GPM fryser ?
Fra : Mads Jensen

Dato : 30-04-04 12:56

Hej

Jeg har et ret frustrerende problem med min Slackware box 9.0; GPM står med
følgende besked:

starting gpm: /usr/sbin/gpm -m /dev/mouse -t ps2
hvorefter den eneste måde (kendt for mig) er at trykke C+A+Del, for derefter
at vende tilbage til Lilo, hvor man så kan skrive "linux 0" for at få
slukket maskinen på korrekt vis!

Er der nogen, der har et link til et forum, hvor der er folk, der har
oplevet noget lignende, eller måske selv kender en løsning ?

Mange tak for hjælpen på forhånd!

mvh.
Mads

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 30-04-04 22:45

Mads Jensen wrote :

> [...]
> at vende tilbage til Lilo, hvor man så kan skrive "linux 0" for at få

Lyder som et eller andet hardware problem. Prøv i stedet for "linux 0"
at bruge "linux 1" så booter maskinen i single user mode og her skulle
gpm ikke kunne drille dig. Hvis jeg har ret så log in som root og kør:
(PS du bruger nu US keyboard)
chmod -x /etc/rc.d/rc.gpm

Hvis du så rebooter 'shutdown -r now' så skulle maskinen boote uden at
starte gpm.

> Er der nogen, der har et link til et forum, hvor der er folk, der har
> oplevet noget lignende, eller måske selv kender en løsning ?

Gruppen alt.os.linux.slackware er velegnet, men det er en rigtig ballade
gruppe. Så jeg vil foreslå at du lige læser en del tilbage i gruppen for
at vænne dig til den noget rå omgangstone samt de mange trolls.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Mads Jensen

Dato : 01-05-04 09:31

"Thomas Overgaard" <thover@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at bruge "linux 1" så booter maskinen i single user mode og her skulle
> gpm ikke kunne drille dig. Hvis jeg har ret så log in som root og kør:

Tak for det, men nu har min computer set sig sur på keyboardet, og laver
samme trick der
(den har også lige gjort det med Apache, men eftersom at jeg alligevel ikke
bruger det til noget, fjernede jeg det rc.M og kørte "chmod -x rc.httpd")

> Gruppen alt.os.linux.slackware er velegnet, men det er en rigtig ballade
> gruppe. Så jeg vil foreslå at du lige læser en del tilbage i gruppen for
> at vænne dig til den noget rå omgangstone samt de mange trolls.
Ja, den fandt jeg også lige! Det første svar jeg fik, var et pænt RTFM!
("The Revised Good Book", som vel er Slackware Unleashed ?)

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 01-05-04 21:52

Mads Jensen wrote :

> Tak for det, men nu har min computer set sig sur på keyboardet, og laver
> samme trick der

Jeg kan se at du har fået klaret problemet i AOLS.

> Ja, den fandt jeg også lige! Det første svar jeg fik, var et pænt RTFM!

Jeps det var endda et af de meget pæne.

> ("The Revised Good Book", som vel er Slackware Unleashed ?)

Nix. "The Good Book" er "Slacware Essentials":

Den kan man (har man kunnet) købe i paperback hos linuxpusher. Den er
desværre ved at være lidt ude af trit med Slackware af i dag, så en
række af skribenterne i AOLS har besluttet sig til at opdatere den.

Hvis de engang bliver færdige så er aftalen med Patrick at "The Revised
Good Book" danner grundlaget for næste oplag af "Slacware Essentials".