Advarsel til Nitrox-dykkere
Fra : Jens Olsen

Dato : 01-04-04 11:11

Hørte netop fra en bekendt der arbejder på et dykkercenter her i
København, at politiet nu sætter hårdt ind mod de, der ikke følger den
nye Nitrox-standard for gevind-størrelse, mærkning m.m.

De har allerede her i formiddags fortaget razzia mod flere
dykkercentre og klubber, og der kommer nok flere i løbet af dagen.
Ulovligt udstyr beslaglægges. I centeret hvor min bekendte arbejder
fik de deres continous-mix nitrox-anlæg beslaglagt og flerer
nitroxmærkede regulatorer og en række flasker. Oven i står de så også
til en større bøde.

Så hvis I har nitrox-mærkede flasker stående i den lokale dykkerklub,
der ikke opfylder den nye nitrox standard, så kunne det godt være at
det var nu I skulle komme ned i klubben og pille nitrox-mærkerne af,
inden politet beslaglægger flaskerne.

Surt at få sit udstyr konfiskeret og så skulle betale en bøde i
tilgift. Der er dog frit lejde til at indlevere ulovligt nitrox-udstyr
på landets politistationer idag 1. april. Så undgår man da bøden om
ikke andet.

Surt at de ikke bare kan lade os sportsdykkere i fred.

Jens Olsen
Københavns Dykker Club, kbhdyk.dk

Fra : Niels

Dato : 01-04-04 11:26

Jens Olsen wrote:
> [...]
> ikke andet.
>
> Surt at de ikke bare kan lade os sportsdykkere i fred.

Nå ja, det er jo den 1. april

Mvh. Niels

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-04-04 11:30

"Jens Olsen" <jenspolsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> tilgift. Der er dog frit lejde til at indlevere ulovligt nitrox-udstyr
> på landets politistationer idag 1. april. Så undgår man da bøden om

De gjorde noget lignende i Norge for præcis et år siden idag. Der fik folk
dog flaskerne tilbage, men politiet havde skåret et stykke på ca. 4 x 4 cm
ud af siden på flaskerne, som bevis til sagens senere forfølgelse :-/

> Surt at de ikke bare kan lade os sportsdykkere i fred.

Regler er regler....

Thore

Fra : TH

Dato : 01-04-04 20:46

det er da vist en aprilsnar ,det tager vi os ikke af (fnis)
T.H