Hej NG !!
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 30-04-01 20:59

Hej NG !!

Da jeg snart får ADSL via WOL, tænker jeg lidt på at have min egen
webserver:

1) Så Apache god til Windows ?

2) Hvilken Apache-version er den nyeste ?

3) Hvor fås/hentes den ?

4) Skal man så bruge PHP eller ASP ?

5) Dansk version ?

håber på gode svar

mvh Jakob N

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-04-01 21:06

"Jakob Nielsen" <post@putandtake.dk> writes:

> 1) Så Apache god til Windows ?

Prøv at spørg i en windowsgruppe

> 2) Hvilken Apache-version er den nyeste ?

1.3.19 er den seneste version, som ikke er en udviklingsversion.

http://httpd.apache.org/

> 4) Skal man så bruge PHP eller ASP ?

Man skal ikke, man kan. Hvis du skal bruge en af delene, vil jeg
anbefale PHP. Primært fordi PHP er meget bedre udviklet til Apache.

> 5) Dansk version ?

Nej, hvorfor dog det, du skal jo ikke tale med den til hverdag.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : . .. -_ --__--- RDX ~

Dato : 30-04-01 21:00

> 1) Så Apache god til Windows ?

Øhhh.... hvad?

> 2) Hvilken Apache-version er den nyeste ?

1.3.19

www.apache.org

> 4) Skal man så bruge PHP eller ASP ?

PHP, jeg mener ikke ASP er understøttet.

> 5) Dansk version ?

Tror det ikke, men så meget er der heller ikke at sætte op.

Mvh Lasse

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-04-01 21:12

On Mon, 30 Apr 2001 22:00:07 +0200, ". .. -_ --__--- RDX ---__-- _- ..
.." <rdx@worldonline.dk> wrote:

>PHP, jeg mener ikke ASP er understøttet.

Man kan få fx. ChilliASP der gør det muligt at køre ASP med apache

Fra : Kent Friis

Dato : 30-04-01 21:22

Den Mon, 30 Apr 2001 22:00:07 +0200 skrev . .. -_ --__--- RDX ---__-- _- .. .:

>Øhhh.... hvad?

>1.3.19

>www.apache.org

>PHP, jeg mener ikke ASP er understøttet.

Hvis det er under windows, er det så ikke blot et spørgsmål om at
kalde den der scriptinghost?

Mvh
Kent
--
Nu med en e-mail adresse der virker...

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-04-01 21:25

Fra : Claus Sørensen - For~

Dato : 01-05-01 00:16

On Mon, 30 Apr 2001 21:58:34 +0200, "Jakob Nielsen"
<post@putandtake.dk> wrote:

>1) Så Apache god til Windows ?

Den er væsentlig bedre til diverse Unix-varianter og Linux, da
modulerne her kan implementeres direkte ind i Apache.

Jeg vil klart anbefale dig en Linux-distribution eller FreeBSD, hvor
du får det hele med på en cdrom (styresystem, Apache, PHP,
databaseserver).
>3) Hvor fås/hentes den ?

Billigudgaver uden fysiske manualer: www.linuxpusher.dk

Pakker med manualer og mange programmer (ca. 350kr. - 800kr.)
- SuSE: www.suse.dk
- Red Hat, Mandrake: www.liga.dk

>4) Skal man så bruge PHP eller ASP ?

PHP er lettere at gå til og hurtigere.