MS Windows
briani 27239
Uønskede ikoner
Fra : Kim Larsen

Dato : 02-05-04 04:05

Hvad gør man for at fjerne uønskede ikoner på proceslinien yderst til højre.
Jeg kan ikke finde nogen kommandoer til at administrere disse ikoner, kun
ikonerne yderst til venstre (ved startknappen).

Hvad gør jeg ? Jeg håber nogen kan hjælpe.

Jeg anvender Windows XP.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Karsten Hindkær

Dato : 02-05-04 06:22

Hej Kim

Du kan "administrere" ikonerne til de programmer der er startet op (og vises
nede ved uret) på flere måder.

Hvis du vil kontrollere visningen af ikonerne kan du trykke på proceslinien
og vælge Egenskaber -> Tilpas - her kan du så vise og skjule ikonerne som
ønsket.

Hvis du vil undlade at starte nogle af programmerne, kan du køre programmet:
msconfig - og under fanebladet "Start", fjerne flueben ved de programmer du
ikke længere ønsker at starte.

Mvh.
Karsten Hindkær

Fra : Bo Br

Dato : 02-05-04 09:22

"Karsten Hindkær" <news@haderalspamfojfojhindkaer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
programmet:
> msconfig - og under fanebladet "Start", fjerne flueben ved de programmer

Hvad gør man så i win 2000 ??? der findes msconfig ikke.

Mvh. Bo Br

Fra : kk

Dato : 02-05-04 10:50

"Bo Br" <fjern "NOSPAM"dbobrNOSPAM@pc.dk> wrote in message

> [...]
> programmet:
> du
>
> Hvad gør man så i win 2000 ??? der findes msconfig ikke.

hej,
Så "låner/hugger" du filen msconfig fra en anden udgave af windows, lægger
den i dit windir,laver et shortcut som du lægger efter ønske. Når du
aktiverer filen, vil den give en fejlmelding, den blæser du på og
fortsætter. Det har virket fint for mange.
mvh
kk

Fra : SB

Dato : 02-05-04 10:50

Klip

> Hvad gør man så i win 2000 ??? der findes msconfig ikke.
>
> Mvh. Bo Br

Kopierer msconfig fra en af de andre windåzer til win2000.
sb

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-05-04 10:52

Tak for svaret.

Men jeg har lige det problem at jeg ikke kender navnet på listen af Ikoner.
Ikonet bliver startet op når min USB-netværksforbindelse bliver etableret.
Det ønsker jeg ikke men kan ikke se hvordan jeg undgår dette. Modemmet er et
Motorola til TV-kabel fra TDC.

Fra : Pico

Dato : 02-05-04 16:41

Kim Larsen wrote:
> [...]
> bliver etableret. Det ønsker jeg ikke men kan ikke se hvordan jeg
> undgår dette. Modemmet er et Motorola til TV-kabel fra TDC.

Mit ikon til Motorola modemet heder Sikker fjernelse af hardware og
er en pil med en lille "klat" under. Jeg mener ikke du kan undgå at
ikonet vises. Jeg har gjort det at jeg har valgt at det altid skal skjules,
det er de fleste af mine ikoner, nogle er selvfølgelig sat til at vises
når de er aktive, det er meget rart at vide når der skannes for virus og
ikonet til min firewall er altid fremme, så kan man se når der er trafik.
Pico