Bygge en 386
Fra : Lothario

Dato : 30-04-01 18:59

Jeg sidder med en masse løsdele til en 386. Da jeg prøvede bundkortets
katalog nummer på google fandt den intet. Der er nogle adaptere jeg ikke ved
hvad skal bruges til, måske noget til IDE, hvilket ikke findes på
bundkortet. Dette har heller ikke nogen chip, men siden jeg ikke kender
meget til det, kan det jo godt være den er integreret. Der sidder 8
RAM-moduler, disse sidder underligt forskudt, er der kun 1 måde de kan sidde
eller hva?

Jeg tror nok jeg engang rippede det hele for jumpere. Er der et sted jeg kan
finde information om hvor de skal sidde?

Mvh Moe

Fra : Torben F@rum

Dato : 30-04-01 19:04

>Jeg tror nok jeg engang rippede det hele for jumpere. Er der et sted jeg
kan
>finde information om hvor de skal sidde?
>

>Mvh Moe

Ja hvis du kan finde nogle oplysninger på boardet

Hvis du har digitalkamera/scanner så kan du sende mig et billede af boardet,
jeg kan sikkert finde noget brugbart.

Torben

Fra : Lothario

Dato : 30-04-01 20:24

Jeg har desværre ikke adgang til et kamera eller så, men jeg kan da prøve at
beskrive det. Jeg har fundet chippen. Det er en Advanced Micro Devices Am386
DX-40.

Desuden er der mange chips med navnet UMC på, hvilket jeg tror er North og
South-Bridge. Enhedsnumrene er:

UM82C481AF
UM82C482AF
UMB2C206F

Så er der en stor chip med navn:

LT38C41
(c) Lance Corp.

SÅ er der en til med navn:

HP-11C
14.318 MHz
Hosonic 2A

Endnu en:

ISSI
IS61C64AH-15N

Håber det kan føre dig på sporet

Mvh Moe

Fra : Lothario

Dato : 30-04-01 20:27

Nå ja, MB'ets enhedsnummer er:

TK 82C390A 4N D08

Made In Taiwan R.O.C.

Fra : Torben F@rum

Dato : 01-05-01 16:43

Lothario skrev i meddelelsen ...
> [...]
at
>beskrive det. Jeg har fundet chippen. Det er en Advanced Micro Devices

Beklager, det jeg skal bruge er antal PCI/ISA slots antal ram/type chipset,
processortype og ikke mindst en tegning så jeg kan se hvor de forskellige
ting sidder placeret i forhold til hinnanden, derfor er et billede godt.

Hvor kommer du fra ?

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-05-01 19:51

Torben F@rum skrev...

>Beklager, det jeg skal bruge er antal PCI/ISA slots

Jeg kan da godt fortælle dig hvormange PCI slots der er: 0(nul).

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Lothario

Dato : 02-05-01 14:34

"Torben F@rum" <farum@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ting sidder placeret i forhold til hinnanden, derfor er et billede godt.

5 ISA-slots og 2 halve ISA-slots (ved ikke hvad de hedder) som bruges til
IDE-udvidelseskort.
Disse sidder som på alle andre alm. bundkort til venstre og ned.

To forskellige RAM-typer der sidder i bundter af 4:

KOREA. GSM USA MPE PAT PENDING

OKI JAPAN OKI THAILAND

og er traditionelt placeret lige over ISA-slotsene

Chipsættet er som sagt UMC. To store med et enkelt tal til forskel i
enhedsnummeret (de hedder 1 og 2) og en lille. Den første (1) sidder lige
til højre for rammene. Klæbende op af den første ISA-slot sidder den lille
chip og den sidste (2) sidder umiddelbart til højre for den lille.

Processoren er integreret og sidder i nederste højre hjørne. Til vesntre for
den og halvt op er der plads til endnu en chip, det ligner et ZIF-socket,
bare i mini-størrelse. Den er 13x13 pin stor.

Jeg har tegnet et billede af det i paint, håber det er fint nok. Det er
postet i dk.binaer om 5 min. under navnet Board.

Der står forresten også PT-311 på siden af MB'et til venstre for ISA'ene.

Mvh Moe