Anbefalet "våben" til UV jagt?
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 14-04-04 16:43

Hej,

Jeg skal til at gå på lidt UV jagt her til sommer og så skal jeg jo have
noget at gå på jagt med. Hvad bør jeg købe? En harpun (luft/elastik) eller
kan jeg nøjes med et almindeligt spyd? Jeg vil gerne fange flade og måske
torsk, men min våde drøm er godt nok at skyde/spide en multe....nogen der
har nogle fif til hvordan man i det hele taget kommer tæt på de kræ?

Mvh.

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 16:53

Jeg har selv jaget en smule med en lang elastikharpun, som har været fin.

Et håndspyd, med en elastik i den ene ende som går rundt om håndleddet, kan
laves for 0 kroner og er fint til fladfisk.

Håber at andre, mere erfarne, kan supplere disse råd.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen

Fra : Timo J

Dato : 14-04-04 19:09

Hej Morten..

Du kan gå ind på min side www.spearfishing.dk og tilmelde dig forumet der
står en del om harpuner, jagt teknikker og meget andet..

Timo.

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 14-04-04 20:41

scripsit "Morten M. Jørgensen"

> Jeg skal til at gå på lidt UV jagt her til sommer og så skal jeg jo have
> noget at gå på jagt med. Hvad bør jeg købe?

Spyd er klart det morsomste.

Gaflede for et par år siden en grobian af en multe, som jeg i flere dage
havde serveret både muslinger og fluer for. Da kræsenpeteren ignorerede alt
mit dyre grej, sprang jeg i og gaflede den med min grufulde pind.

En gang imellem drømmer jeg stadig om dagen, hvor jeg Tarzanbrølende brød
vandoverfladen få meter fra Lakselogens (B.T.s) fluefiskende formand ;D

Lavteknologi hersker.

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Henrik Manley

Dato : 14-04-04 20:49

> [...]
alt
> mit dyre grej, sprang jeg i og gaflede den med min grufulde pind.

De er jo vegetarer så prøv med melklister og brød.

> En gang imellem drømmer jeg stadig om dagen, hvor jeg Tarzanbrølende brød
> vandoverfladen få meter fra Lakselogens (B.T.s) fluefiskende formand ;D

Du kan jo gentage stuntet i Rungsted Havn til sommer. Du tager bare din
harpun (Med en ulovlig 5 spids) med ned til pølse vognen og køber lidt
pølsebrød og kaster det i vandet lige ved siden af. Så kan du bøffe dem uden
at gå i vandet.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 14-04-04 21:32

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> harpun (Med en ulovlig 5 spids) med ned til pølse vognen og køber lidt
> pølsebrød og kaster det i vandet lige ved siden af. Så kan du bøffe dem

Jeg havde faktisk et stykke brød med ned, som jeg smuldrede for at gøre mig
lækker. Men jeg kunne vel godt sive sydpå og forsøge mig i Rungsted. Der
skulle også være en masse dejlige dyre ribs . . .;D

--
vh ¸.·´¯)