Image
Fra : Henning Madsen

Dato : 02-05-04 10:13

Problem med Image ?
På form1 anbringer jeg en Image1 med en tegning i BMP format.
Ovenpå anbringes en Image2 hvor 'Transparent' er sat til true.
Formålet er at plaserer nogle cirkler på Imag2 uden at berører tegningen på
Image1.
Plaseres Image2 ved siden af Image1 kan jeg godt anbringe cirkler på den,
men ikke når den er plaseret oven på Image1.
En forklaring (løsning) på hvordan jeg løser problemet vel være dejligt.
På fohånd tak.
mvh
Henning.

Fra : Harald

Dato : 02-05-04 11:54

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> men ikke når den er plaseret oven på Image1.
> En forklaring (løsning) på hvordan jeg løser problemet vel være dejligt.

Hvad er problemet præcist? Og hvis det kun er cirkler er det så ikke lettere
at benytte TShape oven på en TImage

/HK

Fra : Henning Madsen

Dato : 02-05-04 16:57

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på
>
> Hvad er problemet præcist? Og hvis det kun er cirkler er det så ikke

Tak til Haral for et hurtigt svar.
Uddybning af problemet.
Image1 indeholder en tegning over min matrikkel.
I matriklens bede er der sat løg som skal markeres med en cirkel.
Derfor en Image2 hvorigennem tegningen på Image 1 kan ses.
Det giver muglighed for at slette eller flytte en cirkel uden at ændre på
tegningen.
Plaserengerne af cirklerne gemmes i en INI fil.
Jeg mener ikke en Sharp kan gøres gennemsegtig ??
Håber dette forklarer problemet ?
Mvh
Henning

Fra : Harald

Dato : 02-05-04 18:24

> [...]
> tegningen.
> Plaserengerne af cirklerne gemmes i en INI fil.
> Jeg mener ikke en Sharp kan gøres gennemsegtig ??

Du gør shape "gennemsigtig" ved at sætte Brush.Style=bsClear, dette kan bla.
gøres i Object Inspector.

/HK

Fra : Henning Madsen

Dato : 02-05-04 19:32

> tegningen
> dejligt.

> Du gør shape "gennemsigtig" ved at sætte Brush.Style=bsClear, dette kan
> [...]
Tak for svaret, men det løser ikke mit problem ??
Er det fordi jeg gør Image2 gennemsigtig at man ikke kan se den cirkel der
plaseres på den ?
Cirklen kan jo godt ses når Image2 er plaseret ved siden af Image1 ?
Plaserer jeg Image2 med halvdelen oven på Image1 kan jeg kun plaserer
cirkler på den havdel af Image2 som ikke ligger over Image1.
Yderlig kan jeg oplyse at først når jeg klikker på Image2 bliver baggrunden
hvid men der kan stadigvæk 'ses ' igennem den. Noget må jeg gøre forkert men
hvad ????
Mvh
Henning

Fra : Henning Madsen

Dato : 02-05-04 20:06

> [...]

baggrunden
> hvid men der kan stadigvæk 'ses ' igennem den. Noget må jeg gøre forkert

Skynder mig at komme med en rettelse.
Fjernede Image1 og 2 Lagde to nye på formen.
Nu sker der følgende
Ved star vises Image1, den med tegningen ok
Ved museklik forsvinder Image1 og Image2 vises med med en cirkel
Ved næste museklik vises Imag1 et øjeblik, hvorefter Image2 vises med 2
cirkler.
Alt ok hvis bare Image1 altid var synlig.
Hvad har jeg glemt ???
Mvh
Henning