Forkølet dreng på 4 mrd
Fra : Shaddie Wagner

Dato : 03-05-04 06:29

Hej Alle !!!
Vores søn er blevet rigtig forkølet. Han er 4 mrd og dette er første gang
hen fejler noget. Er der nogen der har et godt råd til at komme af med det
igen, da det gør at han ikke kan sove ret godt.

Shaddie

Fra : karsten klaaby

Dato : 03-05-04 07:59

Hej

Hold godt øje med ham, får han feber og tiltagende sløvhed, så kontakt
lægen, min datter på 2 mdr. har lige været indlagt med RS-virus (en alm
forkølelse får os andre)...................ellers er der ikke andet at gøre
end at sørge for han ligger lidt højere med hovedet og evt give lidt
saltvandsnæsedråber. (fås på apoteket).

God bedring.
Med venlig hilsen Pia

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-05-04 08:32

[...]

>saltvandsnæsedråber. (fås på apoteket).

yep.. min søn på 8mdr. er i ny og næ forknølet, og man kan få sådan
nogle saltvandsdråber på apoteket, som virker ret godt.. et par dryp
eller 3 i hvert næsebor, og så er det fint.. og det er lækkert, når
det ikke er noget kemikalie-halløj man fylder i dem..

i øvrigt plejer Nicolas (lillemand) kun at have problemer med at
trække vejret under en forkølelse, når han er vågen.. så snart han er
faldet rigtigt i søvn, så går det over..

på et tidspunkt, da det var rigtigt slemt, købte vi sådan en lille
'snot-suger', som i bund og grund bare er en gummibold med en tud på..
når man trykker denne bold sammen, sætter tuden i.. ehm.. tuden på
lillemand/lillepige og giver slip, så bliver det værste snot
bogstavelig talt suget ud af næsen.. det virker faktisk også godt, og
Nicolas synes endda, at den er sjov (i starten var han dog lidt bange
for den)..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-05-04 08:23

Shaddie Wagner wrote:
> [...]
> gang hen fejler noget. Er der nogen der har et godt råd til at komme
> af med det igen, da det gør at han ikke kan sove ret godt.

Hvis hans næse er stoppet kan du prøve at få ham til at nyse ved
pludselig at tænde en lampe i nærheden af ham.
Jeg ved godt, at det lyder lidt groft, men det var det eneste, som
hjalp, da min datter på nu 5 mdr. var forkølet. På den måde nøs hun
snottet løst og langt ud i næseborene, så det forsigtigt kunne fjernes
med hjørnet af en stofble - hun trak vejret mere ubesværet og sov bedre.

Husk også at hæve hovedgærdet i hans seng lidt. Det kan også hjælpe.

Henriette Døssing

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 05-05-04 19:41

Jeg så engang en far der sugede snottet ud af næsen på sit barn og tænkte,
nå ja hvad fanden hvis jeg kan tørre barnebræk og lort op, kan jeg vel også
gøre det samme. Ret effektivt, men pisse ulækkert. ellers kan jeg kun
tilslutte mig det med saltvandsdråberne.

Sif og Sebastians mor