Medicinsk ilt kontra svejse ilt.
Fra : Per Toustrup

Dato : 30-03-04 17:05

Jeg vil bare lige høre gruppen, om holdningen til brug af svejse ilt
når der blandes til nitrox.

mvh
Per

Fra : C-3PO

Dato : 30-03-04 19:33

"Per Toustrup" <lisper@greennet.gl> wrote in message
> Jeg vil bare lige høre gruppen, om holdningen til brug af svejse ilt
> når der blandes til nitrox.

Det er lidt den samme snak, som med hensyn til at flyde fyringsolie på biler
( før der kom farve i ).

Brug det du føler dig mest tryk ved.

P.S Jeg tror ikke det kan ses på din økonomi, om du bruger det ene eller det
andet.

Søren Ravn

Fra : Alan Olsen

Dato : 30-03-04 20:57

Hej

Det kan ikke betale sig at eksperimenterer med svejse ilt.

Hydrogas and Cemical har lavet en aftale med DSF hvor en 50 l flaske
medicinsk ilt kommer til at koste 157 kr.
Se i "Sportsdykkeren" Kan ikke lige finde nummeret men det er fra sidst
2003.

AGA som vi køber ilt ved vil ikke holde sig tilbage. Jeg regner med at få en
aftale igennem med dem lige efter Påske.

Mvh Alan

AGA

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 30-03-04 20:54

"Alan Olsen" <al.olsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> AGA som vi køber ilt ved vil ikke holde sig tilbage. Jeg regner med at få
en
> aftale igennem med dem lige efter Påske.

Er det samme pris?

Fra : Alan Olsen

Dato : 30-03-04 21:41

Hej igen

Den aftale jeg er ved at lave med Aga går på.

50 l. flasker m. ilt til 157 kr og en flaskeleje på 1800 kr for 3 år.
De er den samme aftale som DSF har indgået med Hydrogas

For vores aftale med Aga, så er der ingen aftale omkring Argon og Helium.
( Det skulle der være med Hydrogas)

Mvh Alan

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 22:52

Alan Olsen wrote:
> For vores aftale med Aga, så er der ingen aftale omkring Argon og
> Helium. ( Det skulle der være med Hydrogas)

er der nogle der kender noget konkret til de aftaler DSF har lavet omkring
Argon og Helium ??

--
for at svare direkte send til mrnews(snabel-A)tiscali.dk
erstat "(snabel-A)" med "@"

Med Venlig Hilsen
Morten Dall Darmer

Fra : Henrik Manley

Dato : 30-03-04 21:19

> Hydrogas and Cemical har lavet en aftale med DSF hvor en 50 l flaske
> medicinsk ilt kommer til at koste 157 kr.
> Se i "Sportsdykkeren" Kan ikke lige finde nummeret men det er fra sidst
> 2003.

Det er ikke prisen der gør forskellen de fleste steder koster det det samme.
Forskellen hos Hede Nielsen er at man får svejse ilt på 50 L flasker og med.
ilt på 40 liter flaske.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 30-03-04 22:00

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
samme.
> Forskellen hos Hede Nielsen er at man får svejse ilt på 50 L flasker og

Så vidt jeg husker har 50L ilt været væsentligt dyrere inden hydrogas kom på
banen.

Fra : Henrik Manley

Dato : 31-03-04 07:55

> Så vidt jeg husker har 50L ilt været væsentligt dyrere inden hydrogas kom

> banen.

Jeg har de sidste mange år ltid betalt det samme per flaske liter. Før i
tiden (1997?) kostede medicinsk ilt noget mere end svejse ilt.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : C-3PO

Dato : 31-03-04 10:42

> [...]
samme.
> Forskellen hos Hede Nielsen er at man får svejse ilt på 50 L flasker og

Ja men er Hede Nielsen ikke vildt dyre,

Vi fik fra dem i starten, og vi gav dobbelt så meget for en 40L flaske med
ca 180 bar på.
Som en 50L flaske med over 200bar hos hydro

Fra : C-3PO

Dato : 31-03-04 10:36

"Alan Olsen" <al.olsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> AGA som vi køber ilt ved vil ikke holde sig tilbage. Jeg regner med at få
en
> aftale igennem med dem lige efter Påske.

Hmm de gange jeg har ringet til AGA for at købe medicinsk ilt.

Er jeg bare blevet afvist med, at det må de ikke sælge til dykkere, kun til
sygehuse osv.
Søren Ravn.

Fra : Alan Olsen

Dato : 31-03-04 14:10

Det er korekt at AGA ikke må sælge medicinsk ilt til dykker, men din AGA
kontakt glemte at fortælle at de istedet har lavet noget de kalder "Dykker
ilt". Det er medicinsk ilt solgt under et andet navn.

Mvh Alan

Fra : Alan Olsen

Dato : 31-03-04 15:59

Hej igen

Jeg har lige modtaget en mail fra AGA.
De er parat til at sælge ilt til de lovede priser.
Min kontaktperson ved AGA hedder Sune Ethelberg Thimm

Mvh Alan

Fra : Bock

Dato : 31-03-04 17:25

Findes der lignende rabat ordninger for køb af helium ?

mvh Lars

Fra : Alan Olsen

Dato : 01-04-04 14:51

DSF's ordning med Hydrogas skulle også gælde Helium.

Mvh Alan

Fra : ahp

Dato : 01-04-04 23:31

>On Wed, 31 Mar 2004 18:25:29 +0200, "Bock" <turud@soldyk.dk> wrote:
>Findes der lignende rabat ordninger for køb af helium ?

Der kom en lille prisstigning hos Hydrogas her i foråret, og jeg fik
for et par måneder siden oplyst at vores priser ville stige til
følgende:

Kr. 157,- pr. 50 liter O2 Med. (sidste år kostede det kr. 143,-)
Kr. 965,- pr. 50 liter He 4,6 (ca. samme % prisstigning)

Til begge priser skal lægges moms, samt kr. 9 i afgift (miljø??).

Derudover tillægges et ekspeditionsgebyr på kr. 80 hvis vi køber for
under kr. 500,- pr. gang.

En treårig flaskeleje har været lidt dyr og ligget på kr. 1.800,-
(Ved ikke om det også er steget).

Alle priser er ekskl. moms, og ekskl. levering.

Argon bruger jeg ikke, så jeg kender ikke prisen.

Så vidt jeg ved blev ovenstående priser (før forårets prisstigning)
forhandlet på plads af nogle entusiastiske dykkere (med gule apparater
på ryggen), for et par år siden

Om DSF har forhandlet bedre priser ved jeg ikke, men jeg vil da
foreslå at du ringer til enten Hydrogas eller DSF. De sidder sikkert
inde med førstehåndsoplysninger om de priser de har forhandlet.
Prøv Ib Skjoldmann, Hydrogas Fredericia, tlf.: 40 21 01 18

Strandmøllen har iøvrigt sagt at de kan matche prisen................

Men, men, men, pas nu på at politiet ikke kommer efter jer, som de gør
i visse Københavnske klubber her i april

Mvh
ahp

Fra : Per Toustrup

Dato : 03-04-04 11:39

ahp <ahp@goawayspammer.dk> skrev:

>Der kom en lille prisstigning hos
> [...]
Det er meget billigt. Jeg er misundelig
for her i Nuuk Grønland koster svejseilt,
40 litre flaske, 880 kr og 2,75 kr i leje
pr. dag, alt incl. moms.

PT

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-04 18:14

ahp wrote:

> Men, men, men, pas nu på at politiet ikke kommer efter jer, som de gør
> i visse Københavnske klubber her i april

???? hvorfor skulle politiet komme efter os ????

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-04 18:20

Morten Dall wrote:
> ???? hvorfor skulle politiet komme efter os ????

åååå ja glem det, jeg har lige læst indlæget med den Aprils nar )))

Fra : Asger Nybo Larsen

Dato : 31-03-04 19:35

Hmm.. Jeg har for ikke så længe forhørt mig hos Air Liquide vedr. forskellen
på medicinsk ilt og ilt til brug på byggepladser mv.
Der er ingen forskel. Gassen er den samme. Eneste forskel er kravene til
flaskernes renhed. Flasker til byggepladser bliver jo håndteret lidt
anderledes end på ex. sygehuse. Man kunne således forestille sig at der kom
skidt i ventilen mv.