 hk hos Scantune.
 Er der to x Scantune..     De 120 hk var hos Tenologisk, svjh, ik?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
       Ukendt (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-05-04 07:24
 | 
 |  | 
 
            > De 120 hk var hos Tenologisk, svjh, ik?
 Jo - my mistake..    -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Mark Sandberg (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mark Sandberg
 | 
 Dato :  04-05-04 00:11
 | 
 |  | 
 
            "phk"  skrev i en meddelelse:
 > Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
 Jep!
 Diesel_Power_Rules............!
 Mange herinde har endnu ikke fået øjnene op for den fornøjelse    /Mark.
 MC'ist på en 1,5 liters Kawasaki, der trækker fra BMW M5 i acceleration.
 0-100 Km/t på 5,2 sekunder. For slet ikke at tale om mellemaccelerationerne,
 der kører plastikraketterne over ende    |  |  | 
  SmaRTrxxv (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  04-05-04 10:25
 | 
 |  | 
 "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message news:4096d154$0$173$>
 > MC'ist på en 1,5 liters Kawasaki, der trækker fra BMW M5 i acceleration.
 > 0-100 Km/t på 5,2 sekunder. For slet ikke at tale om
 mellemaccelerationerne,
 > der kører plastikraketterne over ende    >
 5,2 sek  Fnis.......
 Min 1,0 MC går..
 0-100 2,9 sek eller 0-200 9,0...
 og vedr. mellemaccelerationer... der får du også røv på dit chrom-monster.
   Thore
 -- 
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56 |  |  | 
   Torben Scheel (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  04-05-04 13:39
 | 
 |  | 
 
            "SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in message
 news:4097614a$0$11004$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 >
 > "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message news:4096d154$0$173$>
 > > MC'ist på en 1,5 liters Kawasaki, der trækker fra BMW M5 i acceleration.
 > > 0-100 Km/t på 5,2 sekunder. For slet ikke at tale om
 > mellemaccelerationerne,
 > > der kører plastikraketterne over ende    > >
 > 5,2 sek  Fnis.......
 >
 > Min 1,0 MC går..
 > 0-100 2,9 sek eller 0-200 9,0...
 Ca. det samme som min - der fylder 20år om 17dage    (FJ1100)
 Se _det_ er proletarpower.
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
    Fujitsu (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fujitsu
 | 
 Dato :  04-05-04 12:46
 | 
 |  | 
 
            Dit ur på pc går forkert
 "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:409789c7$1@news.carlbro.dk...
 > "SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in message
 > news:4097614a$0$11004$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > >
 > > "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message news:4096d154$0$173$>
 > > > MC'ist på en 1,5 liters Kawasaki, der trækker fra BMW M5 i
 acceleration.
 > > > 0-100 Km/t på 5,2 sekunder. For slet ikke at tale om
 > > mellemaccelerationerne,
 > > > der kører plastikraketterne over ende    > > >
 > > 5,2 sek  Fnis.......
 > >
 > > Min 1,0 MC går..
 > > 0-100 2,9 sek eller 0-200 9,0...
 >
 > Ca. det samme som min - der fylder 20år om 17dage    (FJ1100)
 > Se _det_ er proletarpower.
 >
 > vh
 > Torben
 >
 >
            
             |  |  | 
  Cosworth POWER (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  04-05-04 21:29
 | 
 |  | 
 
            > Diesel_Power_Rules............!
 >
 > Mange herinde har endnu ikke fået øjnene op for den fornøjelse    Jojo... men nogen racerbil bliver det sgutte ;)
 Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel hakker
 sgu aldrig, IMO ;)
 -- 
 Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/  - importguide
            
             |  |  | 
   Thomas Strandtoft (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  05-05-04 00:43
 | 
 |  | 
 
            Cosworth POWER wrote:
 > Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel hakker
 > sgu aldrig, IMO ;)
 Jeg synes også det er interessant at altid sammenligner ting som
 fx. en benzinbil med 1600 motor med en dieselbil med 1900 ccm,
 turbo og intercooler og snakker om trækkraft.. Jeg føler mig ret
 overbevist om at hvis benzinbilen bliver boret 300 ccm op og får
 turbo og intercooler, så står dieselbilen til øretæve i samtlige
 discipliner på nær brændsstofforbruget.. 
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
    Cosworth POWER (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  05-05-04 19:14
 | 
 |  | 
 
            > Jeg synes også det er interessant at altid sammenligner ting som
 > fx. en benzinbil med 1600 motor med en dieselbil med 1900 ccm,
 > turbo og intercooler og snakker om trækkraft.. Jeg føler mig ret
 > overbevist om at hvis benzinbilen bliver boret 300 ccm op og får
 > turbo og intercooler, så står dieselbilen til øretæve i samtlige
 > discipliner på nær brændsstofforbruget..
 Haha - ja :)
 -- 
 Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/  - importguide
            
             |  |  | 
   Morten Fruergaard (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  05-05-04 05:54
 | 
 |  | 
 
            Cosworth POWER wrote:
 > Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel
 > hakker sgu aldrig, IMO ;)
 Den slår heller en ikke 4 benet 1 L med 166 hk, når bilen vejer 500 kg...
   -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
    phk (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  05-05-04 06:40
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:40987377$0$20123$14726298@news.sunsite.dk...
 > Cosworth POWER wrote:
 
 > > Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel
 > > hakker sgu aldrig, IMO ;)
 
 Nu tænker du ude på motorvejen ved fuld skrue. Det kan du have ret i.
 
 Det er naturligvis en anden sag når vi snakker små veje eller en lille bane
 på et køreteknisk anlæg ;)
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
     Cosworth POWER (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  05-05-04 19:15
 | 
 |  | 
 
            >>> Benzin og turbo eller en >6 benet benzin motor slår sådan en diesel
 >>> hakker sgu aldrig, IMO ;)
 >
 > Nu tænker du ude på motorvejen ved fuld skrue. Det kan du have ret i.
 >
 > Det er naturligvis en anden sag når vi snakker små veje eller en
 > lille bane på et køreteknisk anlæg ;)
 Hvor du mener en diesel spand er sjovere og hurtigere at køre i?  Jeg er
 sikker på du tager helt fejl!
 -- 
 Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/  - importguide
            
             |  |  | 
      phk (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  05-05-04 22:32
 | 
 |  | 
 "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:c7bav4$203p$1@news.cybercity.dk...
 
 > > Det er naturligvis en anden sag når vi snakker små veje eller en
 > > lille bane på et køreteknisk anlæg ;)
 >
 > Hvor du mener en diesel spand er sjovere og hurtigere at køre i?  Jeg er
 > sikker på du tager helt fejl!
 
 Ja - jeg synes også det er RAT træls at have 90 HK ved 2000 omdrejninger ;)
 
 Men på den anden side får jeg jo ingen høreskade af at høre på 8000
 omdrejninger - med mindre der kommer en benzinbil i nærheden af mig ;)
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
       Cosworth POWER (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  05-05-04 22:42
 | 
 |  | > Ja - jeg synes også det er RAT træls at have 90 HK ved 2000
 > omdrejninger ;)
 
 Det behøver du sgutte ha' en diesel hakker for at ha.  90hk... haha, ja det
 er for vildt ;)  Eller noget... :)
 
 
 --
 Thomas Krath
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
        phk (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  06-05-04 21:56
 | 
 |  | 
 "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:c7bn2r$2in3$1@news.cybercity.dk...
 
 > > Ja - jeg synes også det er RAT træls at have 90 HK ved 2000
 > > omdrejninger ;)
 >
 > Det behøver du sgutte ha' en diesel hakker for at ha.  90hk... haha, ja
 det
 > er for vildt ;)  Eller noget... :)
 
 90HK ved 2.000(!) omdrejninger.
 
 Hint: Der er flere omdrejninger op til det røde felt ;)
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
         Cosworth POWER (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  07-05-04 03:05
 | 
 |  | 
 
            > 90HK ved 2.000(!) omdrejninger.
 >
 > Hint: Der er flere omdrejninger op til det røde felt ;)
 En diesel spand tager typisk kun 4500 rpm... så kan du selv regne på
 resten...
 -- 
 Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/  - importguide
            
             |  |  | 
          phk (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  07-05-04 08:34
 | 
 |  | 
 "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:c7eqrs$1697$1@news.cybercity.dk...
 > > 90HK ved 2.000(!) omdrejninger.
 > >
 > > Hint: Der er flere omdrejninger op til det røde felt ;)
 >
 > En diesel spand tager typisk kun 4500 rpm... så kan du selv regne på
 > resten...
 
 Fordi den behøver ikke flere ;)
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
          Jens (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens
 | 
 Dato :  07-05-04 10:34
 | 
 |  | Cosworth POWER <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:
 
 > > 90HK ved 2.000(!) omdrejninger.
 > >
 > > Hint: Der er flere omdrejninger op til det røde felt ;)
 >
 > En diesel spand tager typisk kun 4500 rpm... så kan du selv regne på
 > resten...
 
 Har du regnet ud, hvad din egen har at gøre godt med ved 2000 rpm?
 
 (Hvorfor har du i øvrigt et link i din sig. - Når det nu ikke virker?)
 
 --
 / Jens
 
 
 |  |  | 
           Jan W Nielsen (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  07-05-04 12:45
 | 
 |  | 
 
            > Har du regnet ud, hvad din egen har at gøre godt med ved 2000 rpm?
 Mon ikke Thomas har noget af den samme effekt ved 2.000 o/min - men det er
 kun fordi der ikke er "fuld tryk på kanonen" endnu. De er jo et stykke vej
 top til de 275 hk, som Cossie´n har, når der først kommer gang i møllen.
 "Forskydning" er mange ting - imo er det lidt latterligt at sammenligne en
 alm. diesel med en 275 hestes tunet Cosworth.
 Det gælder både de entusiaster, der er vilde med diesel - og de
 cossie-ejere, der ikke vil anerkende TDi´ernes ubestridelige kvaliteter.
  )
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
            Thunderbird [7100] (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird [7100]
 | 
 Dato :  07-05-04 17:21
 | 
 |  | On Fri, 7 May 2004 13:45:18 +0200, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 
 >> Har du regnet ud, hvad din egen har at gøre godt med ved 2000 rpm?
 >
 >Mon ikke Thomas har noget af den samme effekt ved 2.000 o/min - men det er
 >kun fordi der ikke er "fuld tryk på kanonen" endnu. De er jo et stykke vej
 >top til de 275 hk, som Cossie´n har, når der først kommer gang i møllen.
 
 Har den så mange krikker i stalden nu?
 --
 Mvh
 Flemming Jacobsen
 
 
 |  |  | 
             Cosworth POWER (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  07-05-04 23:45
 | 
 |  |  |  |  | 
            Kim Voss Schrader (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  07-05-04 17:27
 | 
 |  | Hej!
 
 Jan W Nielsen wrote:
 >
 > Mon ikke Thomas har noget af den samme effekt ved 2.000 o/min - men det er
 > kun fordi der ikke er "fuld tryk på kanonen" endnu. De er jo et stykke vej
 > top til de 275 hk, som Cossie´n har, når der først kommer gang i møllen.
 
 Nu må Thomas vel ikke tune motoren i Sierraen særligt meget? Så vidt jeg husker
 er der lagt en motor i fra en Escort Cosworth (correct me if I'm wrong) og ergo
 er den underlagt 20% reglen :(
 
 Anyway, det gør ikke mig noget hvis den skulle overstige denne tåbelige grænse
 :)
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader
 
 OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
 
 
 |  |  | 
             Jan W Nielsen (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  07-05-04 17:33
 | 
 |  | > Nu må Thomas vel ikke tune motoren i Sierraen særligt meget? Så vidt jeg
 husker
 > er der lagt en motor i fra en Escort Cosworth (correct me if I'm wrong) og
 ergo
 > er den underlagt 20% reglen :(
 
 Jeg tror, de to motorer betragtes som identiske, men jeg ved det ikke.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
              Kim Voss Schrader (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  07-05-04 18:13
 | 
 |  | Hej!
 
 Jan W Nielsen wrote:
 >
 > Jeg tror, de to motorer betragtes som identiske, men jeg ved det ikke.
 
 Okay, det kan da godt være. Det ville godt nok være surt ikke at kunne voldtune
 den i forvejen hurtige bil :)
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader (som har plads til en Escossie-motor i motorrummet :))
 
 OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
 
 
 |  |  | 
               Jan W Nielsen (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  07-05-04 23:22
 | 
 |  | 
 
            > Okay, det kan da godt være. Det ville godt nok være surt ikke at kunne
 voldtune
 > den i forvejen hurtige bil :)
 Ja - frygteligt.
 Men heldigvis kan man ler vride noget mere ud af den.
   -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
                Cosworth POWER (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  07-05-04 23:45
 | 
 |  |  |  |  | 
             Cosworth POWER (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  07-05-04 23:49
 | 
 |  | 
 
            > Nu må Thomas vel ikke tune motoren i Sierraen særligt meget? Så vidt
 > jeg husker er der lagt en motor i fra en Escort Cosworth (correct me
 > if I'm wrong) og ergo er den underlagt 20% reglen :(
 Suk.... jo, min er en DOHC'er 8v m. Cosworth motor i.  Hva' tror du selv???
 -- 
 Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/  - importguide
            
             |  |  | 
           Cosworth POWER (07-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  07-05-04 23:47
 | 
 |  | 
 
            > Har du regnet ud, hvad din egen har at gøre godt med ved 2000 rpm?
 Næ... men jeg tror da den har 90hk, mindst.  Boost kommer først ved 3000
 rpm.... så smider den også 220+...
 > (Hvorfor har du i øvrigt et link i din sig. - Når det nu ikke
 > virker?)
 Måske fordi cybercity har rodet med serveren, så forbindelsen ikke virker
 100 pct :(
 -- 
 Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/  - importguide
            
             |  |  | 
  Morgan Jones (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morgan Jones
 | 
 Dato :  04-05-04 05:48
 | 
 |  | 
 
 > Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
 
 
 Øeh, du har ikke overvejet at han blot vil holde sig under en hastighed der
 ikke koster ham kortet?
 
 :)
 
 Morgan
 
 
 
 
 |  |  | 
  phk (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  04-05-04 06:47
 | 
 |  | 
 "Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
 news:4097206c$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 >
 > > Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
 >
 > Øeh, du har ikke overvejet at han blot vil holde sig under en hastighed
 der
 > ikke koster ham kortet?
 
 Helt reelt tror jeg han gav den pedalen. Min har 130 HK fra 3.100 rpm og
 opefter svarende til en hastighed paa ca. 150 km  i timen. Hvis han saa ikke
 har gearet ned som jeg heller ikke gjorde har han ikke en chance ..
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mikkel Hansen (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Hansen
 | 
 Dato :  04-05-04 09:12
 | 
 |  | 
 
            phk wrote:
 > Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
 >
 > Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
 Næsten hver gang jeg kører i indre kbh er der en eller anden i en bil (som
 regel med lavprofildæk og hækspoiler) ved et lyskryds, som er helt sikker på
 han kan køre fra min mc (omkring 0-100 på <3s). Selvtilliden hos jer bilfolk
 fejler i hvert fald ikke noget    -- 
 Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444 |  |  | 
  Morten Fruergaard (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  04-05-04 09:14
 | 
 |  | 
 
            Mikkel Hansen wrote:
 > Næsten hver gang jeg kører i indre kbh er der en eller anden i en bil
 > (som regel med lavprofildæk og hækspoiler) ved et lyskryds, som er
 > helt sikker på han kan køre fra min mc (omkring 0-100 på <3s).
 > Selvtilliden hos jer bilfolk fejler i hvert fald ikke noget    he he..
 Minder mig om en historie, som min mor har fortalt.
 Hun holdt ved et lyskryds i hendes Mx-5, hvor en ung gut i en kassevogn ved
 siden af, rullede vinduet ned og spurgte om de skulle køre om kap til næste
 lyskryds...     -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
   SmaRTrxxv (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  04-05-04 10:29
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
 news:409750a9$0$20102$14726298@news.sunsite.dk...
 > Mikkel Hansen wrote:
 >
 > Minder mig om en historie, som min mor har fortalt.
 > Hun holdt ved et lyskryds i hendes Mx-5, hvor en ung gut i en kassevogn
 ved
 > siden af, rullede vinduet ned og spurgte om de skulle køre om kap til
 næste
 > lyskryds...     >
 Tja... jeg har flere gange kør fra div. GSI, GTI ting i en sættevognstrækker
 (forvogn), så det er måske ikke lige åbenlyst som alle går og tror, men kun
 i lyskryds for sådan en trække render jo ikke skide hurtigt på toppen :-/
 Thore
            
             |  |  | 
    Ukendt (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-05-04 18:11
 | 
 |  | > Tja... jeg har flere gange kør fra div. GSI, GTI ting i en
 sættevognstrækker
 > (forvogn), så det er måske ikke lige åbenlyst som alle går og tror,
 
 Jeg vil påtage mig at køre fra alle de trækkere, som du nogensinde har kørt
 i - og det i en hvilken som helst udlejnings-Corolla med under 100 hk.
 
 Glem de trækkere - den kan ikke en skid, hvis personbilen virkelig vil
 lege - men trækkerne er naturligvis hurtigere uden hænger - end med hænger,
 og det er sikkert forførende, hvis man dagen lang skrumler rundt med 40 ton
 bagpå..
 
 GSi´er.. Glem det.
 
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Torben E (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  04-05-04 21:54
 | 
 |  | 
 "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
 news:4097cea6$0$435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Jeg vil påtage mig at køre fra alle de trækkere, som du nogensinde har
 kørt
 > i - og det i en hvilken som helst udlejnings-Corolla med under 100 hk.
 >
 > Glem de trækkere - den kan ikke en skid, hvis personbilen virkelig vil
 > lege - men trækkerne er naturligvis hurtigere uden hænger - end med
 hænger,
 > og det er sikkert forførende, hvis man dagen lang skrumler rundt med 40
 ton
 > bagpå..
 >
 
 Enig, en ganske almindelig familiebil kører fint fra en trækker
 
 Der er dog mange chaffuter der tror det er en F1 bil de sidder i
 
 Torben E
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-05-04 22:20
 | 
 |  | > Enig, en ganske almindelig familiebil kører fint fra en trækker
 
 Jep, det er INTET problem.
 
 Men man skal selvfølgelig træde lidt til den, for sådan et stort skrummel er
 da forbavsende kvik, når den ikke har noget at slæbe på.
 
 Men at den kan køre fra en almindelig personbil, der "får kniven" - glem
 det.
 
 At køre fra en GSi eller tilsvarende, der får kniven - aldrig nogensinde
 overhovedet og på nogen måde.
 
 > Der er dog mange chaffuter der tror det er en F1 bil de sidder i
 
 Ja, og så kører de ofte som nogle idioter i byen, fordi accelerationsevnenen
 stiger dem til hovedet. Latterligt, IMO.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Thomas H. (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas H.
 | 
 Dato :  05-05-04 06:15
 | 
 |  | 
 "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
 news:4097cea6$0$435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > Glem de trækkere - den kan ikke en skid, hvis personbilen virkelig vil
 > lege - men trækkerne er naturligvis hurtigere uden hænger - end med
 hænger,
 > og det er sikkert forførende, hvis man dagen lang skrumler rundt med 40
 ton
 > bagpå..
 
 
 Jeg har da set en test, hvor en trækker tager en Porsche 911 GT2 med 450 hk
 !!
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-05-04 07:26
 | 
 |  | 
 
            > Jeg har da set en test, hvor en trækker tager en Porsche 911 GT2 med 450
 hk
 > !!
 En raket-lastbil....?
   -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
       Thomas H. (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas H.
 | 
 Dato :  05-05-04 16:54
 | 
 |  | 
 "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
 news:409888f2$0$477$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > > Jeg har da set en test, hvor en trækker tager en Porsche 911 GT2 med 450
 > hk
 > > !!
 >
 > En raket-lastbil....?
 
 Nej en af dem de bruger til truck-race - jeg var MEGET overrasket over, at
 de alligevel var SÅ hurtige, jeg tror faktisk ved nærmere eftertanke, at det
 var en Gembella Porsche med 600 hk, den kørte lige op med i starten.
 
 
 
 
 |  |  | 
        Henrik B. (10-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  10-05-04 20:19
 | 
 |  | 
 "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
 news:r68mc.130$jr6.28@news.get2net.dk...
 > > En raket-lastbil....?
 >
 > Nej en af dem de bruger til truck-race - jeg var MEGET overrasket over, at
 > de alligevel var SÅ hurtige, jeg tror faktisk ved nærmere eftertanke, at
 det
 > var en Gembella Porsche med 600 hk, den kørte lige op med i starten.
 De trækkere har også omkring 1600 Hk.    M.v.h.
            
             |  |  | 
     Allan Jørgensen (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Jørgensen
 | 
 Dato :  05-05-04 21:08
 | 
 |  | 
 "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
 news:4097cea6$0$435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Jeg vil påtage mig at køre fra alle de trækkere, som du nogensinde har
 kørt
 > i - og det i en hvilken som helst udlejnings-Corolla med under 100 hk.
 >
 > Glem de trækkere - den kan ikke en skid, hvis personbilen virkelig vil
 > lege - men trækkerne er naturligvis hurtigere uden hænger - end med
 hænger,
 > og det er sikkert forførende, hvis man dagen lang skrumler rundt med 40
 ton
 > bagpå..
 
 hmm mener bilmagasinet havde en duel mellem en trækker og en alfa 156 og der
 tabte alfaen vist nok, men hvad størrelse motor der var i dem begge og
 hvilket nummer de testede i kan jeg ikke huske :-/
 
 --
 Allan
 Nissan Primera 2,0 se aut
 fzr600us
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Strandtoft (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  04-05-04 11:30
 | 
 |  | 
 
            phk wrote:
 > Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
 > 
 > Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
 ...eller også var han bare træt af at ligge i skyen af
 halvforbrændt diesel??    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
  Torben Scheel (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  04-05-04 13:41
 | 
 |  | 
 
            "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message
 news:409770BE.9E5DBFC8@carftp.com...
 > phk wrote:
 >
 > > Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
 > >
 > > Kald mig bare Olsen - men min Golf kan køre fra en 1,8T :)
 >
 > ..eller også var han bare træt af at ligge i skyen af
 > halvforbrændt diesel??    LOL
 "Mange herinde har endnu ikke fået øjnene op for den fornøjelse   "
 *host host - stik mig et nyt filter*
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
  BS (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BS
 | 
 Dato :  06-05-04 04:54
 | 
 |  | 
 > Hvad kan jeg sige ... dieselturbo der trykker er noget der rykker :)
 Wenn der Dieselturbo drückt, der Golf nach vorne rückt!    mvh DerGolf
 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com). Version: 6.0.677 / Virus Database: 439 - Release Date: 04-05-2004
            
             |  |  | 
  Fly Christensen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  06-05-04 08:17
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 6 May 2004 05:53:30 +0200, "BS" <Nospammer@mail.fi> wrote:
 [snip]
 >Wenn der Dieselturbo drückt, der Golf nach vorne rückt!    >mvh DerGolf
 Der mit dem Golf tanzt
            
             |  |  | 
   Mogens Knudsen (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  08-05-04 06:58
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 06 May 2004 09:17:03 +0200, Fly Christensen
 <x_nospam_x@gmx.net> wrote:
 >Der mit dem Golf tanzt...
 ....man aber schlecht...
 Kan den debat ikke snart slutte - det er jo håbløst.
 En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
 andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
    Hans Paulin (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  08-05-04 07:07
 | 
 |  | 
 
            Mogens Knudsen skrev:
 > On Thu, 06 May 2004 09:17:03 +0200, Fly Christensen
 > <x_nospam_x@gmx.net> wrote:
 >
 >> Der mit dem Golf tanzt...
 >
 > ...man aber schlecht...
 ....kom nu ikke å sige at *jeg* ikke ka snakke tysk...    -- 
                              Med venlig hilsen
                                       Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm |  |  | 
     Mogens Knudsen (08-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  08-05-04 07:23
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 8 May 2004 08:07:07 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
 wrote:
 >>> Der mit dem Golf tanzt...
 >> ...man aber schlecht...
 >...kom nu ikke å sige at *jeg* ikke ka snakke tysk...    Jep, dét slap jeg meget skidt fra !
 Sorry    /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
    phk (10-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  10-05-04 09:58
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:mjto90tvecj2jdsve23ceas00ul60c5m57@4ax.com...
 > On Thu, 06 May 2004 09:17:03 +0200, Fly Christensen
 > <x_nospam_x@gmx.net> wrote:
 >
 > >Der mit dem Golf tanzt...
 >
 > ...man aber schlecht...
 >
 > Kan den debat ikke snart slutte - det er jo håbløst.
 > En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
 > andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!
 
 Well... den er også god til at køre langt på literen - trods de gode
 mellemaccellerationer ;)
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
     Henrik B. (10-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  10-05-04 20:20
 | 
 |  | 
 "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 news:409f43fa$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
 > > andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!
 >
 > Well... den er også god til at køre langt på literen - trods de gode
 > mellemaccellerationer ;)
 
 Det gør min benziner jo så også - trods kvikke mellemacc.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
      phk (12-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  12-05-04 04:59
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:409fd5f6$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:409f43fa$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > > En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
 > > > andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!
 > >
 > > Well... den er også god til at køre langt på literen - trods de gode
 > > mellemaccellerationer ;)
 >
 > Det gør min benziner jo så også - trods kvikke mellemacc.
 
 Langt må være et relativt begreb her - jeg har kørt 23, 23½ og 24 på de
 sidste 3 tankfulde (1000-1200 km).
 
 Og du?
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
       Henrik B. (12-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-05-04 18:06
 | 
 |  | 
 "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 news:40a1a897$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Det gør min benziner jo så også - trods kvikke mellemacc.
 >
 > Langt må være et relativt begreb her - jeg har kørt 23, 23½ og 24 på de
 > sidste 3 tankfulde (1000-1200 km).
 >
 > Og du?
 
 Under turen hjem fra Tyskland kørte jeg 11 km/l i snit på første tankfuld.
 Hvilket var lidt "bakkekørsel" i Kassel m.v. Og det med hastigheder mellem
 130 og 160 km/t. For det meste mellem 140 og 150 km/t. Ud over det, så
 vejede min 1400 kg + 4 vinterfælge + div. reservedele og fører. Din?
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
        phk (15-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  15-06-04 23:47
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:40a2597c$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > > > Det gør min benziner jo så også - trods kvikke mellemacc.
 > >
 > > Langt må være et relativt begreb her - jeg har kørt 23, 23½ og 24 på de
 > > sidste 3 tankfulde (1000-1200 km).
 > >
 > > Og du?
 >
 > Under turen hjem fra Tyskland kørte jeg 11 km/l i snit på første tankfuld.
 > Hvilket var lidt "bakkekørsel" i Kassel m.v. Og det med hastigheder mellem
 > 130 og 160 km/t. For det meste mellem 140 og 150 km/t. Ud over det, så
 > vejede min 1400 kg + 4 vinterfælge + div. reservedele og fører. Din?
 
 1150kg plus indhold med max. hastighed på 80 men som almindelig
 hverdagskørsel, dvs. inkl. bykørsel. Den kører 18,75 på literen ved 120 ved
 ren motorvejskørsel.
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
    Henrik B. (10-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  10-05-04 20:20
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:mjto90tvecj2jdsve23ceas00ul60c5m57@4ax.com...
 > ...man aber schlecht...
 >
 > Kan den debat ikke snart slutte - det er jo håbløst.
 > En moderne diesel er nogenlunde kvik i mellemaccelerationer, hvis "vi
 > andre" undlader at geare ned. ALT andet er den håbløs i/til !!
 Geare ned?? Hvorfor det??   )
 M.v.h.
            
             |  |  | 
     Mogens Knudsen (10-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  10-05-04 21:35
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 10 May 2004 21:20:01 +0200, "Henrik B."
 <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
 >Geare ned?? Hvorfor det??   )
 Næh, men lidt hjælp skal de jo ha' :)
 /Mogens
            
             |  |  | 
 |  |