relativ nybegynder
Fra : Carsten Christiansen

Dato : 02-05-04 14:28

Hej

jeg er en nybegynder med netværk, sådan da.... men jeg vil gerne lære noget
mere. Findes der nogle gode ressourcer på nettet, gerne på dansk hvor man
kan lære om alt lige fra port scanning til hvordan rourterne fungererpå en
letforståelig måde. Kunne godt tænke mig at lære nogel af alle de tricks der
findes samt få en bedre forståelse for netværk generelt. Der findes sikkert
også et væld af gratis software som jeg vil have godt af at kende, men jeg
har brug for at par anbefalinger.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-05-04 16:16

Carsten Christiansen wrote:
> [...]
> også et væld af gratis software som jeg vil have godt af at kende, men jeg

Du kunne f.eks. installere, hvis du ikke allerede har gjort det, en
Linux eller en BSD.
Her er du ikke spærret inde i alle mulige forudindtagede holdninger til
hvad brugeren skal kunne og ikke skal kunne.
Du har god mulighed for at lære hvordan et netværksoperativsystem
fungerer fordi du har mulighed for at trække i alle håndtagene.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Knud Aagaard

Dato : 02-05-04 16:31

Hej

http://www.net-faq.dk/