flækning af chaussesten
Fra : Bo Christensen

Dato : 03-05-04 10:39

hejsa derude,
hvilket værktøj bruger man til at dele chaussesten rimeligt præcist (+/- 1
cm) med ?
jeg har brugt en vinkelsliber med diamantskive og hammer/mejsel før,
men er det det man bruger som brolægger ?
mvh bo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-04 11:22

"Bo Christensen" <bo@anet(slet).dk> wrote in message
> [...]
> jeg har brugt en vinkelsliber med diamantskive og hammer/mejsel før,
> men er det det man bruger som brolægger ?

Man kan købe halve sten, mon ikke det er nemmest ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Bo Christensen

Dato : 03-05-04 11:33

> Man kan købe halve sten, mon ikke det er nemmest ?
hejsa,
vi har stenene i forvejen, og det er ikke halve sten, men trekanter
i forskellig størrelse der skal bruges, så de skal laves manuelt.

/bo

Fra : Far

Dato : 03-05-04 18:14

Kig på årerne i stenen !
Find dem, der har skå årer, sæt din mejsel og giv den EN (måske to-tre)
med hammeren.

Årerne afgør dit resultat !

Fra : F. Hansen

Dato : 03-05-04 15:11

"Bo Christensen" <bo@anet(slet).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har brugt en vinkelsliber med diamantskive og hammer/mejsel før,
> men er det det man bruger som brolægger ?

Jeg bruger et mejsel ligner hvor spidsen ligner et v, mener det hedder
et sporingsmejsel det er det bedste til det. Ellers kan et kantmejsel også
bruges.

Det er altså mejsler til profbrug og ikke dem fra silvan til en tyver

Finn

Fra : bo christensen

Dato : 03-05-04 17:39

> Jeg bruger et mejsel ligner hvor spidsen ligner et v, mener det hedder
> et sporingsmejsel det er det bedste til det. Ellers kan et kantmejsel også
> bruges.
ok, hvor kan de købes ? (jeg er fra odense)

> Det er altså mejsler til profbrug og ikke dem fra silvan til en tyver
jeg holder mig om muligt gerne langt fra silvan, hvis jeg skal have
billigere
ting, så er der bedre steder end silvan, og skal jeg have fagligt kompetente
folk, så er der bedre steder... (det eneste plus er at de er tæt på, meeeen)
tak
bo

Fra : F. Hansen

Dato : 03-05-04 18:26

"bo christensen" <bo@bcconsult.com> skrev i en meddelelse
> ok, hvor kan de købes ? (jeg er fra odense)

Sommetider kan en stenhugger være behjælpelig, ellers er det diatool
http://www.diatool.dk/

> jeg holder mig om muligt gerne langt fra silvan,

Prisen for deres mejsler er 800 - 1000 kr stk, nogle stenhuggere
sælger deres slidte mejsler billigt til private, som så selv senere
kan få udskiftet spidsen.

Finn

Fra : Bo Christensen

Dato : 04-05-04 07:12

> Sommetider kan en stenhugger være behjælpelig, ellers er det diatool
> http://www.diatool.dk/
Mange tak,
jeg har skrevet til dem.
mvh bo