lostrun
Fra : Sus

Dato : 30-04-04 17:01

Nogen der ved havd lostrun.exe er for noget? Ligger i min systemmappe -
eller lå. Havde også møvet sig ind i registreringsbasen.
En Google-søgning afslører at andre har undret sig - det er næppe en
Microsoft-fil.
Nu har jeg smidt den ud.
*S*

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 30-04-04 19:25

"Sus" <sus@invalid.ru> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller lå. Havde også møvet sig ind i registreringsbasen.
> En Google-søgning afslører at andre har undret sig - det er næppe en

Er din maskine en af den slags med en præinstalleret WinXP??
Har du lige skiftet bundkort?
Eller har du lige genindstalleret XP?

/ Michael...

Fra : Sus

Dato : 01-05-04 07:09

"Michael Korsgaard" <mikkos@NOSHITwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Sus" <sus@invalid.ru> skrev i en meddelelse
>
> Er din maskine en af den slags med en præinstalleret WinXP??
> Har du lige skiftet bundkort?
> Eller har du lige genindstalleret XP?
>
> / Michael...

Nej til begge dele - jeg kører Win98 - *S*

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 01-05-04 11:54

> Nej til begge dele - jeg kører Win98 - *S*

Ok... Jeg ved ikke præcist hvad lostrun.exe er, men det er set i forbindelse
med udskiftning af bla. bundkort og geninst. af OS under winXP. Har ikke
noget med din sikkerhed som sådan at gøre.
Da det lyder til at du er bekendt med registreringseditoren foreslår jeg at
du søger efter lostrun.exe i registreringsdatabasen og sletter den værdi...
Tag nu en backup inden du gør noget!!!...

/ Michael...

Fra : Sus

Dato : 01-05-04 12:16

> [...]
> du søger efter lostrun.exe i registreringsdatabasen og sletter den
værdi...
> Tag nu en backup inden du gør noget!!!...

Har slettet den - et eller andet sted må der dog ligge en reference til den
for min StartUp-Monutor spørger hver gang om den må køre... Den er ikke
nævnt hv. i Win.ini eller sys.ini

Google-søgning afslører at der rundt omkring er en del, der spørger til
lostrun.exe, men jeg kan ikke se at nogen har fået svar - og nogle af
spørgerne kører xp.. Jeg har valgt at opfatte lostrun.exe som
spyware/backdoor, indtil andet er bevist - der er under "egenskaber" ikke
opgivet hvor den kommer fra, så det er næppe fra Microsoft.
men maskinen opfører sig ellers som den plejer.

Det ville være rart om andre måske lige ville undersøge om de har en fil,
der hedder lostrun.exe - *S*
*S*