"Pose" til kamera
Fra : Peter Braun

Dato : 27-04-04 22:10

Hej folkens.

Jeg har et digitalkamera, som jeg godt kunne tænke mig at bruge under vand.
Det er dog meget svært at skaffe et hus til det, men nu har jeg set en anden
løsning. Jeg er dog noget mistænkelig overfor den, da den består af en pose,
som man lukker kameraet inde i. I kan se konceptet her:
http://www.ewa-marine.de/english/cameras/e-dadax.htm Er der nogen af jer der
har erfaringer med den slags "huse" til kameraer? Er det overhoved noget
værd?

Er der evt. nogen af jer der har et bud på et alternativt hus til et Minolta
Dimage 7i?

På forhånd tak for besvarelserne.

God sigt!

Peter Braun

Fra : Søren

Dato : 27-04-04 22:52

Er der nogen af jer der
> har erfaringer med den slags "huse" til kameraer? Er det overhoved noget
> værd

Poserne er helt fine, til ca. 5 meter, herefter vil luften i posen være
presset sammen, så vandtrykket isteden begynder at trykke på selve kameraet.
Men til lægvandsdyk og vandaktivitet i det hele taget er de et godt og
billigt alternativ til at miste sit kamera, mobiltelefon ect. ved at det
bliver vådt.

Du kan også få et andet alternativ til EWA marine, som hedder AQUAPAC. De
har stort set de samme kvaliteter¨, og princippet er det samme.

Du kan se AQUAPAC produkter på www.aquapac.dk

M.v.h. Søren / sælger af aquapac produktet

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-04-04 05:37

"Peter Braun"
> [...]
> værd?
>
> Er der evt. nogen af jer der har et bud på et alternativt hus til et Minolta

Jeg bruger een af de større poser U-AXP 100 til mit dslr
og det fungerer fintogså på større dybder, jeg har altid
posen med på rejser, den fylder og vejer lidt og kan
bruges i forskellige sammenhænge, en dejlig ting.
Folk tror man er gal når man stopper et 50k kr kamera
i en plastpose, men det må man leve med, posen
fungerer.
Husk at købe silica-gel når du køber pose eller hus.
-max-

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 28-04-04 11:17

Hvor store dybder går du ned på ?

/Marten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-04-04 16:04

"Marten Ølgaard"
> Hvor store dybder går du ned på ?
>
> /Marten

Jeg er ikke så macho mere, hehe så jeg holder mig inden
for Padi's grænser på alm. luft er det ikke 50m (joking)..

Plastik posen kan være lidt svær at få med ned de første
par meter da den er fuld a luft. Kunsten er at fylde nok luft i
så den er nogenlunde neutral på den dybde man planlægger,
det hjælper med et par bly klodser i posen, og det er der
rigelig plads til. En extern flash ovenpå kameraet fungerer
fint, har ikke haft backscatter. Posen er vidst garanteret
til 50-60 meter. Et genialt koncept, men folk er så konservative,
og hva nu hvis en haj bider i den, gab gab gab, køb det Ikelite
og de lamper og det ser tjekket ud og vejer 10kg have fun.. -max-

Fra : Claus Hansen

Dato : 28-04-04 19:13

Det handler måske også om at mange kamera
ikke kan klare et tryk på 6 bar. Det problem
har man ikke hvis kommer det i et alm. hus.
Har du set en hvordan din lommeregner eller din
fladskærm set ud når du trykker på den?

Havde jeg et dyrt kamera (men det har jeg ikke
da jeg er en simpel skatteplaget dansker) ville
jeg nok passe godt på det...

Claus

Fra : Peter Braun

Dato : 28-04-04 22:09

"Claus Hansen" <nospam@acone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fladskærm set ud når du trykker på den?
>
> Havde jeg et dyrt kamera (men det har jeg ikke
> da jeg er en simpel skatteplaget dansker) ville

Ja, trykket kan sikkert være et problem. Derfor har jeg mailet Minolta (som
har lavet mit kamera) for at høre om de har nogen erfaringer med deres
kameraer under tryk.

Tak for tipsene indtil videre til alle

God sigt!

Peter

Fra : Peter F. Stenkilde

Dato : 29-04-04 20:06

> Ja, trykket kan sikkert være et problem. Derfor har jeg mailet Minolta
(som
> har lavet mit kamera) for at høre om de har nogen erfaringer med deres
> kameraer under tryk.

Jeg er meget interesseret i hvad du finder ud af. Har godt nok Dimage 5, men
det må vel være det samme.

Peter Stenkilde

Fra : Peter Braun

Dato : 30-04-04 06:11

"Peter F. Stenkilde" <*remove*pfs@lightship.youmustremovethistoo.dk> skrev i
en meddelelse news:409151b9$0$258$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg er meget interesseret i hvad du finder ud af. Har godt nok Dimage 5,
men
> det må vel være det samme.
>
> Peter Stenkilde

Jeg skal nok fortælle hvad jeg får af svar - indtilvidere ikke noget....

God sigt!

Peter

Fra : Esben Sick

Dato : 29-04-04 07:09

"Peter Braun" <peter(takeaway(@brauns.dk> skrev i en meddelelse
> Er der evt. nogen af jer der har et bud på et alternativt hus til et
Minolta
> Dimage 7i?

Hej Peter.

Prøv at kigge på www.digideep.com her lister er lister over hvilket hus der