service på Apex TX100
Fra : NI

Dato : 28-03-04 20:56

Nogen som har erfaring med at service egen Apex TX100? Hvilket værktøj skal
der bruges og hvor skaffer jeg det henne? Har netop været afsted i dag, og
min makker opdagede at der sivede mikroskopiske bobler ud af mit 1.trin. Kan
se at dktechgear sælger servicekittet dertil, men ikke det nødvendige
værktøj. Manualen har jeg fundet på www.frogkick.dk

Mvh Niels

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 28-03-04 21:27

"NI" <mail@fakeniib.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som har erfaring med at service egen Apex TX100? Hvilket værktøj
skal
> der bruges og hvor skaffer jeg det henne?

http://www.scubatools.com/

Mine overvejelser:

Det der stopper mig er at jeg ikke har adgang til et ultralydsbad.. og
derved ikke kan rense den ordentligt.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 29-03-04 11:52

NI skrev i Message-ID: <40672d6a$0$11592$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> Nogen som har erfaring med at service egen Apex TX100?

Med DST og DS4, ja.

> Hvilket værktøj skal der bruges og hvor skaffer jeg det henne?

<http://groups.google.com/groups?safe=images&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=Xns93AC82C83896Cfjelsten@194.255.237.239&as_scoring=d&lr=&num=100&hl=en>

Jeg købte min nøgler her i Århus ved en værktøjsforhandler. De kostede
vistnok omkring 100/stk.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : NI

Dato : 29-03-04 12:03

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

93AC82C83896Cfjelsten@194.255.237.239&as_scoring=d&lr=&num=100&hl=en>

Jeg købte min nøgler her i Århus ved en værktøjsforhandler. De kostede

Hvilken forhandler?,... hvis du kan huske det.

Mvh Niels

Fra : NI

Dato : 29-03-04 12:04

> [...]
> vistnok omkring 100/stk.
>
> Hvilken forhandler?,... hvis du kan huske det.

Glemte lige en ting til,... hvor køber jeg et mellemtryksmanometer og hvad
koster det sådan ca.?

Fra : kim henriksen

Dato : 29-03-04 13:11

Hej !

Prøv f.eks. at se her: http://www.scubatools.com/Apeks.html

Værktøjet ser gedigent ud som det "originale" værktøj som man kan købe ved
f.eks. Scubatech alias Andre Sadler: www.scubatech.dk

Mvh. Kim.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-03-04 09:39

NI skrev i Message-ID: <406801f0$0$28851$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:

> Hvilken forhandler?,... hvis du kan huske det.

Jeg kan ikke finde min regning, men den ligger på en sidevej til højre
når du kommer inde fra byen på Søren Frichsvej, mellem ringgaden og
ringvejen (næsten midt mellem dem).

Firmaets navn er et personnavn. Man skal købe for min 100 kr hvis man
ikke har konto der.

Fra : NI

Dato : 30-03-04 09:49

> [...]

ringvejen (næsten midt mellem dem).

Firmaets navn er et personnavn. Man skal købe for min 100 kr hvis man

Takker mange gange. Jeg kan endvidere oplyse at André ikke sælger værktøjet
dertil, hvilket jo faktisk må siges at være forståeligt nok. Hverken han
eller Aquatic vil ej heller give et "speciality" i hvordan det gøres. Hvad
gør du mht det såkaldte ultralydsbad, eller hvad det nu hedder?

Mvh Niels

Fra : Klaus Christensen

Dato : 30-03-04 10:02

NI <mail@fakeniib.dk> skrev:

>"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk>
> [...]

Det er klart at de forretninger/centre der tjener penge på service
af automater ikke så gerne hjælper private igang med det.

Det er en udbredt holdning i dykkerkredse at stort set alle kan
servicere deres automater hvis de har værktøj og en tegning. Jeg
har selv en "uddannelse" i service af Spiro-automater og kender de
mange fejlmuligheder der er i sådan nogle fætre. Derfor vil jeg
gerne advare mod hjemmeeksperimeterne! det er jo langt fra
ligegyldigt med driftssikkerheden.

(Helt dobbeltmoralsk kan jeg oplyse at en kaffemaskinerens efter
sigende kan fjerne kalk næsten ligeså effektivt som ultralydsbad).

KC

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-03-04 12:48

NI skrev i Message-ID: <406933ef$0$11569$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> Takker mange gange. Jeg kan endvidere oplyse at André ikke sælger
> værktøjet dertil, hvilket jo faktisk må siges at være forståeligt nok.

Ja. Jeg vil heller ikke anbefale at folk på egen hånd prøver sig frem.
Det vil nok være en god idé at få en der ved hvordan man gør til at vise
en det.

> Hverken han eller Aquatic vil ej heller give et "speciality" i hvordan
> det gøres. Hvad gør du mht det såkaldte ultralydsbad, eller hvad det
> nu hedder?

Eddikesyre.