Styresystem i Pascal
Fra : Erik Vest Zielke

Dato : 23-11-00 17:07

Er det muligt al at lave sit eget styresystem med object pascal, og hvis det
er, er det så muligt at kompilere det i Delphi.

<signatur>*Erik Vest Zielke*
*zielke@software.dk*</signatur>

Fra : Thomas P

Dato : 23-11-00 17:24

Delphi = [windowsunderstøttet] Object Pascal

- Thomas

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 24-11-00 21:48

Just as I expected, "Thomas P" <blomme@post.com> came up with this:

>Delphi = [windowsunderstøttet] Object Pascal

Hov hov! Sådan her:

Delphi := [ObjectPascal] in Windows;

hvor Delphi er en variabel af typen Boolean, Windows er en variabel af
typen "set of TProgram" og ObjectPascal er et element i den
enumererede type TProgram der indeholder navnene på diverse
programtyper og programmeringssprog!

(Jeg er i lidt af et off-topic/joke humør for tiden.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Thomas P

Dato : 24-11-00 21:56

HæHæ :)

- Thomas

Fra : news.tele.dk

Dato : 23-11-00 19:12

Det kan det faktisk godt. Jeg havde engang noget sovs til et styresystem
lavet i pascal.. Det virkede faktisk fint. Lidt sparsomt med kommandoer, men
ellers :)

Du skal huske på, at du faktisk kan udføre f.eks asm i pascal. Og Windows er
bla. lavet i asm. sååååå

Det kan sagtens lade sig gøre i delphi, skriv alt i asm Men du skal virkelig
have forstand på det !!!!
Og,- måske ville det så være bedre med en asm compiler :). og evt c++

Fra : RoceKiller

Dato : 24-11-00 20:03

On Thu, 23 Nov 2000 17:07:28 +0100,
"Erik Vest Zielke" <zielke@software.dk>
used 9 lines to tell us:

>Er det muligt al at lave sit eget styresystem med object pascal, og hvis det
>er, er det så muligt at kompilere det i Delphi.

En anden ting som faktisk er muligt er at lave en "stedfrotræder" for
explorer.exe. kernel32.dll styrer baggrunden og "Luk programmet"
vinduet. Resten kan du selv programmerer. Når du har gjort det, åbner du
System.ini, finder [run] og ænder shell=explorer.exe til shell=<dit
program>.

Godnok langtfra et styresystem. Men det er da et alternativ, hvis du
syntes windows er for kedelig. Normalt er det explorer.exe der bryder
sammen når windows bryder sammen. Det er ikke så ofte kernel32.dll, så
det kunne du (måske) også fikse.

God programmering. Hvis du får lavet noget, er jeg en meget villig
beta-tester.

Greetings
RoceKiller

--
{E-Mail: RoceKiller(at)trashcan.dk | UIN: #36155647 | IRC: #RK at Undernet}