|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ford/Fiat/Citroen? Fra : Lars L. Hansen
 | 
 Dato :  02-05-04 23:49
 | 
 |  | Grundet familieforøgelse, er der opstået behov for at udskifte vores
 Nissan Sunny '87 1.3 LX med noget større og sikrere.
 
 Vi kigger efter en stationcar. Den skal naturligvis være lækker, hurtig,
 sikker, næsten ny og sk*de billig :)
 Nej, seriøst - vi er selvfølgelig på et budget, og kan nok ikke punge
 mere end 80.000 ud til en bil. Til gengæld kører vi ikke så meget, så
 den bil vi køber kan godt have nogle kilometer på bagen, da vi ikke selv
 kommer til at lægge så mange på den.
 Det ser ud til at nogle fornuftige bud på stationcars, der koster mindre
 end 80.000 og har gået under 150.000 er:
 
 Citroën Xantia 1.8i (96/97)
 Fiat Marea 1.6 (96/97)
 Fiat Palio 1.6 (98/99)
 Ford Escort 1.6i (96/97)
 
 Så er spørgsmålet om folk her i gruppen har nogle kommentaterer ang.
 driftsikkerhed, service, herlighedsværdi osv. - for og imod. Alle
 kommentaterer modtages med taknemmelighed - jeg er helt grøn på markedet  :)
 
 Mvh. Lars
 
 
 |  |  | 
  Emil Jensen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen
 | 
 Dato :  03-05-04 01:19
 | 
 |  | > Citroën Xantia 1.8i (96/97)
 > Fiat Marea 1.6 (96/97)
 > Fiat Palio 1.6 (98/99)
 > Ford Escort 1.6i (96/97)
 
 Netop de to Fiat modeller synes jeg hører til den "billige" ende, altså de
 virker lidt lette og tynde i det. Har prøvet dem da jeg selv ledte efter en
 stationcar.
 
 Ford Escort'en ved jeg ikke så meget om, men der kører mange af dem, så
 reservedelene må være lette at få fat i og dermed billige.
 
 Citroën Xantia'en synes jeg er det bedste valg af de fire modeller du har på
 listen, bl.a. pg.a. den større motor. Den er også en klasse større end de
 tre andre nævnte biler. Men prøv at få fat i en Xantia fra sommeren 1998 og
 derefter, for der blev de faceliftet. Ved ikke om du kan få de nyere til
 under 80.000 kr og under 150.000 km? Xantia'en er luftaffjedret, så den er
 ret komfortabelt at køre i, og bilen holder niveauet selvom du fylder den
 med 5 mennesker og tung bagage.
 
 Mvh
 
 Emil Jensen
 Citroën Xantia Weekend 2.0i 16v Automatic
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Jespersen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Jespersen
 | 
 Dato :  03-05-04 05:42
 | 
 |  | 
 
 Lars L. Hansen wrote:
 
 > Grundet familieforøgelse, er der opstået behov for at udskifte vores
 > Nissan Sunny '87 1.3 LX med noget større og sikrere.
 >
 > Vi kigger efter en stationcar. Den skal naturligvis være lækker, hurtig,
 > sikker, næsten ny og sk*de billig :)
 > Nej, seriøst - vi er selvfølgelig på et budget, og kan nok ikke punge
 > mere end 80.000 ud til en bil. Til gengæld kører vi ikke så meget, så
 > den bil vi køber kan godt have nogle kilometer på bagen, da vi ikke selv
 > kommer til at lægge så mange på den.
 > Det ser ud til at nogle fornuftige bud på stationcars, der koster mindre
 > end 80.000 og har gået under 150.000 er:
 >
 > Citroën Xantia 1.8i (96/97)
 > Fiat Marea 1.6 (96/97)
 > Fiat Palio 1.6 (98/99)
 > Ford Escort 1.6i (96/97)
 >
 > Så er spørgsmålet om folk her i gruppen har nogle kommentaterer ang.
 > driftsikkerhed, service, herlighedsværdi osv. - for og imod. Alle
 > kommentaterer modtages med taknemmelighed - jeg er helt grøn på
 > markedet  :)
 >
 > Mvh. Lars
 
 Svigerfar har en Xantia, dog ikke i SW, men alligevel. Af dem du nævner,
 så tog jeg den.
 Det er langt den største bil af dem du nævner. Man har ikke noget mod at
 sidde på bagsædet, selvom det er sjovere at køre den.
 Den har utrolig komfort og autostabilisatorer, så hvis du kommer for
 hurtigt rundt i et sving, så, forsøger den i hvert fald, at holde skuden
 plan.
 Hvis du vil holde stilen og størrelsen med Marea og Escort, så er der jo
 også Xsara.
 Jeg er personligt ikke til Citroen, men faktisk til Fiat, men jeg må
 lade Citroen (og Peugeot) det, at de kan bygge biler som er komfortable
 og driftssikre.
 Så gælder det bare lige indkøb af en af dem, de er nemlig noget dyrere
 end tilsvarende konkurrenter, men det er prisen man må betale.
 Så den sidste fordel, du kan ikke slå en PSA motor ihjel, så skal du
 edermame gøre dig umage. Min storebror har 2 peugeot 405'ere og de har
 begge gået over 300.000 km. og det er med hans køremønster. Imponerende.
 
 Ulemperne er, at den er noget dyrere at køre i og reparere på, i forhold
 til fiaterne i hvert fald. Men det er vel nogenlunde det samme som Forden.
 
 Men når det er med familieforøgelse og det hele, så pakker man heller
 den lille ned i en konservesdåse vel, der skal noget ordentligt til.
 Satans dansk afgiftspolitik der gør det umuligt at beskytte børnene. Nå
 men det er en anden debat.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  03-05-04 08:30
 | 
 |  | Hej Lars,
 
 "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
 news:%Uelc.152394$jf4.8136311@news000.worldonline.dk...
 
 > Vi kigger efter en stationcar. Den skal naturligvis være lækker, hurtig,
 > sikker, næsten ny og sk*de billig :)
 > Det ser ud til at nogle fornuftige bud på stationcars, der koster mindre
 > end 80.000 og har gået under 150.000 er:
 > Citroën Xantia 1.8i (96/97)
 > Fiat Marea 1.6 (96/97)
 > Fiat Palio 1.6 (98/99)
 > Ford Escort 1.6i (96/97)
 
 
 Jeg ville klart vælge Xantia'en af de fire. Hvis du kan leve med lidt mindre
 plads så overvej eventuelt en Xsara Weekend, sådan en har jeg kørt et par år
 i 2.0i Exclusive udgaven, rigtig dejlig (og hurtig) bil. Men Xantia'en har
 jo hydraulisk affedring, det er altså er plus i et stc hvor du har brug for
 at læsse den, den justerer sig selv så den altid ligger vandret.
 
 ** Lars
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels-Chr (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels-Chr
 | 
 Dato :  03-05-04 09:01
 | 
 |  | "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message news:<%Uelc.152394$jf4.8136311@news000.worldonline.dk>...
 
 > Citroën Xantia 1.8i (96/97)
 > Fiat Marea 1.6 (96/97)
 > Fiat Palio 1.6 (98/99)
 > Ford Escort 1.6i (96/97)
 >
 > Så er spørgsmålet om folk her i gruppen har nogle kommentaterer ang.
 > driftsikkerhed, service, herlighedsværdi osv. - for og imod. Alle
 > kommentaterer modtages med taknemmelighed - jeg er helt grøn på markedet  :)
 >
 > Mvh. Lars
 
 Hej Lars
 
 Jeg har en Marea fra '98, som jeg er meget tilfreds med. Jeg skrev et
 indlæg 19/12-2003 (søg på "marea" "niels-chr" i Google's
 Gruppe-søgning), og jeg har egentlig ikke noget at tilføje til det, nu
 hvor bilen har kørt 162.000 km.
 
 mvh Niels-Chr
 
 
 |  |  | 
  KASO (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  03-05-04 09:41
 | 
 |  | 
 
            "Lars L. Hansen" skrev d. 02-05-04 23:49 dette indlæg :
 > Grundet familieforøgelse, er der opstået behov for at udskifte vores 
 > Nissan Sunny '87 1.3 LX med noget større og sikrere.
 > 
 > Vi kigger efter en stationcar. Den skal naturligvis være lækker,
 hurtig, 
 > sikker, næsten ny og sk*de billig :)
 > Nej, seriøst - vi er selvfølgelig på et budget, og kan nok ikke punge 
 > mere end 80.000 ud til en bil. Til gengæld kører vi ikke så meget, så 
 > den bil vi køber kan godt have nogle kilometer på bagen, da vi ikke
 selv 
 > kommer til at lægge så mange på den.
 > Det ser ud til at nogle fornuftige bud på stationcars, der koster
 mindre 
 > end 80.000 og har gået under 150.000 er:
 > 
 > Citroën Xantia 1.8i (96/97)
 > Fiat Marea 1.6 (96/97)
 > Fiat Palio 1.6 (98/99)
 > Ford Escort 1.6i (96/97)
 > 
 > Så er spørgsmålet om folk her i gruppen har nogle kommentaterer ang. 
 > driftsikkerhed, service, herlighedsværdi osv. - for og imod. Alle 
 > kommentaterer modtages med taknemmelighed - jeg er helt grøn på
 markedet  :)
 > 
 > Mvh. Lars
 Jeg talte forleden med en Citroën-sælger, der rimeligt direkte sagde, at
 kun Xantia fra efter '98 var stabile - de tidligere var for
 problematiske. Han påstod til gengæld også, at der var 12(?!?!??)
 gaskugler på Xantia'erne - og en udskiftning derfor kunne blive rimeligt
 dyr...
 Fiat Palio er brassiliansk - og måske ikke den bedste bil i længden -
 Marea er rimeligt overset, og burde derfor give meget for pengene. Til
 gengæld er gensalgsværdien nok også begrænset, men hvis den skal
 beholdes til den er slidt op, er det jo lige meget.
 Ford Escort har ry for at ruste - så se dig godt for.
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
  Peter G C (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  03-05-04 10:44
 | 
 |  | "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
 news:409605f6$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 [klip]
 
 > Jeg talte forleden med en Citroën-sælger, der rimeligt direkte sagde, at
 > kun Xantia fra efter '98 var stabile - de tidligere var for
 > problematiske.
 
 Faceliftet hjælper gevaldigt, men FDM mener nu vist også, at også de gamle
 modeller holder sig godt nok. Også ADAC giver bilen en pæn vurdering som
 brugt køb så vidt jeg husker. Man får i hvert fald meget bil for pengene.
 
 > Han påstod til gengæld også, at der var 12(?!?!??)
 > gaskugler på Xantia'erne - og en udskiftning derfor kunne blive rimeligt
 > dyr...
 
 Sikke noget vrøvl. Det er kun de fancy Aktiva-modeller der når op på det
 tal. En alm Xantia har 6 eller 7 så vidt jeg kan regne mig frem til.
 
 > Marea er rimeligt overset, og burde derfor give meget for pengene.
 
 Enig. Marea'n virker bare meget lille i forhold til Xantian.
 
 >  Til
 > gengæld er gensalgsværdien nok også begrænset, men hvis den skal
 > beholdes til den er slidt op, er det jo lige meget.
 
 Det gælder vist alle de nævnte modeller - de er jo gamle.
 
 > Ford Escort har ry for at ruste - så se dig godt for.
 
 Enig.
 
 /Peter, Xantia-ejer.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Fly Christensen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  03-05-04 10:39
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 03 May 2004 08:41:19 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:
 >Jeg talte forleden med en Citroën-sælger, der rimeligt direkte sagde, at
 >kun Xantia fra efter '98 var stabile - de tidligere var for
 >problematiske. Han påstod til gengæld også, at der var 12(?!?!??)
 >gaskugler på Xantia'erne - og en udskiftning derfor kunne blive rimeligt
 >dyr...
 Det kommer an på modellen. En normal Xantia har 6 kugler - 3 til hver
 akse. En Activa har 10. 
http://www.kolumbus.fi/anttijp/spheres.htm De sidste fire bruges til at holde bilen vandret igennem sving.
http://www.citroen.mb.ca/Documents/Car/2.html Du skal se kuglerne som støddæmperne på en "almindelig" bil. Deres
 levetid er afhængig af dit kørselsmønster og vejene du kører på. Hvis de
 engang skal skiftes, så er der flere muligheder. Enten originale Citroen
 eller tilsvarend Comfort fra http://www.f-w-meisen.de/.  Tyskerne sværger
 til de kugler. Til orientering:
 FEDERKUGELN UND HYDR.TEILE:                                         Euro
 215347   DRUCKSPEICHER mit Dichtring              alle XANTIA 42.97
 215349   FEDERKUGEL "COMFORT" vorne mit Dichtring   XANTIA 42.97   
 215350   FEDERKUGEL "COMFORT" hinten mit Dichtring   XANTIA 42.97   
 215351   HYDROACTIV FEDERKUGEL vorne mitte 70FR   XANTIA 42.97   
 215352   HYDROACTIV FEDERKUGEL hinten mitte 50AR   XANTIA 42.97   
 2153645 ANTISENK FEDERKUGEL 50RU hinten     XANTIA 42.97   
 2153647 DRUCKSPEICHER AFS System XA33 m.DichtringXANTIA42.97
 Hvis din Citroen-sælger påstår 12 kugler, ville jeg finde en anden
 forhandler.
 Hvis du køber Xantiaen, så vær opmærksom på, om 120.000 km eftersynet er
 foretaget eller ej. Der skal nemlig skiftes tandrem ved 120.000 km, som
 kan blive lidt dyrt.
 Selvom, at jeg er mest til Ford, ville jeg vælge Xantiaen af de forslag,
 du selv er kommet med. Det er en bedre bil en Escorten.
 Fly
            
             |  |  | 
   Peter G C (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  03-05-04 10:52
 | 
 |  | 
 
            "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
 news:vl3c90pveuav4g4gk0jhvcb8m0sli87hoo@4ax.com...
 [klip]
 > Du skal se kuglerne som støddæmperne på en "almindelig" bil. Deres
 > levetid er afhængig af dit kørselsmønster og vejene du kører på. Hvis de
 > engang skal skiftes, så er der flere muligheder.
 Det er nu en gang meget nemmere bare at udtale sig om noget, man ikke ved
 noget om og så oven i sige, at det er dyrt    > Enten originale Citroen
 > eller tilsvarend Comfort fra http://www.f-w-meisen.de/.  Tyskerne sværger
 > til de kugler. Til orientering:
 Kender du noget til forskellen mellem comfort og alm ?
 [klip]
 > Hvis du køber Xantiaen, så vær opmærksom på, om 120.000 km eftersynet er
 > foretaget eller ej. Der skal nemlig skiftes tandrem ved 120.000 km, som
 > kan blive lidt dyrt.
 God ide at få tjekket tandremmen. Men dyrt? Det synes jeg nu ikke - tror jeg
 betalt 3.500 eller 4.000 for udskiftning på aut. værksted.
 /Peter
            
             |  |  | 
    Fly Christensen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  03-05-04 11:01
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 3 May 2004 11:51:58 +0200, "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
 wrote:
 [snip]
 >> Du skal se kuglerne som støddæmperne på en "almindelig" bil. Deres
 >> levetid er afhængig af dit kørselsmønster og vejene du kører på. Hvis de
 >> engang skal skiftes, så er der flere muligheder.
 >
 >Det er nu en gang meget nemmere bare at udtale sig om noget, man ikke ved
 >noget om og så oven i sige, at det er dyrt    Yup. Da jeg fortalte den gamle, at hvis Siearraen ikke går gennem syn,
 så bliver det muligvis en Xantia, blev der meeget stille i telefonen! Da
 han endelig sagde noget, var det at Citroen jo ikke var så holdbare, og
 så var de jo sprøjtdyre at reparere på.
 >Kender du noget til forskellen mellem comfort og alm ?
 Comfort skulle give en bedre affjedring end normale. Hvad det lige
 nøjagtig er, ved jeg ikke helt. Prøv at søge på
http://www.andre-citroen-club.de/forum. >[klip]
 >
 >> Hvis du køber Xantiaen, så vær opmærksom på, om 120.000 km eftersynet er
 >> foretaget eller ej. Der skal nemlig skiftes tandrem ved 120.000 km, som
 >> kan blive lidt dyrt.
 >
 >God ide at få tjekket tandremmen. Men dyrt? Det synes jeg nu ikke - tror jeg
 >betalt 3.500 eller 4.000 for udskiftning på aut. værksted.
 Okay. Nu har jeg det mest fra denne side af linien i sandet.    Det kan
 alligevel være et taktisk argument i en forhandling.
 Fly
            
             |  |  | 
    KASO (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  03-05-04 11:58
 | 
 |  | 
 
            "Peter G C" skrev d. 03-05-04 10:52 dette indlæg :
 > "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
 > news:vl3c90pveuav4g4gk0jhvcb8m0sli87hoo@4ax.com...
 > 
 > [klip]
 > 
 > > Du skal se kuglerne som støddæmperne på en "almindelig" bil. Deres
 > > levetid er afhængig af dit kørselsmønster og vejene du kører på.
 Hvis de
 > > engang skal skiftes, så er der flere muligheder.
 > 
 > Det er nu en gang meget nemmere bare at udtale sig om noget, man ikke
 ved
 > noget om og så oven i sige, at det er dyrt    Ja - men det var citat fra en forhandler, der *burde* vide noget!
 Bemærkningen faldt i forbindelse med at han udtalte, at et
 serviceabbonnement til C5 er væsentligt billigere end til Xantia - bl.a.
 med henvisning til udgiften til at vedligeholde hydraulikken. Herunder
 faldt bemærkningen om antal kugler.
 Jeg har selv haft BX, der ikke havde de mange kugler (blot 5 svjh.) -
 det var nok til at jeg ikke er vild med hydraulikbiler. (Systemet blev
 konstant utæt trods nye rør og kugler - slanger, "fjederben",
 højdekorrektør m.m.m. drillede konstant og gjorde at bilen ikke kunne
 køre). Jeg har hørt at de seneste årgange af Xantia skulle være markant
 bedre, men "brændt barn skyer ilden...."
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
     Fly Christensen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  03-05-04 12:28
 | 
 |  | On Mon, 03 May 2004 10:58:11 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:
 
 [snip]
 >Jeg har selv haft BX, der ikke havde de mange kugler (blot 5 svjh.) -
 >det var nok til at jeg ikke er vild med hydraulikbiler. (Systemet blev
 >konstant utæt trods nye rør og kugler - slanger, "fjederben",
 >højdekorrektør m.m.m. drillede konstant og gjorde at bilen ikke kunne
 >køre). Jeg har hørt at de seneste årgange af Xantia skulle være markant
 >bedre, men "brændt barn skyer ilden...."
 
 Xantiaen er den Citroen, som indtil nu er bygget bedst. Den er fuldt på
 højde med de tyske modeller. Hvordan de nye C-modeller opfører sig vil
 vise sig.
 
 Fly
 
 
 |  |  | 
     Andreas M. Hansen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  03-05-04 12:35
 | 
 |  | > Jeg har selv haft BX, der ikke havde de mange kugler (blot 5 svjh.) -
 > det var nok til at jeg ikke er vild med hydraulikbiler. (Systemet blev
 > konstant utæt trods nye rør og kugler - slanger, "fjederben",
 > højdekorrektør m.m.m. drillede konstant og gjorde at bilen ikke kunne
 > køre). Jeg har hørt at de seneste årgange af Xantia skulle være markant
 > bedre, men "brændt barn skyer ilden...."
 >
 
 Man kan slet ikke sammenligne BX og Xantia og konkludere noget som helst -
 der er en verden til forskel rent kvalitetsmæssigt.
 Og så dårlig som du vil gøre BX'eren til, var den faktisk ikke engang, hvis
 det ikke ligefrem var en af de første årgange.
 Jeg har selv haft både en BX'er og en Xantia I - og jeg kan kun give den
 mine varmeste anbefalinger.
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
      KASO (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  03-05-04 13:27
 | 
 |  | 
 
            "Andreas M. Hansen" skrev d. 03-05-04 12:35 dette indlæg :
 > > Jeg har selv haft BX, der ikke havde de mange kugler (blot 5 svjh.)
 -
 > > det var nok til at jeg ikke er vild med hydraulikbiler. (Systemet
 blev
 > > konstant utæt trods nye rør og kugler - slanger, "fjederben",
 > > højdekorrektør m.m.m. drillede konstant og gjorde at bilen ikke
 kunne
 > > køre). Jeg har hørt at de seneste årgange af Xantia skulle være
 markant
 > > bedre, men "brændt barn skyer ilden...."
 > >
 > 
 > Man kan slet ikke sammenligne BX og Xantia og konkludere noget som
 helst -
 > der er en verden til forskel rent kvalitetsmæssigt.
 Det gjorde jeg faktisk heller ikke. Jeg viderebragte blot en
 Citroën-sælgers oplysning om at Xantia var bedst efter '98. 
 > Og så dårlig som du vil gøre BX'eren til, var den faktisk ikke engang,
 hvis
 > det ikke ligefrem var en af de første årgange.
 Det var en '87 med 180.000km på bagen, da jeg startede - og 210.000, da
 jeg blev træt af den og solgte den.... - og: Jo - mit eksemplar VAR
 faktisk så dårlig - men kun mht. hydraulikken - resten fungerede
 upåklageligt! Mine forældre havde en forholdsvis problemfri BX af samme
 årgang - men kun ca. 140.000km, da de solgte den (tilkørt     ).
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
   Peter G C (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  03-05-04 10:56
 | 
 |  | "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
 news:vl3c90pveuav4g4gk0jhvcb8m0sli87hoo@4ax.com...
 > On Mon, 03 May 2004 08:41:19 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:
 
 Fik du købt ny vogn?
 
 /Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
    Fly Christensen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  03-05-04 11:02
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 3 May 2004 11:56:26 +0200, "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
 wrote:
 >"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
 >news:vl3c90pveuav4g4gk0jhvcb8m0sli87hoo@4ax.com...
 >> On Mon, 03 May 2004 08:41:19 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:
 >
 >Fik du købt ny vogn?
 Jeg har ikke fundet en 2.0. Turbo C.T. Avtiva endnu    Fly
            
             |  |  | 
     Peter G C (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  03-05-04 20:46
 | 
 |  | 
 
            "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
 news:i36c90dqcm7kv2gtd1tuo605on8i8don92@4ax.com...
 [klip]
 > Jeg har ikke fundet en 2.0. Turbo C.T. Avtiva endnu    Skal det være en activa ? Eller skal det blot være en alm. ? Men du venter
 på om den Sierra går kold, kan jeg forstå?
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
      Fly Christensen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  03-05-04 22:49
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 3 May 2004 21:45:57 +0200, "Peter G C"
 <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
 >"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
 >news:i36c90dqcm7kv2gtd1tuo605on8i8don92@4ax.com...
 >
 >[klip]
 >
 >> Jeg har ikke fundet en 2.0. Turbo C.T. Avtiva endnu    >
 >Skal det være en activa ? Eller skal det blot være en alm. ? 
 Hvis det endelig skal være så meget gerne en Activa, men hvis der kommer
 en uden så lad gå.
 >Men du venter
 >på om den Sierra går kold, kan jeg forstå?
 Yup. Ingen grund til at skifte med mindre den går kold. Den kører jo
 fint nok. Problemet er, om den vil bestå AU. HU er jeg ikke så bange
 for.
 Fly
            
             |  |  | 
       Peter G C (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  04-05-04 08:20
 | 
 |  | 
 
            "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
 news:gefd90h87ssmh1ref4dstjbgc0v10ree1t@4ax.com...
 [klip]
 > Problemet er, om den vil bestå AU. HU er jeg ikke så bange
 > for.
 Nå ja så    /Peter
            
             |  |  | 
   KASO (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  03-05-04 11:53
 | 
 |  | 
 
            "Fly Christensen" skrev d. 03-05-04 10:39 dette indlæg :
 > On Mon, 03 May 2004 08:41:19 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:
 > 
 > 
 > >Jeg talte forleden med en Citroën-sælger, der rimeligt direkte sagde,
 at
 > >kun Xantia fra efter '98 var stabile - de tidligere var for
 > >problematiske. Han påstod til gengæld også, at der var 12(?!?!??)
 > >gaskugler på Xantia'erne - og en udskiftning derfor kunne blive
 rimeligt
 > >dyr...
 > 
 > Det kommer an på modellen. En normal Xantia har 6 kugler - 3 til hver
 > akse. En Activa har 10. 
 Jeg syntes også det lød lidt rigeligt....  :-| 
 ...
 > Du skal se kuglerne som støddæmperne på en "almindelig" bil. Deres
 > levetid er afhængig af dit kørselsmønster og vejene du kører på. ...
 Jeps - men der er dog også en hel del andre sliddele i systemet:
 Højdekorrektør, rør, slanger, "fjederben" (nej - jeg ved godt, at det
 ikke er et rigtigt fjederben - men ca. samme funktion - og jeg ved fra
 min hedengangne BX, at de også kan blive utætte, hvilket medfører en
 strandet bil      )....
 > Hvis din Citroen-sælger påstår 12 kugler, ville jeg finde en anden
 > forhandler.
 Det gør ikke så meget - kuglerne er alligevel svære at montere på en
 Renault    (Jeg har ikke en Citroën - jeg var blot forbi for at se på en Picasso
 (der var alt for dyr med 1.6HDi (380.000kr. !!!!!!)) og faldt i snak).
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
    Ukendt (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-05-04 12:58
 | 
 |  | 
 "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote in message
 news:409624eb$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > "Fly Christensen" skrev d. 03-05-04 10:39 dette indlæg :
 > > On Mon, 03 May 2004 08:41:19 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:
 > >
 > >
 > > >Jeg talte forleden med en Citroën-sælger, der rimeligt direkte sagde,
 > at
 > > >kun Xantia fra efter '98 var stabile - de tidligere var for
 > > >problematiske. Han påstod til gengæld også, at der var 12(?!?!??)
 > > >gaskugler på Xantia'erne - og en udskiftning derfor kunne blive
 > rimeligt
 > > >dyr...
 Rimelig, det er da relativt   Xantiakugler koster da ca. 250 kr. + moms pr stk.:
 Hvis man vil have hele oversigten har den tidligere været lagt på nettet,
 men jeg kan da godt smide den ind i binaer igen.
 -- 
 Møller
            
             |  |  | 
   Soren Pedersen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Soren Pedersen
 | 
 Dato :  03-05-04 21:49
 | 
 |  | >
 > Det kommer an på modellen. En normal Xantia har 6 kugler - 3 til hver
 > akse. En Activa har 10.
 >
 Jeg mener de første kun havde 5 kugler, og at "anti-synk" kuglen først kom
 til senere ?
 
 Mvh
 /Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren C. Fischer (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren C. Fischer
 | 
 Dato :  03-05-04 10:13
 | 
 |  | 
 
            Lars L. Hansen wrote:
 > Det ser ud til at nogle fornuftige bud på stationcars, der koster
 > mindre end 80.000 og har gået under 150.000 er:
 Af de 4 ville jeg gå efter Marea weekend.
 Citroën'en er nok ellers den tætteste konkurrent, men jeg tør ikke købe en 8
 år gammel Citroën.
 Mit bedste råd er dog nok: tag dog ud og prøv 2-3 stykker af hver slags, og
 dan dig et billede af hvad du skal vælge imellem.
 Og dernæst: alderen og kmtallet taget i betragtning: få en FDM-test på bilen
 ifm. handel.
 -- 
 Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*
            
             |  |  | 
  Ukendt (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-05-04 12:52
 | 
 |  | 
 "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
 news:%Uelc.152394$jf4.8136311@news000.worldonline.dk...
 > Grundet familieforøgelse, er der opstået behov for at udskifte vores
 > Nissan Sunny '87 1.3 LX med noget større og sikrere.
 
 Citroën Xantia 1.8i (96/97)
 
 Meget bil for pengene, og skulle der være yderlige sp. er vi her stadig.
 Der er lige et par ting du skal have på plads m.h.t
 
 Dato for udskiftning af
 - tandrem
 - hydraulikkugler (ingen problemer)
 - bremse og hydrauliksystem (gælder alle biler, der er ikke flere rør på
 Citroen end andre biler med ABS !)
 --
 Møller
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |