Stop for p.....
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 30-04-04 14:28

Hej

Jeg er total nybegynder ind for Flash og har brug for noget hjælp.

Jeg har forsøgt at lave en lille præsentation og det kommer et logo ind på
min flash via motion tween og der kommer også et "klik her" tekst ind og den
er jo en button. så vil jeg have at når den kommer til ende af timeline hvor
logo og klik her er på plads så skal jeg have den til at stoppe der og vente
på at der bliver klikket på "klik her" og der efter gå til scene 2 via
actions scriptet

on (release) {
gotoAndPlay("scene 2", 1);
}

Men jeg har prøvet en del og lige meget hvad så fortsætter den bare med
scene 2!
hvad gør jeg forkert?

jeg har en flash 5 bog fra idg men den er ikke meget for at hjælpe mig
og jeg har flash mx 2004 programmet

Mvh. Mogens
--
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/
MSM Scan - http://www.svend-bent.dk/msm/

Fra : PN

Dato : 30-04-04 15:22

Set actions scriptet
Stop();
i sidste frame og
on (release) {
gotoAndPlay("scene 2", 1);
}
på selve knappen
Så skulle det virke.

Mvh. Henrik Kollberg

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 30-04-04 17:39

"PN" <info@NO.com> wrote in message
> Set actions scriptet
> Stop();
> i sidste frame og
> on (release) {
> gotoAndPlay("scene 2", 1);
> }
> på selve knappen
> Så skulle det virke.

Ja nu stopper den men når jeg klikke på "klik her" knappen afspiller den
scene 1 forfra! altså den med logoet og klik her knappen igen og ikke scene
2!

> Mvh. Henrik Kollberg

mvh. Mogens

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 30-04-04 17:48

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens.d.hansen@troutfarmer.inva> wrote in message

>Ja nu stopper den men når jeg klikke på "klik her" knappen afspiller den
> scene 1 forfra! altså den med logoet og klik her knappen igen og ikke
scene
> 2!

Nå nu fik jeg den til at køre rigtig.

det var åbenbart fordi jeg havde skrevet 1 efter scene 2 men det skal man
måske ikke?

Starter scene 1 ved frame 1
on (release) {
gotoAndPlay("Scene 2",1);