/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Genopstandelsen
Fra : Cyril Malka


Dato : 02-05-04 10:29

Den kristne tro bygger meget på, at Jesus genopstod på tredjedagen
fra de døde. Det er et spørgsmål om tro, fortæller man. Det er det i
endnu højere grad, at evangelierne, som ellers fortæller flere episoder
af genopstandelse, er forbavsende stille, når der er tale om Jesus
genopstandelse...

http://www.nytestamente.org/content/view/8/2/

--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

 
 
John Cooper (02-05-2004)
Kommentar
Fra : John Cooper


Dato : 02-05-04 22:29

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> wrote in message
news:20040502112902.7f8dface@cylle...
Den kristne tro bygger meget på, at Jesus genopstod på tredjedagen
fra de døde. Det er et spørgsmål om tro, fortæller man. Det er det i
endnu højere grad, at evangelierne, som ellers fortæller flere episoder
af genopstandelse, er forbavsende stille, når der er tale om Jesus
genopstandelse...

http://www.nytestamente.org/content/view/8/2/

> Det første spørgsmål vi må stille os er, hvorvidt Jesus overhovedet har
været begravet?........Blæse være med, at man ikke har en nøjagtig plan over
lige præcis, hvor det var......

'Og ved det sted, hvor han var blevet korsfæstet, lå der en have, og i haven
en ny grav, hvori der endnu aldrig var lagt nogen. Der lagde de Jesus...'
(Johannes 19:41,42)

'Maria Magdalene og Maria, Joses' moder, så, hvor han blev lagt.' (Markus
15:47)

'Og de kvinder, som var kommet med ham fra Galilæa, fulgte efter og så
graven, og hvorledes hans legeme blev lagt deri.' (Lukas 23:55)

'Og (Jøderne) gik hen og bevogtede graven med vagten efter at have sat segl
for stenen.' (Mattæus 27:66)
___________________________________________

> ...beskriver ingen af evangelisterne selve genopstandelsen.

Nej, de var ikke der når det skete.

> Dette er betænkeligt, da evangelierne ellers ikke tøver at fortælle os om
både Lazarus og andre, som genopstår.

Det er fordi de var der når det skete.

> Det eneste argument, man har på det, er den tomme grav.

Og at de havde samtale med ham, omfavnede hans fødder, følte på ham, så brød
blive brudt af ham, så ham spise en stegt fisk, o.s.v. o.s.v.
__________________________________________

> Det er endnu mere foruroligende at konstatere, at disse fortællinger om at
se Jesus faktisk er meget uens.

http://www.bishop1960.freeserve.co.uk/harmony.htm

Undskuld at det er på Engelsk
_______________________________________

Om de sidste 12 vers i Markus, næsten alle håndskrifter har dem. De kommer
ikke i 2 håndskrifter, og en af dém reserverer pladsen hvor de skulle være.
De findes i de gamle oversættelser, og i det mindste 15 tidlige kirkefædre
citerer dem.

John Cooper


Britt Malka (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 03-05-04 08:49

On Sun, 2 May 2004 22:29:27 +0100, "John Cooper"
<black@bishop1960.freeserve.co.uk> wrote:

>Den kristne tro bygger meget på, at Jesus genopstod på tredjedagen
>fra de døde. Det er et spørgsmål om tro, fortæller man. Det er det i
>endnu højere grad, at evangelierne, som ellers fortæller flere episoder
>af genopstandelse, er forbavsende stille, når der er tale om Jesus
>genopstandelse...

Enig.

>> Det første spørgsmål vi må stille os er, hvorvidt Jesus overhovedet har
>været begravet?........Blæse være med, at man ikke har en nøjagtig plan over
>lige præcis, hvor det var......
>
>'Og ved det sted, hvor han var blevet korsfæstet, lå der en have, og i haven
>en ny grav, hvori der endnu aldrig var lagt nogen. Der lagde de Jesus...'
>(Johannes 19:41,42)
>
>'Maria Magdalene og Maria, Joses' moder, så, hvor han blev lagt.' (Markus
>15:47)
>
>'Og de kvinder, som var kommet med ham fra Galilæa, fulgte efter og så
>graven, og hvorledes hans legeme blev lagt deri.' (Lukas 23:55)
>
>'Og (Jøderne) gik hen og bevogtede graven med vagten efter at have sat segl
>for stenen.' (Mattæus 27:66)

Hvor var det så?

>> ...beskriver ingen af evangelisterne selve genopstandelsen.
>
>Nej, de var ikke der når det skete.

Men de var der, da Jesus blev fristet i ørkenen? Det kunne de jo godt
beskrive. Ordret endda.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

John Cooper (03-05-2004)
Kommentar
Fra : John Cooper


Dato : 03-05-04 12:04

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message
news:c5ub90pd6ip6p22cqhn6t4fe2ks85b6ipr@4ax.com...

> Men de var der, da Jesus blev fristet i ørkenen? Det kunne de jo godt
> beskrive. Ordret endda.

Min familie var ikke der da jeg led hos tandlægen, men de ved om det ikke
desto mindre.

John Cooper


Cyril Malka (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 03-05-04 08:41

Goddag John

Den Sun, 2 May 2004 22:29:27 +0100 skrev John Cooper om Re:
Genopstandelsen :


JC> > Det første spørgsmål vi må stille os er, hvorvidt Jesus
JC> > overhovedet har
JC> været begravet?........Blæse være med, at man ikke har en nøjagtig
JC> plan over lige præcis, hvor det var......
JC> 'Og ved det sted, hvor han var blevet korsfæstet, lå der en have, og
JC> i haven en ny grav, hvori der endnu aldrig var lagt nogen. Der
JC> lagde de Jesus...'(Johannes 19:41,42)
JC> 'Maria Magdalene og Maria, Joses' moder, så, hvor han blev lagt.'
JC> (Markus 15:47)
JC> 'Og de kvinder, som var kommet med ham fra Galilæa, fulgte efter og
JC> så graven, og hvorledes hans legeme blev lagt deri.' (Lukas 23:55)
JC> 'Og (Jøderne) gik hen og bevogtede graven med vagten efter at have
JC> sat segl for stenen.' (Mattæus 27:66)

Dette bekræfter ikke at han blev begravet. Her igen: Burde det ikke have
været familien? hans disciple? som burde have begravet ham og ikke en
tilfældig mand?

Kvinder blev i øvrigt ikke antaget for gyldige vidner dengang. Gyldige
vidner var to mænd (det er derfor man stadig har to vidner, når man
bliver gidt i dag)

JC> > ...beskriver ingen af evangelisterne selve genopstandelsen.
JC> Nej, de var ikke der når det skete.

Det, at de ikke var til stede da ting skete har ikke forhindret dem i at
beskrive dem (eksempelvis snak med sandhedrin eller Pontius Pilatus)


JC> > Dette er betænkeligt, da evangelierne ellers ikke tøver at
JC> > fortælle os om
JC> både Lazarus og andre, som genopstår.
JC> Det er fordi de var der når det skete.

Det, at de ikke var til stede da ting skete har ikke forhindret dem i at
beskrive dem (eksempelvis snak med sandhedrin eller Pontius Pilatus)


JC> > Det eneste argument, man har på det, er den tomme grav.
JC> Og at de havde samtale med ham, omfavnede hans fødder, følte på ham,
JC> så brød blive brudt af ham, så ham spise en stegt fisk, o.s.v.
JC> o.s.v.__________________________________________

Dette betyder ikke at han genopstod.

Det eneste bevis er den tomme grav (hvis der *har* rent faktisk været en
sådan)


JC> > Det er endnu mere foruroligende at konstatere, at disse
JC> > fortællinger om at
JC> se Jesus faktisk er meget uens.
JC> http://www.bishop1960.freeserve.co.uk/harmony.htm
JC> Undskuld at det er på Engelsk

Beklager, jeg kan simpelthen ikke læse denne tekst

Men det, at man *tolker* dem som ensbetydende betyder ikke at de *er*
ens. De er det ikke.

JC> Om de sidste 12 vers i Markus, næsten alle håndskrifter har dem. De
JC> kommer ikke i 2 håndskrifter, og en af dém reserverer pladsen hvor
JC> de skulle være. De findes i de gamle oversættelser, og i det mindste
JC> 15 tidlige kirkefædre citerer dem.

Jo, men ikke desto mindre så er de blevet tilføjet efter. Jeg siger
ikke, de ikke er gamle, jeg siger at de er blevet føjet til senere i de
nyere udgaver. Hvilket står faktisk også angivet i de fleste seriøse
bibler indbefattet i den dansk autoriseret oversættelse af 1992 (hvis
du har den med fodnoter): "Mark 16,9 Note: Denne slutning findes ikke i
de ældste håndskrifter." (du kan endda se det på dansk bibelselskabets
hjemmeside)


--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

Lyrik (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 03-05-04 08:45


"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
news:20040502112902.7f8dface@cylle...
Den kristne tro bygger meget på, at Jesus genopstod på tredjedagen
fra de døde. Det er et spørgsmål om tro, fortæller man. Det er det i
endnu højere grad, at evangelierne, som ellers fortæller flere episoder
af genopstandelse, er forbavsende stille, når der er tale om Jesus
genopstandelse...

http://www.nytestamente.org/content/view/8/2/

--
Venligst

Cyril
+++++++++++++++++++++++++++++++
Når han opstod og gik bort fra os, ville han sende os sin Ånd.
Eftersom vi har modtaget denne Ånd i rigelig mål, kan vi konstatere at han
er opstanden og har opfyldt sit løfte.
Denne Ånd gjorde at hans disciple erobrede verden med deres kunst og kultur.
Det ellers så fysisk stærke hedenske Romerrige, blev besejret ved åndens
sværd!
Denne Ånd satte kærligheden i første prioritet, hvilket har sat focus på
mennesket og menneskets rettigheder.
Og i dag regerer det kristne verdensimperium uindskrænket. Det er som en
stor rar labradorhund. Den er kælen og venlig, men kan også tage en rotte
engang imellem hvis de bliver for agressive.

Jens



Cyril Malka (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 03-05-04 12:21

Goddag John

Den Mon, 3 May 2004 12:04:06 +0100 skrev John Cooper om Re:
Genopstandelsen :

JC> > Men de var der, da Jesus blev fristet i ørkenen? Det kunne de jo
JC> > godt beskrive. Ordret endda.
JC> Min familie var ikke der da jeg led hos tandlægen, men de ved om det
JC> ikke desto mindre.

Vi taler ikke om dig og en tandlæge, vi taler om fakta, hvilket er at
evangelisterne ganske enkelt ikke var til stede når disse ting skete.


--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

Cyril Malka (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 03-05-04 12:24

Goddag John

Den Mon, 3 May 2004 11:42:15 +0100 skrev John Cooper om Re:
Genopstandelsen :


JC> Hans disciple var bange og holdt sig inde bag lukkede døre af frygt
JC> for jøderne. Peter havde fornægtet ham 3 gange af frygt for
JC> jøderne. Sandsynligvis var det det samme med familien.

Pladder, jøderne havde intet med et at gøre.

Derudover så er der *ingen grund* til at hans familie ikke skulle
begrave ham.



JC> > Kvinder blev i øvrigt ikke antaget for gyldige vidner dengang.
JC> > Gyldige
JC> vidner var to mænd (det er derfor man stadig har to vidner, når man
JC> bliver gidt i dag)
JC> De 2 mænd er Josef og Nikodemus.

Nope, kun en evangelist nævner de to mænd.

De har i øvrigt ej heller set den genopstanden Jesus.


JC> > Det, at de ikke var til stede da ting skete har ikke forhindret
JC> > dem i at
JC> beskrive dem (eksempelvis snak med sandhedrin eller Pontius Pilatus)
JC> Josef og Nikodemus var der med sandhedrin, og måske Johannes også
JC> (Johannes 18:15). Jesus kunne have sagt fra sin tale med Pilatus
JC> senere, d.v.s. efter sin genopstandelse.

Nope. Sandhedrins møder har aldrig været offentligt.

--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

Cyril Malka (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 05-05-04 10:19

Goddag John

Den Tue, 4 May 2004 20:29:20 +0100 skrev John Cooper om Re:
Genopstandelsen :


JC> Disciplerne vidste om hvad skete fordi Jesus fortalte dem om det.

Altså er der ingen bevis for genopstandelsen?


--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

Kall, Mogens (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 06-05-04 10:37

"Cyril Malka" skrev
news:20040502112902.7f8dface@cylle

> Den kristne tro bygger meget på, at Jesus genopstod på tredjedagen
> fra de døde. Det er et spørgsmål om tro, fortæller man. Det er det i
> endnu højere grad, at evangelierne, som ellers fortæller flere episoder
> af genopstandelse, er forbavsende stille, når der er tale om Jesus
> genopstandelse...

Den herre forekommer mig en "anelse" tungnem.

Da hverken du eller jeg eller andre nulevende var personlig til stede
dengang, vil det altid blive et spørgsmål om tro, eller rettere *tillid* til
Gud.

Derfor sender Gud muligvis vidnesbyrd om opstandelsen til *hver* generation.

Sidste dokumenterede dødeopvækkelse (i Jesu navn):

Date:
Subject:
0595 news:3iRsa.45419$y3.3298664@news010.worldonline.dk
( use http://www.google.dk/grphp )

(citat start)

Udfordringen uge 14 2002-04-04
(dansk)
-------------------------------------------------------------------------

Død mand opstået

Omkom ved bilulykke og lå i 2 døgn, men kom til live i kirke i Nigeria, hvor
Reinhard Bonnke prædikede. Efter opvækkelsen fortalte den døde, at han
skulle give "den rige mands" sidste advarsel ...

af Henri

"Bonnke oprejser død mand i Onitscha" skriver det store nigerianske dagblad
The Post Express.

Det fortæller den utrolige historie om en præst, der omkom ved en
bilulykke, og var død som en sten i to døgn. Tilmed fik han en skarp kemisk
indsprøjtning, så hans krop ikke skulle gå i opløsning i varmen, mens han lå
og ventede på begravelsen.
Men på grund af et bibelvers ville hans kone ikke acceptere, at han blev
begravet. Hun bragte ham i stedet til en kirke, hvor evangelist Reinhardt
Bonnke prædikede og helbredte i Jesu navn, men ikke vidste om den døde. Og
pludselig begyndte liget igen at trække vejret.
I løbet af nogle timer fungerede manden igen normalt.
Han spurgte straks efter sin notesblok, for han havde i sin dødstilstand
set både himmel og helvede og havde af to engle fået besked på at advare sin
generation - som svar på den rige mands bøn. Englene fortalte ham, at han
ville vågne op på Bonnkes møde, så beretningen kunne blive spredt til hele
verden.

Udfordringen bringer her den fantastiske, men veldokumenterede beretning om
pastor Daniel Edechukwu Onitsha, Nigeria, der døde den 30. november, men kom
til live igen d. 2. december...

Om morgenen d. 30 november 2001, kørte Daniel Ekechukwu, der er præst i the
Power Chapel Evangelical Church i Onitsha, Nigeria, sammen med sin ven
Kingsley Iruka til sin fars landsby tæt på byen Owerri.

De medbragte en ged som julegave. Daniel kørte selv sin 20 år gamle
Mercedes 230. På vej hjem, ned af en stejl bakke, virkede bremserne
pludselig ikke. Daniel kunne ikke gøre noget. Bilen fortsatte ned af
bakken med stadig større fart og stoppede først, da den med et stort brag
kørte ind i en stenpille.
Uden sikkerhedsbælte blev Daniel kastet voldsomt fremover. Hans hoved
ramte forruden og rattet røg ind i maven på ham. Daniel's ven Kingsley
Iruka vendte sig chokeret, men ikke slemt skadet, mod Daniel, mens han
håbede på, at Daniel var uskadt. Men synet fik ham til at blegne: Blodet løb
fra Daniels næse fra en skade i hovedet, og han begyndte at kaste blod op
fra voldsomme indre blødninger.
Hjælpen kom hurtigt. Daniel holdt imponerende ud indtil han var anbragt
i det lokale hospitals intensiv afdeling, eller det som svarer bedst til det
under nigerianske forhold. Der var sendt bud efter hans kone Nneka. Hun så
Daniel i live, men også kun lige. Han klamrede sig til livet for at få
hende til at flytte ham til hans familie-læges hospital i Owerri - hvilket
var en meget stor fejltagelse. Det betød nemlig en ikke just beghagelig
rejse på halvanden time.

Daniel dør
Minutter efter at være blevet løftet ind i ambulancen, kunne Daniel mærke
han døde. Han prøvede at hviske de sidste ord og instruktioner til Nneka.
Specielt bad han hende om at fortsætte arbejdet i kirken. Han prøvede også
at forklare hende om et par forhold i kirken, som hun skulle være opmærksom
på, men han talte utydeligt, blev usammenhængende og tav til sidst, da han
gled ind i bevidstløs tilstand.
Ambulancens chauffør kørte alt, hvad han kunne og med hylende sirener.
Da de kom til Owerri Regional Hospital løb de ind, mens de råbte "Emergeney!
Emergeney!' (nødstilfælde).
Daniels læge var imidlertid ikke på vagt, så en anden af det medicinske
personale tog hånd om situationen og undersøgte Daniels nu slappe krop.
Han vendte sig til de pårørende med et trist ansigt og kunne kun
bekræfte, at Daniel allerede var død.

Et bibelvers...
Daniels kone Nneka var selvfølgelig chokeret. Men et bibelvers blev ved
at ringe i hendes hoved, nemlig fra Hebræerbrevet 11, 35: "Kvinder fik deres
døde igen ved opstandelse..."
En irrationel overbevisning greb hende, at dette gjaldt hende, at hun
ville se Daniel levende og rask igen. I det, der herefter skete, var Nneka
nøglepersonen.

Overbevisning om ting, man ikke ser
Dette bibelord gjorde det umuligt for Nneka at acceptere den enkle
sandhed, at Daniel var borte og tillade, at han blev begravet. Hendes
ophidselse krævede, at noget måtte gøres. De skyndte sig hen til Daniels
onkel, Okoronkwo Emmanuel, som boede nær hospitalet, og spurgte ham om han
vidste, hvor familielægen opholdt sig. Det gjorde han ikke, men henviste
dem til sin egen læge, Dr. Jossy Anuehunisa ved St. Eunice Clinic.
Daniel blev bragt derhen, og da lægen så Nnekas bestemthed, undersøgte
han endnu engang liget. Han kunne kun bekræfte, at døden var indtrådt. Det
tidspunkt, der blev registreret var kl. 23.30 på den dag, da bilulykken
skete.
Lægen skrev herefter en dødserklæring på sin patient og spurgte om de
ønskede at få Daniel anbragt i klinikkens ligkapel. De afslog, og i stedet
flyttede de igen liget - til Daniels far i landsbyen nær Owerri og derfra
igen til Ikeduru General Hospitals ligkapel, som lå tæt på.

Kemisk indsprøjtning
Den tilstedeværende bedemand, Mr. Barlington R. Manu, foretog igen de
normale undersøgelser af liget, og da var klokken allerede over midnat, kl.
1 lørdag morgen.
Da ligkapellet ikke havde et køligt opbevaringsnun, sørgede bedemanden
for den sædvanlige kemiske indsprøjtning (som skulle forhindre liget i at gå
i opløsning) og forberedte liget til balsamering den følgende morgen.
Sammen med en anden ansat lagde han liget på en af ligkapellets plader
mellem to andre døde. Så tog alle hjem for natten.

Vendepunktet: Tro
I mellemtiden var Daniels kone overbevist om, at hendes mand ville komme
til live igen. Hun ville derfor have hans krop bragt til kirken i Onitsha,
hvor Reinhard Bonnke skulle tale dagen efter ved en indvielses-gudstjeneste
i 'The Grace of God Ministries". Daniels far var imidlertid mormon og sagde,
at det ville han ikke acceptere. Han sagde, at han ville gå hen og "slå ham
med Bibelen syv gange", og hvis Daniel ikke genopstod, så måtte Nneka
acceptere, at han ikke ville genopstå fra de døde, og det måtte slutte
sagen. Han gik så hen og slog liget, som han sagde, syv gange, men uden
resultat.
Nneka, som var kristen, tænkte at en mormon ikke forstod sig på den
slags. Så hvad han gjordehavde ikke nogen betydning, og det var kum for at
aflede hendes opmærksomhed. Men hun ville ikke give op. Hun plagede sin
svigerfar. Daniel skulle til Bonnkes møde. Hun lod forstå, at hvis han
nægtede hende det, ville hun huske det resten af sit liv, at han nægtede
hende hendes ønske på sin mands vegne. Til sidst gav han efter.

Næste dag, søndag d. 2 december, tog de kroppen fra lighuset. Men
bedemanden var bekymret over, hvad de havde i sinde. For at skjule, at
liget var på vej til at blive taget væk og skulle køres halvanden times
kørsel til Onitsha, klædte han liget på som om det skulle til kirkegården,
lagde det i en kiste og lukkede låget. Derefter tog de Daniel og kisten og
tog afsted.

Da de kom til Onitsha Kirkens område, så sikkerhedsvagten og
kontrollørerne dem komme ind med en kiste og beordrede dem til at vende om
og forsvinde med det samme. Men Nneka var fast besluttet. Hun bad om, at
kisten ikke bare måtte være i området, men også komme ind i kirken.
Sikkerhedsvagten så, at hun var ophidset, så han kontrollerede, at der
var et lig i kisten og, at det ikke var et terroristforsøg på at placere en
bombe i kirken. Da han så, at der kun var et blegt lig i kisten, gav han
dem lov til at komme ind på området. Men det skabte bestyrtelse og
diskussion, da de ville bringe en kiste eller et lig ind i en fyldt kirke.
Til sidst fik ærkebiskoppens søn, Pastor Paul Jr., sin fars tilladelse til
at bringe liget ind i bygningen, men det skulle være nede i børneafdelingen.
Børnene blev vist ind i den nederste sal og liget blev bragt ind i den
øverste sal og lagt på et bord. Biskoppens søn Paul og en anden af kirkens
præster, Bathcomery Nkwando, overvågede dette og bemærkede at dødsstivheden
var indtrådt og havde gjort lemmerne stive.

Livet vender tilbage!
To andre præster, Lawrence Onveka og Luke Ibekwe hjalp dem med at bevogte
liget.
Imens vidste Reinhard Bonnke ingenting og prædikede og bad ovenpå i
hovedsalen. Efter et stykke tid opdagede præsterne en lille trækning i
maven.

Så tog liget en indånding, og straks begyndte liget at ånde uregelmæssigt
ligesom i "små eksplosioner", berettede de. Opmuntrede af dette, kastede
præsterne sig ud i indtrængende bønner, mens de tog ligklæderne af ham, og
begyndte at massere ham over hele kroppen. Daniel var som sagt "stiv som en
jernstang". De spurgte efter en vifte for at give Daniel mere luft at
indånde.

Da nyheden brød ud i kirkesalen ovenfor skabte det et hysterisk
spektakel.

Klokken 17:15 søndag eftermiddag åbnede Daniel igen sine øjne, satte sig
op og lænede sig op imod pastor Lawrence, fortæller denne selv.
Mennesker begyndte nu at trænge ind i rummet for at se denne
opstandelses-mand. Pastor Lawrence blev bekymret for, at Daniel ikke skulle
få nok ilt, så han løftede Daniel og bar ham ind i kirkerummet. For første
gang sagde Daniel noget: "Vand.Vand".
De gav ham først nogle slurke, og derefter varm te.For at give ham
ånderum i mængden, satte de ham op på platformen på en stol, hvor hundreder
af mennesker så ham langsomt komme sig.
Endnu havde han ikke fået hold på sine tanker, og kunne til at begynde
med ikke genkende nogen. Ikke engang sin egen søn, som kom op for at se sin
far. Men det gik fremad, og i løbet af nogle timer fik han i løbet af
aftenen fuld bevidsthed og sammenhængende tanker.

Han var et under, og menneskemasser belejrede hans hus, så han blev kørt
bort til et hemmeligt sted for at genvinde sin fysiske styrke i løbet af de
næste to dage. Den tidligere døde var ikke blot opstået fra sin kiste, hans
sår og skader efter ulykken, som havde medført hans død, var også helet, så
der ikke var det mindste spor tilbage.

Reinhard Bonnke havde i mellemtiden forladt stedet for at tage videre på
en planlagt rejse.

Og til dem, der endnu er i tvivl, er så her de kolde fakta, som ikke kan
tilbagevises:
I to dage trak Daniel ikke vejret, hans hjerte var holdt op med at slå.
Det var i et varmt klima og ikke noget med, at livet var sat ud af kraft
i et koldt isrum.
Han var blevet indsprøjtet med en skrap kemisk opløsning for at holde
liget fra at gå i opløsning.
Som lig blev han kørt rundt i timer, rullet rundt, og lå i en snæver
kiste uden ret meget luft i timevis.
Han skulle have haft alvorlige hjerneskader, men han er levende nu og
uden nogen skader efter døden.

Dette er ikke en udokumenteret påstand om en eller anden, der er komme,
til live igen under private former, som f.eks. i et hus. Dette var en
offentligbegivenhed, en åben demonstration af opstandelse fra de døde.
Hvis nogen skal fremhæves, så er det Nneka. Hendes uanfægtede tro alene
sikrede, at Daniel ikke blev begravet, så hun kunne bringe ham derhen, hvor
hun var overbevist om, at Gud kunne bringe ham tilbage til livet. Hun anså
Reinhard Bonnke som en Guds mand, og troede at der hvor han prædikede var
der en atmosfære af tro, hvor hendes mand kunne blive helbredt.

Nnekas tro førte til hele denne begivenhed og hendes tro blev belønnet.
Af hvem? Hvem belønnede hendes tro? Hvis det ikke var Gud, hvem så?

Oversat af Henri Nissen
efter rapport fra Robert Murphree og George Canty på stedet i Nigeria.
--- END of Udfordringen 2002-04-04 ---------------------------------


Udfordringen fulgte denne rapport op i uge 33 2002-08-15:
-------------------------------------------------------------------------

Himmel og Helvede

- begge dele, og især det sidste er afskaffet i moderne prædikner. Men et
øjenvidne fortæller, at de begge findes...

Af Henri Nissen

I moderne prædikener tales der sjældent om Himlen - og meget nødigt om
Helvede.

Tanken om et helvede er bestemt heller ikke rar.
Mere eller mindre bevidst "afskaffer" mange præster indirekte helvede -
enten ved teologiske forklaringer, eller - oftere - ved at tie det ihjel.
Men kan helvede ties ihjel?

Hvad sagde Jesus?
Problemet er imidlertid, at Jesus Kristus selv nævner, at risikoen
eksisterer.
Matt. 5, 29-30: det er bedre at miste et øje eller højre hånd end at hele
kroppen "kastes i helvede".
Matt. 10,28 (+Luk.12,5): "frygt... ham, der kan lade både sjæl og legeme
gå fortabt i Helvede."
Matt. 23,15: "dobbelt så fortjent til helvede".
Mat. 23, 33: "Hvordan vil I undgå at blive dømt til Helvede?"
Markus 9,43-47: "komme i Helvede, til den uudslukkelige ild".
Faktisk er Jesus den eneste i Ny Testamente, som bruger ordet helvede -
bortset fra Jakob i sit brev.

Jesus bekræfter altså at der er et helvede, og advarer.
Benægter man, at der er et helvede, må konsekvensen være, at Jesus ikke
har vist, hvad han talte om. Og i så fald skrider hele troen på, at Jesus
er vejen, sandheden og livet. At han er udsendt af Gud - Guds søn og vor
frelser.
Så er der dem, der vil påstå, at ordene er lagt i munden på Jesus af
kirken. Men da Ny Testamente er det bedst dokumenterede oldtids skrift i
verden med over 10.000 afskrifter på forskellige sprog, er det ikke
meningsfyldt at forestille sig en sådan forvanskning.
Enten må man altså tro på Jesus og det, han siger - inklusiv det
ubehagelige helvede - eller benægte begge dele.

Svært at tro på helvede?
Graham Greene, den verdensberømte forfatter, sagde, at han ikke havde
problemer med at forestille sig et helvede - for det mente han, at vi
mennesker allerede har skabt her på jorden. Det var sværere for ham at
forestille sig en himmel, hvor alt var godt.
Flere har efter nær-død oplevelser fortalt om oplevelser bag døden. Men
i de tilfælde kan man måske være bange for, at dét, de ser, er en drøm - og
resultat af, hvad de har oplagret i deres personlighed.
Men for mindre end et år siden kom der et meget dramatisk eksempel, hvor
en mand virkelig var stendød i to dage, og omstændighederne omkring det, han
oplevede, var så bemærkelsesværdige, at man skulle tro, det var et tegn fra
himlen.

Død mand kom til live
I slutningen af november sidste år skete der en skelsættende begivenhed i
Nigeria, som vi i uge 14 beskrev i detaljer. (Artiklen ligger også på:
www.Udfordringen.dk/ helbredelse.html) Men her er et kort resume:

En kristen præst, Daniel Ekechukwa, Onitscha, Nigeria, kørte galt og
omkom i de følgende timer, mens man forsøgte at bringe ham til en klinik.
Han blev lagt i lighuset, fik en kemisk giftig indsprøjtning, for at kroppen
ikke skulle gå i forrådnelse. Liget blev senere lagt i en kiste, gjort i
stand til begravelse og derefter transporteret flere timer i en bil - for på
tredjedagen, d. 2. december 2001 at komme til live igen ... !
Dette skete, fordi hans kone nægtede at lade ham begrave og i stedet fik
liget transporteret til en kirke, hvor en kendt vækkelsesevangelist skulle
prædike. Selv om prædikanten, Bonnke, var uvidende om liget, der imens lå i
et tilstødende lokale, bad han for syges helbredelse under mødet - og imens
kom præsten pludselig til live.
Straks de tilstedeværende bemærkede, at liget trak vejret, gav de ham
massage af den kolde stive krop. Pludselig satte den "døde" sig op og
spurgte efter sin notesblok.
Der var ingen blok, men i sin livløse tilstand havde præsten åbenbart
oplevet, hvad der gemte sig bag dødens forhæng, og i denne tilstand noteret
det ned på en blok, han fik udleveret. I løbet af kort tid var han klar nok
til at kunne fortælle om det, han havde set. Her gengives det fra den
video, der er optaget:

Hvad en død mand så...
Pastor Daniel Ekechukwa fortæller, at to personer (engle) fulgte ham.
Den ene sagde, at de nu skulle besøge Paradis.
- Da vi nærmede os stedet så jeg skarer af mennesker, som så nøjagtig ud,
som ham, der fulgtes med mig, den engel, der fulgtes med mig.
Englen bar en hvid dragt. Kroppen var helt hvid. Dragten var helt hvid,
og den så ikke ud til at kunne tages af.
I mit hjerte sagde jeg: "Se, hvor englene samles!" Sådan tænkte jeg, for
jeg kunne stadig have mine egne tanker der. Englen sagde til mig, at dette
var stedet, hvor de hellige, som var døde, samledes.
Mens jeg betragtede dem, sang de lovsang så vidunderligt. Véd du, det
var ligesom der var en kraft i det område, som styrede, hvad de gjorde.
Når de løftede hænderne, gjorde de det alle på samme tid. Ingen kom før
eller bagefter. Når de ville bøje sig forover gjorde de det alle på én gang.
Jeg hørte en masse instrumenter, men jeg så ingen.
Mens det foregik, havde jeg en stor lyst i min ånd til at gøre det samme
som dem. Jeg begyndte endda at bevæge mig henimod dem, men englen sagde:
"Nej... jeg har stadig meget at vise dig. Lad os besøge den bolig, som
Jesus lovede."
Nu tog englen mig med til et vindunderligt sted. Hvad jeg så dér, kan
jeg ikke beskrive. Det var så pragtfuldt.
Det var en meget vidunderlig bygning. Du kunne se på bygningen, og den
så ud som glas eller guld, eller hvad skal jeg sige? Selv blomsterne dér så
ud som guld.
Mens jeg nu betragtede stedet, sagde han til mig, at "Jesus har
færdiggjort boligerne, men de hellige er ikke klar".
Så sagde han: "Lad os besøge helvede". Det var det sidste, jeg så af
himlen.
Det, der skete, var, at så snart han sagde: lad os tage derhen, så var vi
der. Der var aldrig noget med at flyve eller bevæge sig.
I det øjeblik han sagde: "Lad os besøge boligen!" så var vi dér. Som i
et øjeblik var jeg der og så det.
Da han sagde: "Lad os besøge helvede!" så var vi dér straks. Vi så en
port, der var så stor, så vældig. På toppen af den havde de skrevet:
Velkommen til helvedes port.
Så snart vi var kommet til porten, løftede englen sin hånd og vinkede, og
straks åbnede porten sig med en voldsom lyd.
Straks, da porten åbnede, kunne jeg høre klageråb. Jeg kiggede ind og så
mennesker, som os. De bar tøj. Nogle var hvide, nogle sorte. De så ikke
ud, som dem, jeg havde set på den anden side (himlen).
De råbte - der var en masse lidelse. En masse pine.
Straks da porten åbnedes, var det, som om de så mig. Jeg stod ved englen
og de så mig, men de spurgte aldrig englen om at hjælpe dem. De spurgte mig
om hjælp, de råbte.
Jeg husker en frygtelig én, som rørte mig så meget, fordi jeg selv er
præst og han, der råbte, var også præst. Han råbte: "Jeg er præst. Jeg
stjal bare kirkens penge og jeg er parat til at betale dem tilbage straks."
Og han ønskede, at jeg skulle hjælpe ham.
Der var en kraft, der pinte dem. Jeg så aldrig nogen ild dér, og jeg så
aldrig nogen flammer i helvede. Men den pine, dér var, var som om, de
befandt sig i ild.
Alle disse ting, som englen viste mig, skrev jeg ned på en blok. Englen
gav mig en blokog en pen.
Jeg skrev alle disse oplevelser ned. Da jeg vågnede her, var det første
jeg huskede den blok. Jeg spurgte dem: "Hvor er min blok?"
De forstod mig ikke, og senere forstod jeg, at det, jeg havde skrevet ned
måtte være gemt i min hukommelse.
Mens jeg råbte og spurgte englen om hjælp, sagde han, at jeg ville få en
chance mere for at vende tilbage. Han nævnte, at den rige mands bøn i
helvede skulle opfyldes til denne generation.
Jeg forstod det ikke. Men da jeg slog efter i Bibelen forstod jeg, at
den rige mand havde spurgt om, at en død mand skulle sendes tilbage til
verden. Så det, han sagde, var, at den rige mands bøn skulle opfyldes som
den sidste advarsel.
Han sagde til mig, at han gav mig denne mulighed for at vende tilbage med
den sidste advarsel til denne generation."
--- END of Udfordringen 2002-08-15 ----------------------------------

(citat slut fil 0595)


Se også ...
(man rose from the dead i Nigeria in the name of Jesus,
date 2001-12-02)
0095 news:gBEt9.170650$Qk5.5961981@news010.worldonline.dk


Med en kærlig venskablig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2038 news:t4Klc.153250$jf4.8172760@news000.worldonline.dk

File-number:
2067



Britt Malka (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 06-05-04 11:06

On Thu, 6 May 2004 11:37:29 +0200, "Kall, Mogens"
<mogenskall@ikke.til.raadighed.dk> wrote:

>Englene fortalte ham, at han
>ville vågne op på Bonnkes møde, så beretningen kunne blive spredt til hele
>verden.

Hmmm .... En Google-søgning afslører 6 resultater - seks!

Ikke imponerende for så fantastisk en begivenhed.

Alle stammer desuden fra kristne hjemmesider. Medierne har intet om
historien. Heller ikke på søgning på http://news.altavista.com

Den historie tror jeg ikke på.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Andreas, Ravsted (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Andreas, Ravsted


Dato : 06-05-04 12:00

I news:i93k90luv7f2ql8ddoc37faa002j5uj4ka@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

[ ... ]
> Alle stammer desuden fra kristne hjemmesider.

Og dermed er de naturligvis a priori dømt useriøse, usaglige,
utroværdige og løgnagtige!!!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***



Ole Andersen (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Ole Andersen


Dato : 06-05-04 13:23

Andreas, Ravsted wrote:

> I news:i93k90luv7f2ql8ddoc37faa002j5uj4ka@4ax.com skrev
> Britt Malka følgende:
>>Alle stammer desuden fra kristne hjemmesider.
> Og dermed er de naturligvis a priori dømt useriøse, usaglige,
> utroværdige og løgnagtige!!!

Hvis du synes.

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.org
Thesis #65: We're also the workers who make your companies go. We want
to talk to customers directly in our own voices, not in platitudes
written into a script. - Cluetrain Manifesto

Andreas, Ravsted (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Andreas, Ravsted


Dato : 06-05-04 14:01

I news:c7dan0$1tdu$1@news.cybercity.dk skrev
Ole Andersen følgende:
> I news:i93k90luv7f2ql8ddoc37faa002j5uj4ka@4ax.com skrev
> Britt Malka følgende:
>>>
>>> Alle stammer desuden fra kristne hjemmesider.
>>
>> Og dermed er de naturligvis a priori dømt useriøse, usaglige,
>> utroværdige og løgnagtige!!!
>
> Hvis du synes.

Nej, men det lader til at Malka-klanen har den opfattelse!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***



Kall, Mogens (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 06-05-04 17:11

"Britt Malka" skrev
news:i93k90luv7f2ql8ddoc37faa002j5uj4ka@4ax.com

[ ... ]
> On Thu, 6 May 2004 11:37:29 +0200, "Kall, Mogens"
> <mogenskall@ikke.til.raadighed.dk> wrote:

2067 news:lInmc.153695$jf4.8248388@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> Hmmm .... En Google-søgning afslører 6 resultater - seks!
>
> Ikke imponerende for så fantastisk en begivenhed.
>
> Alle stammer desuden fra kristne hjemmesider. Medierne har intet om
> historien. Heller ikke på søgning på http://news.altavista.com
>
> Den historie tror jeg ikke på.

Prøv organisationen Christ for all Nations (http://www.cfan.org )

Eller kontakt den kristne ugeavis Udfordringen, som bragte nyheder her i
Danmark. de vil sikkert kunne hjælpe dig videre i "systemet"


Eller den Nigerianske avis, som bragte nyheden nogle dage senere!
(vist nok Daily News )

-

DADDY-Break:
(2004-05-06, CET 17:55)
- "You can count on Me (*1)."

*1:
Talte med Gud om dødeopvækkelse i Jesu navn anno 2004

17:56
- "Jeg kommer dem til hjælp i al ders vantro."

Tak Jesus

18:00
- "jeg vil ... gerne (*2)."

*2:
Bad: Særligt for det muslimske folk (mht. dødeopvækkelse).

Tak Jesus


Med en kærlig venskablig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2038 news:t4Klc.153250$jf4.8172760@news000.worldonline.dk

File-number:
2070



Kall, Mogens (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 06-05-04 17:58

"Kall, Mogens" skrev
news:gutmc.153761$jf4.8251235@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> DADDY-Break:
> (2004-05-06, CET 17:55)
> - "You can count on Me (*1)."
>
> *1:
> Talte med Gud om dødeopvækkelse i Jesu navn anno 2004
>
> 17:56
> - "Jeg kommer dem til hjælp i al ders vantro."
>
> Tak Jesus
>
> 18:00
> - "jeg vil ... gerne (*2)."
>
> *2:
> Bad: Særligt for det muslimske folk (mht. dødeopvækkelse).
>
> Tak Jesus

DADDY-Break:
(2004-05-06, CET 18:26)
- "Men kan du tåle det ?"

Hjælp mig dertil, Herre (Frels det, som allerede ér gået fortabt).

Herren hentydede til mit ømme punkt, min "ligtorn" (hovmod), apropos Moses
bommert, se ...

Date: 4. maj 2004 CET 00:10
Subject: Re: Mormonerne - forklædt som kristne
2035 news:Ltzlc.152566$jf4.8164267@news000.worldonline.dk

18:28
- "Du skal få ... [hvad du bad om]."

Tak Jesus

18:32
- "Jeg vil (*1)."

*1:
Bad: Frels det, som allerede ér gået fortabt.

18:34
- " ... for Mit navns skyld (JHVH-er-frelse)."

Tak Jesus

18:46
- "Det kommer ..."

Hvad, Herre ?

18:47
- "Min frelse!"

Tak Jesus


Kærlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2038 news:t4Klc.153250$jf4.8172760@news000.worldonline.dk

File-number:
2071



Kall, Mogens (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 06-05-04 18:32

"Kall, Mogens" skrev
news:59umc.153776$jf4.8251878@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> > DADDY-Break:
> > (2004-05-06, CET 17:55)
> > - "You can count on Me (*1)."
> >
> > *1:
> > Talte med Gud om dødeopvækkelse i Jesu navn anno 2004
> >
> > 17:56
> > - "Jeg kommer dem til hjælp i al ders vantro."
> >
> > Tak Jesus
> >
> > 18:00
> > - "jeg vil ... gerne (*2)."
> >
> > *2:
> > Bad: Særligt for det muslimske folk (mht. dødeopvækkelse).
> >
> > Tak Jesus
>
> DADDY-Break:
> (2004-05-06, CET 18:26)
> - "Men kan du tåle det ?"
>
> Hjælp mig dertil, Herre (Frels det, som allerede ér gået fortabt).
>
> Herren hentydede til mit ømme punkt, min "ligtorn" (hovmod), apropos Moses
> bommert, se ...
>
> Date: 4. maj 2004 CET 00:10
> Subject: Re: Mormonerne - forklædt som kristne
> 2035 news:Ltzlc.152566$jf4.8164267@news000.worldonline.dk
>
> 18:28
> - "Du skal få ... [hvad du bad om]."
>
> Tak Jesus
>
> 18:32
> - "Jeg vil (*1)."
>
> *1:
> Bad: Frels det, som allerede ér gået fortabt.
>
> 18:34
> - " ... for Mit navns skyld (JHVH-er-frelse)."
>
> Tak Jesus
>
> 18:46
> - "Det kommer ..."
>
> Hvad, Herre ?
>
> 18:47
> - "Min frelse!"
>
> Tak Jesus

DADDY-Break:
(2004-05-06, CET 19:17)
- "I fortjener det ikke (hentydning til 18:34)."

Tænkte over hvorfor mon Herren sagde: "for Mit navns skyld".

19:18
- "Vederstyggeligheder begår I foran Mit ansigt!"

19:18
- "Ondskab!"

19:18
- "Men Jeg frelser ..."

19:19
- "... hvem Jeg vil - for Mit navns skyld!"

19:20
- "Det gør ingen."

Tænkte over 19:17 *fortjener* i relation til Ef. 2,8-9.

19:21
- "Men Jeg gør det for Mit navns skyld."

Tak Jesus


Kærlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2038 news:t4Klc.153250$jf4.8172760@news000.worldonline.dk

File-number:
2072



Kall, Mogens (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 06-05-04 19:04

"Kall, Mogens" skrev
news:fFumc.153789$jf4.8252334@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> > > DADDY-Break:
> > > (2004-05-06, CET 17:55)
> > > - "You can count on Me (*1)."
> > >
> > > *1:
> > > Talte med Gud om dødeopvækkelse i Jesu navn anno 2004
> > >
> > > 17:56
> > > - "Jeg kommer dem til hjælp i al ders vantro."
> > >
> > > Tak Jesus
> > >
> > > 18:00
> > > - "jeg vil ... gerne (*2)."
> > >
> > > *2:
> > > Bad: Særligt for det muslimske folk (mht. dødeopvækkelse).
> > >
> > > Tak Jesus
> >
> > DADDY-Break:
> > (2004-05-06, CET 18:26)
> > - "Men kan du tåle det ?"
> >
> > Hjælp mig dertil, Herre (Frels det, som allerede ér gået fortabt).
> >
> > Herren hentydede til mit ømme punkt, min "ligtorn" (hovmod), apropos
> > Moses bommert, se ...
> >
> > Date: 4. maj 2004 CET 00:10
> > Subject: Re: Mormonerne - forklædt som kristne
> > 2035 news:Ltzlc.152566$jf4.8164267@news000.worldonline.dk
> >
> > 18:28
> > - "Du skal få ... [hvad du bad om]."
> >
> > Tak Jesus
> >
> > 18:32
> > - "Jeg vil (*1)."
> >
> > *1:
> > Bad: Frels det, som allerede ér gået fortabt.
> >
> > 18:34
> > - " ... for Mit navns skyld (JHVH-er-frelse)."
> >
> > Tak Jesus
> >
> > 18:46
> > - "Det kommer ..."
> >
> > Hvad, Herre ?
> >
> > 18:47
> > - "Min frelse!"
> >
> > Tak Jesus
>
> DADDY-Break:
> (2004-05-06, CET 19:17)
> - "I fortjener det ikke (hentydning til 18:34)."
>
> Tænkte over hvorfor mon Herren sagde: "for Mit navns skyld".
>
> 19:18
> - "Vederstyggeligheder begår I foran Mit ansigt!"
>
> 19:18
> - "Ondskab!"
>
> 19:18
> - "Men Jeg frelser ..."
>
> 19:19
> - "... hvem Jeg vil - for Mit navns skyld!"
>
> 19:20
> - "Det gør ingen."
>
> Tænkte over 19:17 *fortjener* i relation til Ef. 2,8-9.
>
> 19:21
> - "Men Jeg gør det for Mit navns skyld."
>
> Tak Jesus

DADDY-Break:
(2004-05-06, CET 19:38)
- "Jeg vedkender Mig Min søn. Ham har Jeg behag i."

Tænkte over ... (You know) ...!

NB! Der er her tale om lydskrift. Om bogstaverne står med stort eller småt,
står således for egen regning

19:43
- "Hans offer er nok."

Her tænker DADDY på Golgathas kors (Hebr.9,24-26).

Tak Jesus

19:44
- "For Mit navns skyld (Jesus = JHVH-ér-frelse). Ham vedkender Jeg [Mig]."

Jeg tror, at Herren i særlig grad har ...

Date:
Subject:


.... i tankerne.

19:46
- "I særdeleshed!"

19:47
- "Du må gerne OUTPUT'te nu."

Okay Far! - Den er jeg med på!

ELSKER Dig.

19:48
- "I lige måde ... Min søn."



19:49
- "Vi for at se (nogle tvivlede på opstandelseskraften)!"

19:50
- "Fremtiden tilhører Mig."


Kærlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2038 news:t4Klc.153250$jf4.8172760@news000.worldonline.dk

File-number:
2073



Kall, Mogens (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 06-05-04 19:43

"Kall, Mogens" skrev
news:O6vmc.153802$jf4.8252434@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> Date:
> Subject:

Einem smutter ...

Date: 1. april 2004 CET 23:29
Subject: Kan gode gerninger og moral frelse ?
1768 news:oR%ac.132854$jf4.7162875@news000.worldonline.dk




File-number:
2074



Andreas, Ravsted (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Andreas, Ravsted


Dato : 06-05-04 20:06

I news:GHvmc.153826$jf4.8252802@news000.worldonline.dk skrev
Kall, Mogens følgende:

> "Kall, Mogens" skrev
> news:O6vmc.153802$jf4.8252434@news000.worldonline.dk
>
> [ ... ]
>> Date:
>> Subject:
>
> Einem smutter ...

Bliver du aldrig træt af skrive med dig selv?

--
Mojn
http://ravsted.dk - byen hvor der sker noget
http://synnejysk.dk - det nye, men dog gamle verdenssprog



Kall, Mogens (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 07-05-04 12:08

"Andreas, Ravsted" skrev
news:409a8c93$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> I news:GHvmc.153826$jf4.8252802@news000.worldonline.dk skrev
> Kall, Mogens følgende:

[ ... ]
> Bliver du aldrig træt af skrive med dig selv?


Jeg takker den herre for et spark i rø... øh, numsen
(anti-hovmods-effekt opnås herved)



Hav' en god dag, Andreas

Kærlig hilsen din broder i Kristus Jesus
Mogens Kall
The servant of Michael

File-number:
2078



Andreas, Ravsted (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Andreas, Ravsted


Dato : 07-05-04 12:23

I news:P6Kmc.153977$jf4.8263420@news000.worldonline.dk skrev
Kall, Mogens følgende:

[ ... ]
>
>
> Hav' en god dag, Andreas

Tak og i lige måde

Kærlig hilsen din broder i Kristus Jesus
Andreas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste