Udendørslys - have
Fra : MJ

Dato : 03-05-04 10:38

Hej,

Vi har 4 lamper, sådan nogle på en tynd metal stang, stående langs en sti i
haven.

Der har i vinters været overgang i samle dåserne (LK) er gravet ned i
jorden. (Elekrikkeren har pille det hele fra)

Men nu kunne jeg jo godt tænke mig at få gang i lamperne igen. Jeg har
gravet samle boksene op og de var fyldte med vand (Tydeligvis ikke beregnet
til at grave ned i jorden, men til at montere på en lodret flade)

Jeg har siddet og ledt lidt rund på nettet for at se om der er nogle boks
der kan bruge til at samle kablerne med og kan holde til at komme i jorden.

Nogle idéer?

Fra : TG4600

Dato : 03-05-04 12:22

"MJ" <rys@sol.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har siddet og ledt lidt rund på nettet for at se om der er nogle boks
> der kan bruge til at samle kablerne med og kan holde til at komme i

Så vidt jeg ved må man ikke lave en samling under jorden (skjult). At der så
er nogen der gør det alligevel, er en anden sag. Jeg mindes en her i gruppen
der beskrev hvorledes han havde gjort det med krympeflex... prøv evt. at
kigge her:

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=lang_da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&
frame=right&th=7ce4ee31f83b8d4&seekm=fc.0073fb6b051037a60073fb6b05100771.510
37d7%40net.dialog.dk#link1

Eller find indlægger fra 31 Mar 2003 af Jens Juul.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 06-05-04 17:58

scripsit "TG4600"
> [...]

frame=right&th=7ce4ee31f83b8d4&seekm=fc.0073fb6b051037a60073fb6b05100771.510

Det her er lidt lettere.

http://makeashorterlink.com/?R28021B38

--

¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Ole Jensen

Dato : 04-05-04 13:19

MJ wrote:
> [...]
> der kan bruge til at samle kablerne med og kan holde til at komme i jorden.

En idé: Lad være med at lave samlinger i jorden.
Kablerne lægges i jorden og føres op til toppen af hver lampe, og derfra
videre til næste lampe. Alternativt opsættes en samleboks ved foden af
hver lampe. Den kan skjules af en blomst.

mvh
Ole-J