lygte
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 04-04-04 18:01

Jeg tænker at der må være nogen som har eksperimenteret med at bygge
deres egen lygte ?
Jeg er ikke helt vild med at bygge lampehoveder selv men vil gerne i
gang med en batterie"kasse" - så gode ideer/tegninger modtages gerne.
Hvor kan man købe et lampehoved til en fornuftig penge ? Har kikket på
Z Light's hjemmeside men 3300 for et HID hoved er mange penge !
Med venlig hilsen

Anders Holm Jensen

Fra : Henrik

Dato : 04-04-04 18:09

"Anders Holm Jensen" <anders@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Hvor kan man købe et lampehoved til en fornuftig penge ? Har kikket på
> Z Light's hjemmeside men 3300 for et HID hoved er mange penge !

Hej Anders,

Jeg melder mig under fanen, som en af dem der gerne vil kigge med over
skulderen når du går i "krig"

Jeg har ladet mig fortælle at det kan lade sig gøre at bygge en xenon lygte
for under kr. 1.000,- og en HID lygte for under kr. 2.500,-, så der et vist
incitament til at komme igang!

Jeg kender faktisk flere som går med de samme tanker - måske skulle vi samle
tropperne og lave fælles indkøb = spare mere??

Mvh

Henrik

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-04-04 18:59

"Anders Holm Jensen" <anders@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er ikke helt vild med at bygge lampehoveder selv men vil gerne i
> gang med en batterie"kasse" - så gode ideer/tegninger modtages gerne.

Den ultimative lampebyggerside findes på:
http://www.baggbodykarna.org/article.cgi?sid=82
Lampeskolen i 4 lektioner. Bravo !

Allan Hansen

Fra : Brian Green

Dato : 04-04-04 22:02

Du er da også bare så krævende, hvad med en Nefa-lygte i en frysepose.

Venlig hilsen Green

Fra : Esben Sick

Dato : 13-04-04 15:00

Jeg går også og tumler med lygte ideer. Efter min mening kunne en
batterikasse laves nemmest i pvc trykrør. Jeg ville dog gå efter en
håndholdt lygte med variabel lysstyrke 0-50W.

Mvh Esben