Nyt cam + undervandshus - forslag søges
Fra : Magnus Hansen

Dato : 10-04-04 23:51

Hej derude...

Jeg har besluttet mig for at invistere i et digitalkamera +
undervandshus da
jeg til sommer skal til Egypten hvor jeg skal dykke en del... Jeg er
total ny på kamera-området og har ingen erfaring med noget som helst
fotografering!

Idag fandt jeg et af Kanons udgåede modeller - Ixus II til 1900 kr...
Det skulle vidst være okay billigt, men er der nogle der har
erfaringer med dette til undervandsbrug?

Jeg håber på noget hjælp og nogle gode råd til mit køb, så jeg er
sikker på en nogenlunde ordentlig handel...
Beløbet for kamera + Uv-hus skal helst holde sig under de 4000 kr. :/

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 11-04-04 14:43

Hej Magnus.
Jeg er selv en gammel rotte mht fotografering, men helt ny når det gælder
uv-foto.
Jeg har netop selv debuteret i Ægypten med et Nikon Coolpix 4300 med et
Fantasea uv-hus.
Se billeder her : http://www.hejnfelt.dk/Dykning.htm
Sættet er set på tilbud lige nu til omkring 4.000,- og det er nok noget af
det bedste du får til de penge.
Det betyder ikke at det er et supersæt, for med den relativt lille flash
rækker det kun 1-2 m selv i klart vand, og lidt billedefterbehandling er
nødvendigt.
Hvis du vil række længer under vandet skal du op på mindst 10.000,-
Døm selv, jeg har i hvert fald sat mig for, at det må række til mine
udskejelser indtil videre.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-04-04 17:56

Hej!
Jeg dykkede i Thailand i februar og blev meget imponeret over en østriger
med et canon digitalt camera med uv-hus til 40 m

Henrik

Fra : Søren Lund

Dato : 13-05-04 00:00

Har hørt i min øresnegl at www.scansub.dk laver en pakke med olympus 4mpix +