|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hjælp mig med at forstå ..... Fra : Thomas H.
 | 
 Dato :  30-04-04 09:45
 | 
 |  | 
 I årets første kvartal, døde 1 (én), i uheld på motorveje, og han døde i
 forgårs på Storebæltsbroen, i et uheld med nogle lastbiler, ellers var vi
 havnet på et rent nul !
 I mellemtiden er ca. 100 mennesker blevet dræbt på andre veje...
 Jeg har lige fået af vide, at selveste René Duracell fra RFSFS, har udtalt,
 at han faktisk regner med at der faktisk kommer mindre uheld, bl.a. pga. de
 mange skilte .... det vil altså sige 0 eller mindre dræbte?
 Er der ikke nogen der kan forklare mig, hvorfor man så nu beder politiet
 sætte ALT disponibelt mandskab ind, for at knalde folk på vores motorveje?
 Hvad fanden er det for nogle lystmordere, der prioriterer sådan ??
 Og husk nu, når I om 4 måneder læser, at antallet af dræbte på motorveje er
 mere end fordoblet, siden 130-reglen trådte i kraft, kan det dreje sig om 2
 eller 3 i alt, som iflg. al sandsynlighed intet har med farten at gøre.
 --
 Thomas H., der lige efter arbejde, skal ned til Køge, for at prøve at fyre
 max til den, bare for at prøve hvordan 130 km/t føles    |  |  | 
  David Bjergsø (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Bjergsø
 | 
 Dato :  30-04-04 10:12
 | 
 |  | 
 "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
 news:umokc.151177$jf4.8007078@news000.worldonline.dk...
 > Thomas H., der lige efter arbejde, skal ned til Køge, for at prøve at fyre
 > max til den, bare for at prøve hvordan 130 km/t føles    >
 .............mangler du ikke bare at tilføje ordet lovligt ?
            
             |  |  | 
  Thomas H. (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas H.
 | 
 Dato :  30-04-04 10:31
 | 
 |  | 
 "David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse
 news:40921862$0$516$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > ............mangler du ikke bare at tilføje ordet lovligt ?
 Nej, de lægger det jo ud som om, at NU må folk køre hurtigt som aldrig før.
 Jeg har i øvrigt fundet en teori, en konspirationsteori:
 Det er selvfølgelig færdselskommissionen eller Danmarks statistik, der har
 slået ham ihjel forleden, lige inden 130-reglen trådte i kraft, ellers ville
 de jo få nogle problemer med, at angive hvor mange procent flere der røg,
 efter fartvanviddet startede, da det bliver noget skidt at dividere med nul
   |  |  | 
  Lars (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  30-04-04 10:20
 | 
 |  | 
 
            Hey Thomas,
 "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
 news:umokc.151177$jf4.8007078@news000.worldonline.dk...
 > Jeg har lige fået af vide, at selveste René Duracell fra RFSFS, har
 udtalt,
 > at han faktisk regner med at der faktisk kommer mindre uheld, bl.a. pga.
 de
 > mange skilte .... det vil altså sige 0 eller mindre dræbte?
 Nu er uheld jo heldigvis ikke altid lig med dræbte.
 > Thomas H., der lige efter arbejde, skal ned til Køge, for at prøve at fyre
 > max til den, bare for at prøve hvordan 130 km/t føles    Heheh.. Var vejen ind her til morgen. Det var meget sjovt faktisk, for
 politiet stod jo så på en motorvejsbro og målte lidt efter Ringsted - og
 guess what. Så kørte alle fandme 110 både før og efter broen, på trods af at
 der jo faktisk er 130 dernede. Flot nok.
 ** Lars
            
             |  |  | 
  Frank Hansen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank Hansen
 | 
 Dato :  30-04-04 10:52
 | 
 |  | 
 "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
 news:umokc.151177$jf4.8007078@news000.worldonline.dk...
 >
 > I årets første kvartal, døde 1 (én), i uheld på motorveje, og han døde i
 > forgårs på Storebæltsbroen...
 
 Jeg forstår det heller ikke? Så vidt jeg ved er i vi 2. kvartal nu?
 
 Frank.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas H. (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas H.
 | 
 Dato :  30-04-04 11:57
 | 
 |  | 
 "Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse
 news:409221d5$0$489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > Jeg forstår det heller ikke? Så vidt jeg ved er i vi 2. kvartal nu?
 
 Ja ok, jeg var lidt hurtig, de første 4 måneder uden en eneste dræbt så.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob Rungwald (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Rungwald
 | 
 Dato :  30-04-04 11:46
 | 
 |  | 
 "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
 news:umokc.151177$jf4.8007078@news000.worldonline.dk...
 > --
 > Thomas H., der lige efter arbejde, skal ned til Køge, for at prøve at fyre
 > max til den, bare for at prøve hvordan 130 km/t føles    Det er for vildt kan jeg fortælle, jeg prøvede her til morgen og bilen var
 totalt umulig at styre, samt at bare slipvinden når jeg overhalede dem der
 kørte 110 var nok til at få mig helt ud i autoværnet et par gange. Du skal
 saftsuseme passe på, bilen opfører sig fuldstændigt som kørte man på is,
 ingen kontakt med vejen overhovedet, det var totalt klamt, jeg tør faktisk
 ikke køre mere end 110 nu, før var 150km/t en fin march hastighed, nu
 frygter jeg at bilen rykkes fra hinanden pga "nær lysets hastighed"
 hastigheden.
 Mvh
 Jacob, der kører som før, men nu bare meget mere farligt.
            
             |  |  | 
  Thomas Strandtoft (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  30-04-04 20:12
 | 
 |  | 
 
            Jacob Rungwald wrote:
 > Det er for vildt kan jeg fortælle, jeg prøvede her til morgen og bilen var
 > totalt umulig at styre, samt at bare slipvinden når jeg overhalede dem der
 > kørte 110 var nok til at få mig helt ud i autoværnet et par gange. Du skal
 > saftsuseme passe på, bilen opfører sig fuldstændigt som kørte man på is,
 > ingen kontakt med vejen overhovedet, det var totalt klamt, jeg tør faktisk
 > ikke køre mere end 110 nu, før var 150km/t en fin march hastighed, nu
 > frygter jeg at bilen rykkes fra hinanden pga "nær lysets hastighed"
 > hastigheden.
 Det var BMW du kører, right?? I så fald kommer det ikke bag på
 mig, hehe..
 -- 
 Hygge..
 Thomas - alfist! 
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
   Jan W Nielsen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  30-04-04 21:20
 | 
 |  | 
 
            > Det var BMW du kører, right?? I så fald kommer det ikke bag på
 > mig, hehe..
 Ja, men skal bare have en eller anden gammel spand, for så kører det hele
 bare derud af - biler var langt bedre i gamle dage..   ))
 -- 
 /Jan W Nielsen
 ..
            
             |  |  | 
    Mogens Knudsen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  30-04-04 21:21
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 30 Apr 2004 22:20:03 +0200, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >Ja, men skal bare have en eller anden gammel spand, for så kører det hele
 >bare derud af - biler var langt bedre i gamle dage..   ))
 Næppe... - du tænker på Alfa-tråden. Den ér bilagt !   :)
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
     Jan W Nielsen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  30-04-04 21:22
 | 
 |  | 
 
            > Næppe... - du tænker på Alfa-tråden. Den ér bilagt !   :)
   -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
     Folmer Rasmussen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  30-04-04 21:49
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:59d5901468jn4hkd5p4gdtj70n6a69ocfn@4ax.com...
 > On Fri, 30 Apr 2004 22:20:03 +0200, "Jan W Nielsen"
 > <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >
 > >Ja, men skal bare have en eller anden gammel spand, for så kører det hele
 > >bare derud af - biler var langt bedre i gamle dage..   ))
 >
 > Næppe... - du tænker på Alfa-tråden. Den ér bilagt !   :)
 >--
 Een kan da godt finde startkablerne frem, så den kan få lidt starthjælp.    Det er længe siden jeg har moret mig så godt som da den kørte.    Venlig hilsen
 Folmer
 >
 >
 >
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
      Jan W Nielsen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  30-04-04 22:21
 | 
 |  | 
 
            > Det er længe siden jeg har moret mig så godt som da den kørte.    Ja, hvilken motorgang..
 Den hostede som en gammel spand..   )
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
       Folmer Rasmussen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  30-04-04 22:29
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:4092c35f$0$11549$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > Det er længe siden jeg har moret mig så godt som da den kørte.    >
 > Ja, hvilken motorgang..
 >
 > Den hostede som en gammel spand..   )
 >--
 Var det nu hoste?
 Var det ikke noget fnyseri?    Nå, men der er vel ikke noget at sige til at man forsvarer egne
 investeringer?
 Venlig hilsen
 Folmer
 >
            
             |  |  | 
        Jan W Nielsen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  30-04-04 22:40
 | 
 |  | > Nå, men der er vel ikke noget at sige til at man forsvarer egne
 > investeringer?
 
 Nej, bare man ikke gør det blindt..
 
 (P.S.: Hvem er det nu lige, der har en 14 år gammel Opel He-he.)
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
         Folmer Rasmussen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  30-04-04 22:50
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:4092c7be$0$18688$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 > > Nå, men der er vel ikke noget at sige til at man forsvarer egne
 > > investeringer?
 >
 > Nej, bare man ikke gør det blindt..
 >
 > (P.S.: Hvem er det nu lige, der har en 14 år gammel Opel He-he.)
 >--
 Ja, det er ikke mig.    Så ville jeg godt nok skamme mig.    He he.
 Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
          Jan W Nielsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  01-05-04 08:37
 | 
 |  | 
 
            > > (P.S.: Hvem er det nu lige, der har en 14 år gammel Opel He-he.)
 > Så ville jeg godt nok skamme mig.    > He he.
 Var din mund, din søndagsrytter, søpindsvinefjæs, sørøver og løjser og
 læderjakke..! !¤&!¤##
 Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme..   ))
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
           Mogens Knudsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  01-05-04 08:45
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 1 May 2004 09:36:57 +0200, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme..   ))
 Pas nu på, du ikke tager munden for fuld...
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
            Jan W Nielsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  01-05-04 08:49
 | 
 |  | 
 
            > >Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme..   ))
 > Pas nu på, du ikke tager munden for fuld...
 Bovlamme bladanblander, brandstifter, bums, burgøjser og brutale
 bilbølle....!
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
             Mogens Knudsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  01-05-04 08:53
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 1 May 2004 09:49:17 +0200, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >Bovlamme bladanblander, brandstifter, bums, burgøjser og brutale
 >bilbølle....!
 Det kunne være sjovt at se din Vectra ift. Folmers Stilo på Kassel
 bakker - altså hvor man går død ved 70 km7t og så skal op i fart
 (forsinket overhaling)
 I princippet kunne I lave samme øvelse på Ejer Bavnehøj    /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
              Jan W Nielsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  01-05-04 08:56
 | 
 |  | > Det kunne være sjovt at se din Vectra ift. Folmers Stilo på Kassel
 > bakker - altså hvor man går død ved 70 km7t og så skal op i fart
 > (forsinket overhaling)
 
 Jeg kender udfaldet helt uden at prøve - men derfor er jeg klar på en test
 alligevel.
 
 Jeg vinder både op af bakken og ned af bakken - men kun hvis jeg piner
 Vectra´en, så alting er ved at springe ud af motoren.
 
 JTD´eren er i praksis hurtigere.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
               Folmer Rasmussen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  01-05-04 09:27
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:40935819$0$11587$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > Det kunne være sjovt at se din Vectra ift. Folmers Stilo på Kassel
 > > bakker - altså hvor man går død ved 70 km7t og så skal op i fart
 > > (forsinket overhaling)
 >
 > Jeg kender udfaldet helt uden at prøve - men derfor er jeg klar på en test
 > alligevel.
 >--
 Dit "gå på mod" fejler s'gu ingenting.    >--
 > Jeg vinder både op af bakken og ned af bakken - men kun hvis jeg piner
 > Vectra´en, så alting er ved at springe ud af motoren.
 >--
 Hvad skal det sige? Har du tænkt dig at geare ned?    Hvis du gør som mig,
 og bliver i 5' gear, springer der vel ikke noget ud af din motor med de 1400
 omdrejninger du ender på? *LOL*
 >--
 > JTD´eren er i praksis hurtigere.
 >--
 Now you're talking.    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
                Jan W Nielsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  01-05-04 09:42
 | 
 |  | 
 
            > Hvad skal det sige? Har du tænkt dig at geare ned?    Hvis du gør som
 mig,
 > og bliver i 5' gear, springer der vel ikke noget ud af din motor med de
 1400
 > omdrejninger du ender på? *LOL*
 Nej, så går bilen hastighedsmæssigt i stå..    > > JTD´eren er i praksis hurtigere.
 > Now you're talking.    Nemlig - som du ved, har jeg flere gange rost den moderne dieselmotors
 trækkaraktaristik.
 Uproblematisk power.    -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
               Mogens Knudsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  01-05-04 12:33
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 1 May 2004 09:55:53 +0200, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >Jeg vinder både op af bakken og ned af bakken - men kun hvis jeg piner
 >Vectra´en, så alting er ved at springe ud af motoren.
 >JTD´eren er i praksis hurtigere.
 Jeg spår dig en stor fremtid i de radikales rækker. De - eller Erhard
 for den sags skyld - kunne ikke have gjort det bedre    /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
                Jan W Nielsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  01-05-04 21:11
 | 
 |  | 
 
            > Jeg spår dig en stor fremtid i de radikales rækker. De - eller Erhard
 > for den sags skyld - kunne ikke have gjort det bedre    He-he..
 Jeg mener blot, at jeg kan køre fra den under alle forhold, hvis jeg vælger
 at køre tarmene ud af Vectra´en.
 Dette gør man dog ikke i dagligdags kørsel, og gennem Europa hamrer man den
 jo ikke regelmæssigt op over 5.000 o/min (jeg gør i hvert fald ikke), og det
 kan betyde, at man må slippe JTD´eren, der helt udramatisk leverer trækraft
 hele tiden.
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
              Folmer Rasmussen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  01-05-04 09:21
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:6pl690do3g857lclus40281tf86oijhvu2@4ax.com...
 > On Sat, 1 May 2004 09:49:17 +0200, "Jan W Nielsen"
 > <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >
 > >Bovlamme bladanblander, brandstifter, bums, burgøjser og brutale
 > >bilbølle....!
 >
 > Det kunne være sjovt at se din Vectra ift. Folmers Stilo på Kassel
 > bakker - altså hvor man går død ved 70 km7t og så skal op i fart
 > (forsinket overhaling)
 >--
 Lige netop det er jo en svær øvelse.    Jeg har prøvet det et par gange, og er der nogen der stadig hænger på, er
 det enten en dieselkollega eller noget på 3 liter+
 >--
 > I princippet kunne I lave samme øvelse på Ejer Bavnehøj    >--
 Det er s'gu for dyrt.    Hvis Jan og jeg skulle køre om kap på Ejer
 Bavnehøj, ville vi begge to ende i spjældet på ubestemt tid, dybt
 forgældede.    Øvelsen vil uvægerligt ende i "drengestreger".    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
               Jan W Nielsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  01-05-04 09:43
 | 
 |  | > Jeg har prøvet det et par gange, og er der nogen der stadig hænger på, er
 > det enten en dieselkollega eller noget på 3 liter+
 
 Nemlig - der skal urimelig meget motor til, hvis man i en benziner skal
 hænge på, blot ved at træde på speederen.
 
 Anderledes ser det naturligvis ud, hvis benzineren kaster den op over 5500
 o/min - men hvem gider dette i dagligdagen.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
                Martin Johansen [600~ (02-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  02-05-04 16:10
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 01 May 2004 10:43:06 +0200, Jan W Nielsen wrote:
 > Anderledes ser det naturligvis ud, hvis benzineren kaster den op over 5500
 > o/min - men hvem gider dette i dagligdagen.
 Mig    Især hvis det er en motor der lyder p**** godt, fx. en 6-benet
 e30/e36    -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
                 Thomas Strandtoft (02-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  02-05-04 19:07
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" wrote:
 > > Anderledes ser det naturligvis ud, hvis benzineren kaster den op over 5500
 > > o/min - men hvem gider dette i dagligdagen.
 > 
 > Mig    Især hvis det er en motor der lyder p**** godt, fx. en 6-benet
 > e30/e36    Helt enig, god motorlyd er svær at få for meget af.. Desværre er
 der utroligt mange biler der lyder enten dybt uinteressant eller
 ligefrem dårligt.. 
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                  Martin Johansen [600~ (02-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  02-05-04 22:02
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 02 May 2004 20:06:42 +0200, Thomas Strandtoft wrote:
 > Helt enig, god motorlyd er svær at få for meget af.. Desværre er der
 > utroligt mange biler der lyder enten dybt uinteressant eller ligefrem
 > dårligt..
 Ja der fokuseres desværre nok for meget på, at det skal være Hr. og Fru
 Danmark med plads til kølefrys på højkant... det er også hver dag man
 har brug for det og det er helt umuligt, at leje en trailer til 80,- pr.
 time (og man skal kun bruge en time til, at hente vidunderet hjem).
 Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!    -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
                   jan@stevns.net (02-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  02-05-04 22:08
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :
 >Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!    Fri mig for en mursten på hjul !
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
                    Martin Johansen [600~ (02-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  02-05-04 22:10
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 02 May 2004 23:08:09 +0200, jan wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :
 > 
 >>Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!    > 
 > Fri mig for en mursten på hjul !
 Ja tak - har været indlagt Kolding - Købehavn tur retur i sådan en
 mursten.... jeg gør det aaaaaldrig mere. Så hellere DSB.
 Den kører så ringe - har så ringe kraftoverskud og er SÅ grim og
 støjende.
 Hvad pokker kan dog få en mand (?) til, at invisterer i
 sådan en? Det må være kvindelist/kvindemagt, når det er værst    -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
                     jan@stevns.net (02-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  02-05-04 22:17
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :
 >Hvad pokker kan dog få en mand (?) til, at invisterer i
 >sådan en? 
 >Det må være kvindelist/kvindemagt, når det er værst    Tid til en lille historie
 Kvinden : En klog mand fortæller sin hustru alt
 Manden : Forkert - en klog mand har ingen hustru 
 ;)
 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
                      Martin Johansen [600~ (02-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  02-05-04 22:17
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 02 May 2004 23:17:25 +0200, jan wrote:
 > Tid til en lille historie
 > 
 > Kvinden : En klog mand fortæller sin hustru alt
 > 
 > Manden : Forkert - en klog mand har ingen hustru
 > 
 > ;)
 LOL - den var go'    -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
                    Fam. Olsen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  03-05-04 18:42
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:bpoa90ltsi3f0bbtn8mjq62rdj41mnhpl6@dtext.news.tele.dk...
 > "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :
 >
 > >Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!    >
 > Fri mig for en mursten på hjul !
 Vidste i forresten at ham designeren der har tegnet den har en fortid som
 autonom på Nørrebro? :)
 MVH Niels
 Alfa forever
            
             |  |  | 
                   Thomas Strandtoft (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  03-05-04 11:53
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" wrote:
 > Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!    Ja, og når to mennesker får deres første barn, så har de brug for
 en 7 sæders MPV, til nød kan de klare sig med en stor stationcar..
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                    Martin Johansen [600~ (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  03-05-04 19:48
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 03 May 2004 12:53:19 +0200, Thomas Strandtoft wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" wrote:
 > 
 >> Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!    > 
 > Ja, og når to mennesker får deres første barn, så har de brug for en 7
 > sæders MPV, til nød kan de klare sig med en stor stationcar..
 Ja mindre kan jo ikke gøre det... hold da op de bleer FYLDER når mor og
 far SKAL købe ind til de næste 10 år i Bilka (hmm de glemmer så lige,
 at barnet ikke skal bruge bleer i mere end et par år men FUCK det, bilen
 kan rumme det!!).
 Hvad er det liiige der går galt med folk... man har måske en smart 3
 dørs... den er flot og sej og man er pisseglad for den... så får
 lillemor en unge (jo jo man er været med til at lave den..) og så skal
 den sælges og et monstrum af en kedelig bil indkøbes resolut! Ikke mere
 ungdom, ikke mere sjov - pure boredom for lillemor har talt og man kan
 egentlig også godt selv se det smarte i det (måske lidt påvirket af
 synet af en kold hane de næste mange måneder)
 Lur mig om der ikke kan være 2 (læs: to siger og skriver 2, to)
 barnestole UDEN problemer på bagsædet af en 3 dørs... og der er masser
 af plads til bleer fra Bilka, evt. kan subben uden problemer tages ud de
 timer man er afsted.
 <SUK>
 -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
                     Thomas Strandtoft (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  04-05-04 11:14
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" wrote:
 > Ja mindre kan jo ikke gøre det... hold da op de bleer FYLDER når mor og
 > far SKAL købe ind til de næste 10 år i Bilka (hmm de glemmer så lige,
 > at barnet ikke skal bruge bleer i mere end et par år men FUCK det, bilen
 > kan rumme det!!).
 Ja, og Wagon R kan ifølge Suzuki reklamerne rumme 27 ølkasser,
 bare trist at de skal være tomme for ikke at overskride max.
 vægten for bilen..
 
 > Hvad er det liiige der går galt med folk... man har måske en smart 3
 > dørs... den er flot og sej og man er pisseglad for den... så får
 > lillemor en unge (jo jo man er været med til at lave den..) og så skal
 > den sælges og et monstrum af en kedelig bil indkøbes resolut! Ikke mere
 > ungdom, ikke mere sjov - pure boredom for lillemor har talt og man kan
 > egentlig også godt selv se det smarte i det (måske lidt påvirket af
 > synet af en kold hane de næste mange måneder)
 Jep, så står den på "far, mor og børn" og en eller anden form for
 "morfar-bil"..
 > Lur mig om der ikke kan være 2 (læs: to siger og skriver 2, to)
 > barnestole UDEN problemer på bagsædet af en 3 dørs... og der er masser
 > af plads til bleer fra Bilka, evt. kan subben uden problemer tages ud de
 > timer man er afsted.
 Der kan med garanti være to barnestole i en 3-dørs, problemet er
 lidt at løfte ungerne derom. Jeg har indimellem bøvl med ryggen,
 og sådan et "hold overkroppen vandret og løft 4-8 kg ud i strakte
 arme mens du vrider let i overkroppen"-løft er den fødte
 invitation til en katastrofe. Jeg vil klart sætte pris på et sæt
 bagdøre.. Når ungen/ungerne så bliver en 3-4 år, så er det tid til
 en fræk 3-dørs igen, så kan de nemlig selv kravle om og spænde sig
 fast..    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                      Martin Johansen [600~ (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  04-05-04 16:38
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 04 May 2004 12:13:41 +0200, Thomas Strandtoft wrote:
 > Ja, og Wagon R kan ifølge Suzuki reklamerne rumme 27 ølkasser, bare
 > trist at de skal være tomme for ikke at overskride max. vægten for
 > bilen..
 LOL - det har jeg slet ikke tænkt på. Hvad er egentlig maxlast for
 sådan en blikæske?
 > Jep, så står den på "far, mor og børn" og en eller anden form for
 > "morfar-bil"..
 Jep - Kender et par stykker som har fået børn i en ung alder - lige en
 en tallerken er de alle vendt og blevet såååååååååååååå
 kedelige. Sørgeligt.
 > Der kan med garanti være to barnestole i en 3-dørs, problemet er lidt at
 > løfte ungerne derom. Jeg har indimellem bøvl med ryggen, og sådan et
 > "hold overkroppen vandret og løft 4-8 kg ud i strakte arme mens du vrider
 > let i overkroppen"-løft er den fødte invitation til en katastrofe. Jeg
 > vil klart sætte pris på et sæt bagdøre.. Når ungen/ungerne så bliver
 > en 3-4 år, så er det tid til en fræk 3-dørs igen, så kan de nemlig
 > selv kravle om og spænde sig fast..    Ja der er lige det med ryggen. Men hva' faen en smart 4 dørs er da heller
 ikke, at kimse af. Fx. en Saab 9000 Turbo-fætter. Masser af plads,
 oceaner af motor og stor sikkerhed.
 Lur mig om jeg ikke kravler uskadt ud af sådan en hvis jeg møder en
 WagonR frontalt...
 -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
                       Thomas Strandtoft (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  04-05-04 19:01
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" wrote:
 > > Ja, og Wagon R kan ifølge Suzuki reklamerne rumme 27 ølkasser, bare
 > > trist at de skal være tomme for ikke at overskride max. vægten for
 > > bilen..
 > 
 > LOL - det har jeg slet ikke tænkt på. Hvad er egentlig maxlast for
 > sådan en blikæske?
 Det ved jeg ikke, men jeg vil tro der er tale om en 3-400 kg??
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                        Martin Johansen [600~ (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  04-05-04 19:10
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 04 May 2004 20:01:02 +0200, Thomas Strandtoft wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" wrote:
 > 
 >> > Ja, og Wagon R kan ifølge Suzuki reklamerne rumme 27 ølkasser, bare
 >> > trist at de skal være tomme for ikke at overskride max. vægten for
 >> > bilen..
 >> 
 >> LOL - det har jeg slet ikke tænkt på. Hvad er egentlig maxlast for
 >> sådan en blikæske?
 > 
 > Det ved jeg ikke, men jeg vil tro der er tale om en 3-400 kg??
 Det lyder ikke helt usansynligt... 
 -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
                         Thomas Strandtoft (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  04-05-04 23:54
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" wrote:
 > > Det ved jeg ikke, men jeg vil tro der er tale om en 3-400 kg??
 > 
 > Det lyder ikke helt usansynligt...
 Og en kasse øl vejer vel 15-18 kg? 10 liter øl = ca. 10 kg og så
 en 5-8 kg når man slæber de tomme flasker retur dagen efter..    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                    Peter Weis (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  03-05-04 20:59
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote:
 
 > Ja, og når to mennesker får deres første barn, så har de brug for
 > en 7 sæders MPV, til nød kan de klare sig med en stor stationcar..
 
 "Sådan noget havde man ikke brug for da vi var unge" ... lyder det ikke lidt
 morfar-agtigt?
 
 mvh
 Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
                     jan@stevns.net (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  03-05-04 22:06
 | 
 |  | 
 
            "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev :
 >"Sådan noget havde man ikke brug for da vi var unge" ... lyder det ikke lidt
 >morfar-agtigt?
 Aner det ikke - men erindrer med gru, en barndom i en Fiat 500 st.car
 ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
                     Thomas Strandtoft (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  04-05-04 11:16
 | 
 |  | 
 
            Peter Weis wrote:
 > > Ja, og når to mennesker får deres første barn, så har de brug for
 > > en 7 sæders MPV, til nød kan de klare sig med en stor stationcar..
 > 
 > "Sådan noget havde man ikke brug for da vi var unge" ... lyder det ikke lidt
 > morfar-agtigt?
 Dunno, er du gammel nok til at være morfar??    Jeg ved godt at gennemsnitsdanskeren er større idag end for 100 år
 siden, men derfra til at et barn har behov for 7 sæder??    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                      Peter Weis (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  04-05-04 17:59
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote:
 > Dunno, er du gammel nok til at være morfar??    Hmm, strengt taget er jeg gammel nok, men det er min datter ikke. Så få nu
 ingen fantasier - hun har en hensynsløs far med to bidske jagthunde som vil
 forsvare hendes dyd    > Jeg ved godt at gennemsnitsdanskeren er større idag end for 100 år
 > siden, men derfra til at et barn har behov for 7 sæder??    Mon ikke det er muligheden for at tage kravlegårde, barnevogne og
 aktivitetscentre med overalt der tæller højere?
 En anden faktor er at aldersforskellen mellem generationerne er blevet
 større.
 Jeg er selv i den situation at min far på 80  ikke kører længere og mine
 børn endnu ikke har nået en alder hvor de kan få styrebevis. Jeg har
 overvejet en 7-sæders, da det flere gange ville have været praktisk at kunne
 fragte i hver fald 6 til 7  personer.
 mvh
 Peter
            
             |  |  | 
                   Fam. Olsen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  03-05-04 18:38
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
 news:pan.2004.05.02.21.01.35.779454@website.invalid...
 > Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!    Pluto's mobilhome??
 MVH Niels
 Alfa forever
            
             |  |  | 
                  Fam. Olsen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  03-05-04 18:39
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 news:409538B2.81D0FDD0@carftp.com...
 
 > Helt enig, god motorlyd er svær at få for meget af.. Desværre er
 > der utroligt mange biler der lyder enten dybt uinteressant eller
 > ligefrem dårligt..
 
 He he, nu er der jo også mange biler der ikke er en Alfa ;)
 
 
 MVH Niels
 Alfa forever
 
 
 
 
 |  |  | 
                   Thomas Strandtoft (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  04-05-04 11:26
 | 
 |  | 
 
            "Fam. Olsen" wrote:
 > > Helt enig, god motorlyd er svær at få for meget af.. Desværre er
 > > der utroligt mange biler der lyder enten dybt uinteressant eller
 > > ligefrem dårligt..
 > 
 > He he, nu er der jo også mange biler der ikke er en Alfa ;)
 Jeg er ked af at sige det, men jeg har ikke hørt ret mange moderne
 Alfa'er med interessant motorlyd, det hele er syltet ind i
 lyddæmpning så man skal være heldig hvis man overhovedet hører
 noget. At journalisterne så falder i svime over lyden, blot fordi
 de ser logoet med slangen og korset på rattet er lige så
 kliché-agtigt som når førerpladsen pr. definition er perfekt i BMW
 og VW pr. definition er kvalitet..
 Jeg kan finde mange biler med en fed motorlyd, også
 "ikke-italienere", men jeg kan ikke finde mange der er under 10 år
 gamle.. :-/
 > Alfa forever
 Sjove biler forever.. Om du vil sætte lighedstegn mellem de to
 udsagn lader jeg være op til dig..    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                    Fam. Olsen (04-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  04-05-04 19:20
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 news:40976FC3.7BD9ACC7@carftp.com...
 > > He he, nu er der jo også mange biler der ikke er en Alfa ;)
 >
 > Jeg er ked af at sige det, men jeg har ikke hørt ret mange moderne
 > Alfa'er med interessant motorlyd, det hele er syltet ind i
 > lyddæmpning så man skal være heldig hvis man overhovedet hører
 > noget.
 Det var som syv s.... Jeg havde nok regnet med nogen på puklen for mit
 udsagn. Men sgu ikke fra dig :)) Ok du skriver jo godt nok også at du er ked
 af at sige det. :)) Så far er ikke vred, far er skuffet. LOL
 Mht. min Alfa synes jeg det er en god ting at den er støjsvag ved alm.
 kørsel. Vil jeg have lyd så får den bare nogle snoninger, så er den der
 imho. Ok, min sammenligning går jo så nok også mest på en Mazdarati 121, som
 blev byttet ud med Alfaen. Ok igen, det er måske heller ikke 2 biler der
 tåler sammenligning.
  At journalisterne så falder i svime over lyden, blot fordi
 > de ser logoet med slangen og korset på rattet er lige så
 > kliché-agtigt som når førerpladsen pr. definition er perfekt i BMW
 > og VW pr. definition er kvalitet..
 Her har du nok mere ret end journalisterne vil give dig. Jeg giver dig dog
 helt ret, men jeg er jo heller ikke journalist.:)
 > Jeg kan finde mange biler med en fed motorlyd, også
 > "ikke-italienere", men jeg kan ikke finde mange der er under 10 år
 > gamle.. :-/
 Det kan jeg da også. Nye biler har jeg dog ikke den store kendskab til.
 > Sjove biler forever..
 Ja selvfølgelig.
 Om du vil sætte lighedstegn mellem de to
 > udsagn lader jeg være op til dig..    Tja man kan vel sige din sætning er en videreudvikling af min. Min sætning
 er jo en logisk konskvens af din.
 MVH Niels
 Alfa og andre sjove biler forever :))
            
             |  |  | 
                     Thomas Strandtoft (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  05-05-04 00:21
 | 
 |  | 
 
            "Fam. Olsen" wrote:
 > Det var som syv s.... Jeg havde nok regnet med nogen på puklen for mit
 > udsagn. Men sgu ikke fra dig :)) Ok du skriver jo godt nok også at du er ked
 > af at sige det. :)) Så far er ikke vred, far er skuffet. LOL
 Jeg er bare skuffet over at udviklingen er gået i den retning..
 > Mht. min Alfa synes jeg det er en god ting at den er støjsvag ved alm.
 > kørsel. Vil jeg have lyd så får den bare nogle snoninger, så er den der
 > imho. 
 Jeg er ikke helt enig, hvis lyden er god har jeg ikke noget imod
 den er der hele tiden. Der er ingen der siger det behøver være
 100+ dB, men selve det at man kan høre motoren hører nu en gang
 til en køreoplevelse. I de nye biler jeg har prøvet hører man
 primært vind- og hjulstøj, motorlyden dukker først op når motoren
 snurrer over 5000 o/min. I min brors 75'er kan man altid høre
 motoren, men på et niveau så det hverken er et problem at snakke
 sammen eller køre langt i bilen. Lyden er der, man kan høre hvad
 motoren bestiller, nice...
 > Ok, min sammenligning går jo så nok også mest på en Mazdarati 121, som
 > blev byttet ud med Alfaen. Ok igen, det er måske heller ikke 2 biler der
 > tåler sammenligning.
 Det skal jeg ikke kunne sige, jeg ved ikke hvilken Alfa du har og
 jeg har ikke prøvet en 121'er.. 
 > Her har du nok mere ret end journalisterne vil give dig. Jeg giver dig dog
 > helt ret, men jeg er jo heller ikke journalist.:)
 Indimellem når man læser det de skriver, så virker det som om de
 slet ikke har testet bilerne, men blot slår op i deres "kartotek"
 over hvordan det plejer at være..
 > Tja man kan vel sige din sætning er en videreudvikling af min. Min sætning
 > er jo en logisk konskvens af din.
   -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                      Fam. Olsen (05-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  05-05-04 22:14
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 news:40982575.BB110D87@carftp.com...
 
 > Jeg er bare skuffet over at udviklingen er gået i den retning..
 
 Det kan jeg da godt forstå du er når du mener det er gået sådan. Da jeg ikke
 rigtig kender andre Alfaer end min egen har jeg ikke rigtig grundlag for
 hverken at give dig ret eller uret.
 
 > Jeg er ikke helt enig, hvis lyden er god har jeg ikke noget imod
 > den er der hele tiden. Der er ingen der siger det behøver være
 > 100+ dB, men selve det at man kan høre motoren hører nu en gang
 > til en køreoplevelse. I de nye biler jeg har prøvet hører man
 > primært vind- og hjulstøj, motorlyden dukker først op når motoren
 > snurrer over 5000 o/min. I min brors 75'er kan man altid høre
 > motoren, men på et niveau så det hverken er et problem at snakke
 > sammen eller køre langt i bilen. Lyden er der, man kan høre hvad
 > motoren bestiller, nice...
 
 Jeg tror at du ikke er enig med mig fordi jeg beskrev min mening for
 dårligt. Du har lige beskrevet den som jeg burde have gjort. Jeg opfatter
 min som du beskriver din brors. Når den så får omdr. bliver lyden "vildere"
 og tydeligere. Det at den har disse 2 ting synes jeg er en del af det fede.
 
 > Det skal jeg ikke kunne sige, jeg ved ikke hvilken Alfa du har og
 > jeg har ikke prøvet en 121'er..
 
 Det er en 146 1,6 TS og er min første Alfa. Når Alfaen når max. omdr. i 3.
 gear ligger hastigheden på hvad Mazdaen havde som topfart. Lydtrykket var
 dog nået allerede ved ca. 95-100 km/t. Dog var det ikke fed lyd men den for
 japanske biler noget kedeligere brummen. Så jeg nyder sgu Alfaen og tror
 ikke det bliver den sidste.
 
 > Indimellem når man læser det de skriver, så virker det som om de
 > slet ikke har testet bilerne, men blot slår op i deres "kartotek"
 > over hvordan det plejer at være..
 
 Ja det er sgu trist.
 
 
 MVH Niels
 Alfa forever
 
 
 
 
 |  |  | 
                       Thomas Strandtoft (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  06-05-04 00:15
 | 
 |  | 
 
            "Fam. Olsen" wrote:
 > Det kan jeg da godt forstå du er når du mener det er gået sådan. Da jeg ikke
 > rigtig kender andre Alfaer end min egen har jeg ikke rigtig grundlag for
 > hverken at give dig ret eller uret.
 Du kan roligt gå ud fra at jeg har ret..    > Jeg tror at du ikke er enig med mig fordi jeg beskrev min mening for
 > dårligt. Du har lige beskrevet den som jeg burde have gjort. Jeg opfatter
 > min som du beskriver din brors. Når den så får omdr. bliver lyden "vildere"
 > og tydeligere. Det at den har disse 2 ting synes jeg er en del af det fede.
 Okay, på den måde, jamen så er vi jo på "bølgelængde"..
 > Det er en 146 1,6 TS og er min første Alfa. Når Alfaen når max. omdr. i 3.
 > gear ligger hastigheden på hvad Mazdaen havde som topfart. Lydtrykket var
 > dog nået allerede ved ca. 95-100 km/t. Dog var det ikke fed lyd men den for
 > japanske biler noget kedeligere brummen. 
 Jep, så er vi tilbage ved det med uinspirerende lyd. Jeg forstår
 godt at folk der aldrig har hørt spændende motorlyd ønsker sig
 mere lydisolering.. Det jeg ikke helt kan følge er når BMW folk
 roser BMW for at bygge lydsvage biler samtidigt med at de er vilde
 med lyden af rækkesekseren?? I mine øjne har BMW en interessant
 motorlyd, så hvorfor kamouflere den så den forsvinder??
 > Så jeg nyder sgu Alfaen og tror
 > ikke det bliver den sidste.
 Hvis du har "bacillen" så er det svært at finde alternativer..
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
                        Fam. Olsen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  06-05-04 14:30
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 news:4099757E.9856EE4A@carftp.com...
 > > Det kan jeg da godt forstå du er når du mener det er gået sådan. Da jeg
 ikke
 > > rigtig kender andre Alfaer end min egen har jeg ikke rigtig grundlag for
 > > hverken at give dig ret eller uret.
 >
 > Du kan roligt gå ud fra at jeg har ret..    Det er jeg da ked af at høre. Men så må italienerne sgu tage sig sammen.
 Lyden kan sgu ikke undværes.
 > Okay, på den måde, jamen så er vi jo på "bølgelængde"..
 Jow jow.
 > > Det er en 146 1,6 TS og er min første Alfa. Når Alfaen når max. omdr. i
 3.
 > > gear ligger hastigheden på hvad Mazdaen havde som topfart. Lydtrykket
 var
 > > dog nået allerede ved ca. 95-100 km/t. Dog var det ikke fed lyd men den
 for
 > > japanske biler noget kedeligere brummen.
 >
 > Jep, så er vi tilbage ved det med uinspirerende lyd. Jeg forstår
 > godt at folk der aldrig har hørt spændende motorlyd ønsker sig
 > mere lydisolering..
 Sådan havde jeg det mht. Mazda'en. Det var ikke lyd, men larm.
 Det jeg ikke helt kan følge er når BMW folk
 > roser BMW for at bygge lydsvage biler samtidigt med at de er vilde
 > med lyden af rækkesekseren??
 Næ, det virker sgu selvmodsigende. Der er sgu da for kedeligt at man skal
 åbne til maskinhallen for at kunne høre motorlyden.
  I mine øjne har BMW en interessant
 > motorlyd, så hvorfor kamouflere den så den forsvinder??
 Don't ask me :)
 > Hvis du har "bacillen" så er det svært at finde alternativer..
 "Bacillen" er jeg nok blevet inficeret med.
 MVH Niels
 Alfa forever
            
             |  |  | 
                         Fly Christensen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  06-05-04 14:39
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 6 May 2004 15:30:18 +0200, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote:
 [snip]
 >Det jeg ikke helt kan følge er når BMW folk
 >> roser BMW for at bygge lydsvage biler samtidigt med at de er vilde
 >> med lyden af rækkesekseren??
 >
 >Næ, det virker sgu selvmodsigende. Der er sgu da for kedeligt at man skal
 >åbne til maskinhallen for at kunne høre motorlyden.
 Samme løsning som med højttalere: Resonansrør fra motorrum til kabine!
   Fly
            
             |  |  | 
                          Fam. Olsen (06-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  06-05-04 22:03
 | 
 |  | 
 "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
 news:ktfk90pe15i1neqba5s0c8k5949028rq0r@4ax.com...
 > Samme løsning som med højttalere: Resonansrør fra motorrum til kabine!
 >    LOL    )
 MVH Niels
            
             |  |  | 
             Folmer Rasmussen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  01-05-04 09:15
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:4093568d$0$11575$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > >Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme..   ))
 >
 > > Pas nu på, du ikke tager munden for fuld...
 >
 > Bovlamme bladanblander, brandstifter, bums, burgøjser og brutale
 > bilbølle....!
 >--
 Jaja skriverkarl.
 Det var dem med B, hvordan går det så når du kommer til C?    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
              Jakob Jeppesen (03-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  03-05-04 12:56
 | 
 |  | 
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message news:40935c92$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 > news:4093568d$0$11575$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > > >Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme..   ))
 > >
 > > > Pas nu på, du ikke tager munden for fuld...
 > >
 > > Bovlamme bladanblander, brandstifter, bums, burgøjser og brutale
 > > bilbølle....!
 >
 > >--
 >
 > Jaja skriverkarl.
 >
 > Det var dem med B, hvordan går det så når du kommer til C?    >
 Citronmåne (??) - umiddelbart det eneste skældsord jeg kan komme på,
 der starter med c    /Jakob
            
             |  |  | 
            Folmer Rasmussen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  01-05-04 09:13
 | 
 |  | 
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3cl690pee3tdbnte1u8gbrf4brosifucjo@4ax.com...
 > On Sat, 1 May 2004 09:36:57 +0200, "Jan W Nielsen"
 > <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >
 > >Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme..   ))
 >
 > Pas nu på, du ikke tager munden for fuld...
 >--
 Uha Mogens. Det er nok det eneste du ikke skal sige til manden der er så
 stor i kæften, at han spiser bananer sidelæns. *LOL*
 Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
             Jan W Nielsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  01-05-04 09:44
 | 
 |  | > Uha Mogens. Det er nok det eneste du ikke skal sige til manden der er så
 > stor i kæften, at han spiser bananer sidelæns. *LOL*
 
 
 *ROOOFL*
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
           Folmer Rasmussen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  01-05-04 08:58
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:409353a9$0$11593$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > > (P.S.: Hvem er det nu lige, der har en 14 år gammel Opel He-he.)
 >
 > > Så ville jeg godt nok skamme mig.    > > He he.
 >
 > Var din mund, din søndagsrytter, søpindsvinefjæs, sørøver og løjser og
 > læderjakke..! !¤&!¤##
 >--
 Javel ja. Hvad er der nu galt med mine gamle stillingsbetegnelser som f.eks.
 hundehovede, skidespræller, kratlusker og fjærtoman?    >--
 > Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme..   ))
 >--
 Madkasse!? Må jeg være her? Det er en pizzaautomat af fineste kvalitet. Din
 Rüsselsheimerdrosche når den ikke engang til stækelapperne.    Venlig hilsen nu som tilforn
 Folmer
            
             |  |  | 
            Jan W Nielsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  01-05-04 09:00
 | 
 |  | > Madkasse!? Må jeg være her? Det er en pizzaautomat af fineste kvalitet.
 Din
 > Rüsselsheimerdrosche...
 
 Rüsselsheimerdrosche.. *ROFL*
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Thomas Strandtoft (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  01-05-04 08:47
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen wrote:
 > Ja, men skal bare have en eller anden gammel spand, for så kører det hele
 > bare derud af - biler var langt bedre i gamle dage..   ))
 Jamen det er da rart at se at du endelig har fanget pointen..    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
  Mark Sandberg (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mark Sandberg
 | 
 Dato :  30-04-04 12:03
 | 
 |  | "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
 
 > I årets første kvartal, døde 1 (én), i uheld på motorveje, og han døde i
 > forgårs på Storebæltsbroen, i et uheld med nogle lastbiler, ellers var vi
 > havnet på et rent nul !
 
 Problemet var han stod mellem 2 holdende køretøjer, hvoraf det ene blev
 påkørt bagfra.
 
 
 
 
 |  |  | 
  petersen_michael (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : petersen_michael
 | 
 Dato :  30-04-04 12:49
 | 
 |  | 
 
            "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
 news:40923236$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Problemet var han stod mellem 2 holdende køretøjer, hvoraf det ene
 blev
 > påkørt bagfra.
 Af en lastbil chauffør, som snorksov. Men han kørte sikkert ikke for
 hurtigt
 så det tæller ikke rigtigt    --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk |  |  | 
  C. Caspersen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : C. Caspersen
 | 
 Dato :  30-04-04 13:17
 | 
 |  | "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
 news:umokc.151177$jf4.8007078@news000.worldonline.dk...
 
 Hjælp mig med at forstå......hvorfor du ikke skriver nogle læserbreve i de
 trykte medier, så andre også kan have glæde af dine guldkorn.
 
 Hvad skal dit parti hedde; Jeg går ud fra, at du stiller op til et eller
 andet, for du er hverken fan af de Radikale eller Venstre, og du ligger
 givetvis inde med columbusægget.
 
 Hjælp mig med at forstå....hvorfor du bruger så mange skønne spildte kræfter
 herinde og ikke bruger dem i den virkelige verden, hvor de kan gøre lidt
 gavn ?
 
 /Caspersen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas H. (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas H.
 | 
 Dato :  30-04-04 15:15
 | 
 |  | 
 "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
 news:409243a4$0$421$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
 > news:umokc.151177$jf4.8007078@news000.worldonline.dk...
 >
 > Hjælp mig med at forstå......hvorfor du ikke skriver nogle læserbreve i de
 > trykte medier, så andre også kan have glæde af dine guldkorn.
 Det tager jeg som et kompliment    > Hvad skal dit parti hedde; Jeg går ud fra, at du stiller op til et eller
 > andet, for du er hverken fan af de Radikale eller Venstre, og du ligger
 > givetvis inde med columbusægget.
 Behøver man lave sit eget parti, fordi man ikke er enig med
 regeringspartiet?
 DF var de eneste der trods alt krævede 130 alle steder, men de måtte jo gi'
 sig for Lene E., så de er nogle hyklere alle sammen.
 > Hjælp mig med at forstå....hvorfor du bruger så mange skønne spildte
 kræfter
 > herinde og ikke bruger dem i den virkelige verden, hvor de kan gøre lidt
 > gavn ?
 Ja ja ..i lige måde..
            
             |  |  | 
   Lars B Madsen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars B Madsen
 | 
 Dato :  30-04-04 22:29
 | 
 |  | øhh.. her i første kvartal har der da været nogle dødsfald på de nordjyske
 motorveje..
 --
 Madsen - SZR 660
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Petersen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Petersen
 | 
 Dato :  30-04-04 23:44
 | 
 |  | 
 "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
 >
 > I årets første kvartal, døde 1 (én), i uheld på motorveje, og han døde i
 > forgårs på Storebæltsbroen, i et uheld med nogle lastbiler, ellers var vi
 > havnet på et rent nul !
 > I mellemtiden er ca. 100 mennesker blevet dræbt på andre veje...
 
 Er du nu sikker på det?? Mener at der desværre døde 2 unge 18 årige den 1.
 januar på E45 syd for frederikshavn!
 
 /Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas H. (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas H.
 | 
 Dato :  01-05-04 10:31
 | 
 |  | 
 "Morten Petersen" <mop007@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:4092d729$0$289$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Er du nu sikker på det?? Mener at der desværre døde 2 unge 18 årige den 1.
 > januar på E45 syd for frederikshavn!
 
 Ok, jeg har det kun fra Karsten Nonbo, medlem af Trafikudvalget ... men ok,
 de fatter jo minus, så det er nok heller ikke rigtigt så.
 
 ....anyway, så bliver der stadig på motorveje, kun dræbt en brøkdel af, hvad
 der gør på de øvrige veje, så jeg forstår stadig ikke hvorfor man sætter SÅ
 meget ind her, det er jo tydeligvis ikke et problem med farten, men det må
 snart være printet så hårdt ind i folks hjerner, at det er en selvfølge, at
 der hvor man kører hurtigst, også automatisk må være det farligste - selv
 lovgiverne mener det, siden procentgrænsen nu er lavere, og bøderne højere,
 end der hvor uheldene sker.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Lars B Madsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars B Madsen
 | 
 Dato :  01-05-04 12:28
 | 
 |  | klip
 
 > ...anyway, så bliver der stadig på motorveje, kun dræbt en brøkdel
 > af, hvad der gør på de øvrige veje, så jeg forstår stadig ikke
 > hvorfor man sætter SÅ meget ind her, det er jo tydeligvis ikke et
 > problem med farten, men det må snart være printet så hårdt ind i
 > folks hjerner, at det er en selvfølge, at der hvor man kører
 > hurtigst, også automatisk må være det farligste - selv lovgiverne
 > mener det, siden procentgrænsen nu er lavere, og bøderne højere, end
 > der hvor uheldene sker.
 
 Ja, det er jo rigtigt. Der er engang en eller anden som har bildt folk ind
 at faren stigen proportionalt med hastigheden, selvom statistikker viser
 noget helt andet. Jeg synes man burde slappe af med alt fartkontrol og så
 slå MEGET hårdere ned på de fjolser som ikke kan finde ud af at overholde de
 generelle regler (farlige overhalinger, krydsning af fuldtoptrukne linier,
 kørsel i nødspor, FOR KORT SIKKERHEDSAFSTAND... jeg kunne blive ved).
 
 --
 Madsen - SZR 660
 
 
 
 
 |  |  | 
  Verner Johnsen (01-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Johnsen
 | 
 Dato :  01-05-04 15:03
 | 
 |  | On Sat, 1 May 2004 00:44:05 +0200, "Morten Petersen"
 <mop007@hotmail.com> wrote:
 
 >
 
 >Er du nu sikker på det?? Mener at der desværre døde 2 unge 18 årige den 1.
 >januar på E45 syd for frederikshavn!
 >
 
 
 Det var ikke på selve motorvejen, men på hovedvejen længere inde mod
 Frederikshavn.
 
 --
 Venlig hilsen Verner
 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
 
 
 |  |  | 
 |  |