Hjælp til datediff
Fra : Peter Kjær

Dato : 02-05-04 09:51

Hejsa,

Er der en venlig sjæl dig kan hjælpe mig med et datediff problem.

Jeg forsøger følgende,

strSQL = "Update ARTICLE Set GENNEMSNIT = HIT / datediff("d", DATO,now)
Where ARTICLE_ID=213"

og får følgende fejl,

Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
Expected end of statement

--
Ses,
Peter

Fra : Torben Brandt

Dato : 02-05-04 14:20

Peter Kjær skrev:
> Er der en venlig sjæl dig kan hjælpe mig med et datediff problem.
>
> Jeg forsøger følgende,
> strSQL = "Update ARTICLE Set GENNEMSNIT = HIT / datediff("d", DATO,now)
^-- Start på streng
Slut på streng -----------------------------^

> Where ARTICLE_ID=213"
>
> og får følgende fejl,
>
> Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
> Expected end of statement

Jeg har markeret ovenfor hvorfor fejlen kommer.

Streng-værdier i sql skrive mellem plinger ('), så det burde være i stil
med:
strSQL = "Update ARTICLE Set GENNEMSNIT = HIT / datediff('d', DATO,now)
Where ARTICLE_ID=213"

mvh Torben

Fra : Peter Kjær

Dato : 02-05-04 15:22

> Streng-værdier i sql skrive mellem plinger ('), så det burde være i stil
> med:
> strSQL = "Update ARTICLE Set GENNEMSNIT = HIT / datediff('d', DATO,now)
> Where ARTICLE_ID=213"

Hej Torben,

Den havde jeg overset, nu virker det til dels....nu opdatere den som værdien
i GENNEMSNIT men kun som heltal, har også brug for op til 4 decimaler som
jeg også har defineret i min database.

Nogen ide hvorfor den ikke tager decimaler med?

Ses,
Peter

Fra : Torben Brandt

Dato : 02-05-04 17:30

Peter Kjær skrev:

> [...]
> jeg også har defineret i min database.
>
> Nogen ide hvorfor den ikke tager decimaler med?

Nope :)
Men måske nogle andre har..?

Torben

Fra : Betina

Dato : 02-05-04 18:56

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> Nope :)
> Men måske nogle andre har..?

Du kan prøve at converte den, noget med
Update ARTICLE Set GENNEMSNIT = convert(double,HIT) / datediff('d',
DATO,now)

mvh Betina

Fra : Mikael Høilund

Dato : 07-05-04 17:18

Måske lyder det indlysende, men hvem ved, måske er det fejlen:
Har du sat feltet GENNEMSNIT til at være Heltal eller lignende, dvs. et
format der ikke tillader decimaler?

---

Fra : Peter Kjær

Dato : 08-05-04 07:39

> Måske lyder det indlysende, men hvem ved, måske er det fejlen:
> Har du sat feltet GENNEMSNIT til at være Heltal eller lignende, dvs. et
> format der ikke tillader decimaler?

Hejsa,

Nope det er ikke det GENNEMSNIT er sat til decimal.

Fra : Mikael Høilund

Dato : 08-05-04 08:10

et

> Hejsa,
>
> Nope det er ikke det GENNEMSNIT er sat til decimal.

> [...]

Måske kan det så være, at ASP outputter tal i formatet
"cifre.decimaler", mens Access vil have "cifre,decimaler" (altså
henholdsvis amerikanske og franske tegn).

---