lakeret kobber og mat teaktræ
Fra : Annette

Dato : 30-04-01 19:40

Hej i NG.

Er der nogen der ved hvordan man får lak af en kobber-kedel???

Jeg har et teaktræsskab som efterhånden er ved at være mat og grimt. Hvordan
får jeg det pænt og skinnende igen???

På forhånd tak

Annette

Fra : SEB

Dato : 01-05-01 19:17

Annette skrev:

> Jeg har et teaktræsskab som efterhånden er ved at være mat og grimt.
> Hvordan får jeg det pænt og skinnende igen???

Hvis det er meget grimt, kan du slibe det med fint sandpapir
- korn 280 er passende. Børst skabet godt af og giv det noget olie.
Anvend færdigblandet teakolie eller rå linolie. Smør olien på med nogle
klude og polér godt efter. Efter nogle dage kan processen gentages
for større mætning af træet.

Og husk: Helt ud med oliekludene efter endt brug.

Venlig hilsen
SEB

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-05-01 08:38

> Er der nogen der ved hvordan man får lak af en kobber-kedel???

Lakfjerner og bløde klude - husk handsker. De sidste rester kan ofte fjernes
med cellulosefortynder.

Mvh Maria