|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ibiza TDi 130hk vs Vectra V6 Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 09:25
 | 
 |  | 
 
            Hej gruppe    Landberg postede for noget tid siden en test af en Ibiza TDi 130 + boks...
 Resultatet kan ses her:
http://www.bokstuning.dk/Måling%20af%20Seat%20Ibiza.htm Landberg har været så venlig at låne mig målegrejet - jeg har dog ikke en
 laptop jeg kan tilslutte, så jeg kan ikke lave de fine kurver...
 Så mine tal kommer lige her:
 0-20m = 2,610s
 0-100m = 6,673s
 0-200m = 10,024s @ 117,59 km/t
 0-300m = 12,870s
 0-402m = 15,413s @ 148,32 km/t
 0-100 km/t = 7,960s
 Konklusionen må være at jeg ikke helt kan hænge på den skide Ibiza.. Men ud
 fra tallene vil jeg tro at jeg overhaler den inden vi når 180 km/t. Ibizaen
 kører ca. 5 km/t hurtigere end mig ved 200 meter mærket, men ved 402 meter
 mærket  er hastighedsforskellen reduceret til under 2 km/t.
 Som Landberg sagde i sit oprindelige indlæg er effektmålinger med G-Tech
 ikke holdbare.. Hvis G-Tech'en får at vide at min bil vejer 1452kg, kan jeg
 trække omkring 110kw ud af den. Min bil er dog ikke vejet, så jeg har ingen
 anelse om hvad den vejer i kampklar stand.. Egenvægten er 1225kg, så mig
 oven i, og lidt benzin i tanken på det skrammel jeg nu har til at ligge i
 bagagerummet... :)
 -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer   http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1 |  |  | 
  Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 09:46
 | 
 |  | 
 
            > Konklusionen må være at jeg ikke helt kan hænge på den skide Ibiza..
 Jeg må lige lave den der start for dig på et tidspunkt, så du ikke skal have
 hægende på dig, at din Vectra ikke kan følge med en diesel-tramper fra VAG.
   -- 
 / Jan W Nielsen
 Opel Vectra 2,0i, 1990 - 9,03 sek på G-tech med to mænd på 90 kg, 3/4 fuld
 tank og fyldt bagagerum.
            
             |  |  | 
  Roberto Saldo (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  29-04-04 10:45
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen wrote:
 >>Konklusionen må være at jeg ikke helt kan hænge på den skide Ibiza..
 > 
 > 
 > Jeg må lige lave den der start for dig på et tidspunkt, så du ikke skal have
 > hægende på dig, at din Vectra ikke kan følge med en diesel-tramper fra VAG.
 >    Med noget trykladning går det nok an.
 -- 
 Roberto Saldo
            
             |  |  | 
   Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 10:50
 | 
 |  | 
 
            > Med noget trykladning går det nok an.
 Men det har en Vectra V6 jo ikke.    -- 
 / Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
    Roberto Saldo (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  29-04-04 11:57
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen wrote:
 >>Med noget trykladning går det nok an.
 > 
 > 
 > Men det har en Vectra V6 jo ikke.    Næh, men hvis man kan bokstune den ene kan man vel tryklade den anden.
 -- 
 Roberto Saldo
            
             |  |  | 
     Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 12:09
 | 
 |  | 
 
            "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
 news:c6qn29$uf4$1@news.net.uni-c.dk...
 > Jan W Nielsen wrote:
 > >>Med noget trykladning går det nok an.
 > >
 > >
 > > Men det har en Vectra V6 jo ikke.    >
 > Næh, men hvis man kan bokstune den ene kan man vel tryklade den anden.
 Hehe... ja :)
 -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer   http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1 |  |  | 
     Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 14:11
 | 
 |  | 
 
            > > Men det har en Vectra V6 jo ikke.    > Næh, men hvis man kan bokstune den ene kan man vel tryklade den anden.
 Det kan man da sagtens - hvis man har pengene..
 Men hvorfor er det interesant..?
 -- 
 / Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
      Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 14:27
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
 news:4090ff08$0$528$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > > Men det har en Vectra V6 jo ikke.    >
 > > Næh, men hvis man kan bokstune den ene kan man vel tryklade den anden.
 >
 > Men hvorfor er det interesant..?
 Fordi Ibiza'en er hurtigst :)
 -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer   http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1 |  |  | 
       Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 15:01
 | 
 |  | 
 
            > > Men hvorfor er det interessant..?
 > Fordi Ibiza'en er hurtigst :)
 Det tænkte jeg nok...    Men du er da mand nok til at stå ved det uden klagesang over, at man da også
 kunne bruge 30.000 på at montere en kompressor på din.
 -- 
 / Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Mogens Knudsen (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-04-04 21:21
 | 
 |  | On Thu, 29 Apr 2004 10:45:37 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar>
 wrote:
 
 >Opel Vectra 2,0i, 1990 - 9,03 sek på G-tech
 
 '91 Opel Omega 30i-24 - 7.2 sek på G-tech
 
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-04-04 07:58
 | 
 |  | 
 
            "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:9ro290ljnk6vc8bqh4knl23r4r39nas0j9@4ax.com...
 > On Thu, 29 Apr 2004 10:45:37 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar>
 > wrote:
 >
 > >Opel Vectra 2,0i, 1990 - 9,03 sek på G-tech
 >
 > '91 Opel Omega 30i-24 - 7.2 sek på G-tech
 Hvad kører den quartermiles på?    -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer   http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1 |  |  | 
    Mogens Knudsen (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  30-04-04 16:19
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 30 Apr 2004 08:58:19 +0200, "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk>
 wrote:
 >Hvad kører den quartermiles på?    Jég "gør" ikke dén slags
 /Mogens
 Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de |  |  | 
  phk (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  29-04-04 10:34
 | 
 |  | 
 "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
 news:4090bba7$0$484$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej gruppe    >
 > Landberg postede for noget tid siden en test af en Ibiza TDi 130 + boks...
 >
 > Resultatet kan ses her:
 > http://www.bokstuning.dk/Måling%20af%20Seat%20Ibiza.htm >
 > Landberg har været så venlig at låne mig målegrejet - jeg har dog ikke en
 > laptop jeg kan tilslutte, så jeg kan ikke lave de fine kurver...
 >
 > Så mine tal kommer lige her:
 >
 > 0-20m = 2,610s
 > 0-100m = 6,673s
 > 0-200m = 10,024s @ 117,59 km/t
 > 0-300m = 12,870s
 > 0-402m = 15,413s @ 148,32 km/t
 >
 > 0-100 km/t = 7,960s
 Har du eksperimenteret med at starte i 2. gear og konstateret forskellen??
 -- 
 Per, Esbjerg
 3G TDI :)
            
             |  |  | 
  Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 10:42
 | 
 |  | > Har du eksperimenteret med at starte i 2. gear og konstateret forskellen??
 
 Det kan bilen jo ikke trække igang hurtigt - hvad enten det er diesel eller
 benzin.
 
 --
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik B. (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  29-04-04 11:31
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen wrote:
 ::: Har du eksperimenteret med at starte i 2. gear og konstateret
 ::: forskellen??
 ::
 :: Det kan bilen jo ikke trække igang hurtigt - hvad enten det er
 :: diesel eller benzin.
 Det kunne min gamle turbo....eller det vil sige, at den trak koblingen godt
 og vel igang....    M.v.h.
            
             |  |  | 
   phk (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  29-04-04 13:30
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
 news:4090ce0e$0$418$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Har du eksperimenteret med at starte i 2. gear og konstateret
 forskellen??
 >
 > Det kan bilen jo ikke trække igang hurtigt - hvad enten det er diesel
 eller
 > benzin.
 
 Njoo ... jeg kender en chiptunet 110HK´s Golf der har 90HK ved 1.800
 omdrejninger .. det burde være nok til at starte den i 2. gear evt. med lidt
 hjulslip for at holde momentet oppe. Og den topper allerede ved omkring
 80km/timen i 2. gear. Tophastighed i 1. gear er ikke værd at snakke om, man
 er der for hurtig og skal hurtigt videre ;)
 
 Og ved start i 2. gear sparer man et gearskift og et lille turbotryktab.
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 3G ;)
 
 
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 14:13
 | 
 |  | > Njoo ... jeg kender en chiptunet 110HK´s Golf der har 90HK ved 1.800
 > omdrejninger .. det burde være nok til at starte den i 2. gear evt. med
 lidt
 > hjulslip for at holde momentet oppe.
 > Og ved start i 2. gear sparer man et gearskift og et lille turbotryktab.
 
 Jeg vil vædde 20.000 kroner på, at jeg til ENHVER tid kan lave en hurtigere
 tid ved at starte i første gear - også i demn nævnte Golf.
 
 Der er intet at være i tvivl om.
 
 --
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     phk (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  29-04-04 15:23
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
 news:4090ff58$0$420$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Njoo ... jeg kender en chiptunet 110HK´s Golf der har 90HK ved 1.800
 > > omdrejninger .. det burde være nok til at starte den i 2. gear evt. med
 > lidt
 > > hjulslip for at holde momentet oppe.
 > > Og ved start i 2. gear sparer man et gearskift og et lille turbotryktab.
 >
 > Jeg vil vædde 20.000 kroner på, at jeg til ENHVER tid kan lave en
 hurtigere
 > tid ved at starte i første gear - også i demn nævnte Golf.
 >
 > Der er intet at være i tvivl om.
 
 Start i første gear kan give anledning til meget hjulspin i modsætning til
 start i 2. gear. Og hestene er der jo relativt tidligt i 2. gear oftest uden
 at lave hjulspin. Man kan sige forskellen er at have 130 HK til rådighed ved
 4.000 omdrejninger - eller 120 ved 3.000 (2. gear). Bilen yder 130 HK fra
 3.100 omdrejninger og opefter til max omdrejninger (ca. 4.500).
 
 Jeg har bemærket mig at når jeg starter i 2. gear rundt i et sving med
 samtidig accelleration kommer jeg hurtigere rundt i 2. gear, hvor den har
 fat i asfalten hele tiden i modsætning til det samme i første gear, hvor det
 oftest (hver gang) går op i hjulspin.
 
 Jeg ved godt at så slipper man bare gassen, men det er uhyre svært om ikke
 umuligt at finde et punkt hvor jeg føler accellerationen er lige så kraftig
 som samme sving i 2. gear med fuld pedal og ingen hjulspin.
 
 Jeg starter ofte i 2. gear når jeg triller rundt i byen helt uden problem og
 uden speederpåvirkning og uden at sinke trafikken. Bilen kører nemt 45 i 5.
 gear uden speederpåvirkning.
 
 Jeg tror på at 2. gear godt kan være hurtigere, men det kræver formentligt
 et præcistvirkende stopur uden muligheder for menneskelig fejl ved målingen.
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 15:47
 | 
 |  | > > Jeg vil vædde 20.000 kroner på, at jeg til ENHVER tid kan lave en
 > > hurtigere
 > > tid ved at starte i første gear - også i den nævnte Golf.
 
 > Start i første gear kan give anledning til meget hjulspin i modsætning til
 > start i 2. gear.
 
 Ikke hvis man kan styre tingene. At hjulet "snakker lidt" gør intet - blot
 det ikke snurrer lystigt rundt.
 
 > Og hestene er der jo relativt tidligt i 2. gear oftest uden
 > at lave hjulspin.
 
 Du har tabt minimum 5-6 meter, før du har fat i andet gear.
 
 > Man kan sige forskellen er at have 130 HK til rådighed ved
 > 4.000 omdrejninger - eller 120 ved 3.000 (2. gear). Bilen yder 130 HK fra
 > 3.100 omdrejninger og opefter til max omdrejninger (ca. 4.500).
 
 Problemet er, at du ville skulle file gevaldigt på koblingen - det koster
 varme og effekttab - og det er sværere at styre end den rette friktion
 mellem vej og dæk.
 
 Gearskiftet koster ufatteligt lidt i "spildtid".
 
 > Jeg har bemærket mig at når jeg starter i 2. gear rundt i et sving med
 > samtidig acceleration kommer jeg hurtigere rundt i 2. gear, hvor den har
 > fat i asfalten hele tiden i modsætning til det samme i første gear, hvor
 det
 > oftest (hver gang) går op i hjulspin.
 
 Igen - det er et spørgsmål om kontrol.
 
 Folk er kører på striben regelmæssigt ville kunne fortælle, at det ikke er
 let for alle at lave "den optimale start". Og hvis den virkelig skal være
 optimal, er der ingen, der kan gøre det hver gang. Så skal du have launch
 control, og den der sidder i nogle dyrere VAG-biler tror jeg ikke engang på
 ikke kan udkonkurreres af en dygtig manuel starter.
 
 > Jeg ved godt at så slipper man bare gassen, men det er uhyre svært om ikke
 > umuligt at finde et punkt hvor jeg føler accelerationen er lige så kraftig
 > som samme sving i 2. gear med fuld pedal og ingen hjulspin.
 
 > Jeg tror på at 2. gear godt kan være hurtigere, men det kræver formentligt
 > et præcistvirkende stopur uden muligheder for menneskelig fejl ved
 målingen.
 
 Ikke synderligt - hvis du have to ens biler ved siden af hinanden, skulle
 jeg gerne vise dig det - men det er jo så let at sige.
 
 --
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
       phk (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  29-04-04 16:39
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
 news:4091156d$0$499$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > Ikke hvis man kan styre tingene. At hjulet "snakker lidt" gør intet - blot
 > det ikke snurrer lystigt rundt.
 
 Det kommer det nemt til med masser af nM ;)
 
 Men indtil nu er det bare spekulation. Jeg har ikke haft nænnet til at
 starte bilen hårdt i 2. gear - men det kommer nok til sommer når det går løs
 med tidskørsel i klubben :)
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 3G :)
 
 
 
 
 |  |  | 
        Peter G C (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  29-04-04 18:43
 | 
 |  | 
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 news:4091217e$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 [klip]
 >  Jeg har ikke haft nænnet til at
 > starte bilen hårdt i 2. gear
 Samme her - det er sgu synd for den stakkels kobling - den har det hårdt nok
 i forvejen    /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
  Ukendt (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-04-04 10:56
 | 
 |  | 
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 news:4090cc10$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > 0-20m = 2,610s
 > > 0-100m = 6,673s
 > > 0-200m = 10,024s @ 117,59 km/t
 > > 0-300m = 12,870s
 > > 0-402m = 15,413s @ 148,32 km/t
 > >
 > > 0-100 km/t = 7,960s
 >
 > Har du eksperimenteret med at starte i 2. gear og konstateret forskellen??
 Nej, det har jeg ikke... Jeg tror ikke det kan betale sig :) Min 2. gear er
 voldsomt langt, jeg tror kun akkurat lige jeg når at ligge den i 3. inden
 200 meter mærket...
 -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer   http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1 |  |  | 
   phk (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  29-04-04 13:27
 | 
 |  | 
 "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
 news:4090d10f$0$508$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > Nej, det har jeg ikke... Jeg tror ikke det kan betale sig :) Min 2. gear
 er
 > voldsomt langt, jeg tror kun akkurat lige jeg når at ligge den i 3. inden
 > 200 meter mærket...
 
 Nåhhh - troede du kørte TDI´eren fordi du begyndte at sammenligne med Ibiza
 .... men du holder rat i en Vectra ... ok.
 
 Glem alt om 2. gear - det er jo ikke en diesel ;)
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Sørup (29-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  29-04-04 16:48
 | 
 |  | 
 "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
 news:4090bba7$0$484$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej gruppe    >
 >
 > Som Landberg sagde i sit oprindelige indlæg er effektmålinger med
 G-Tech
 > ikke holdbare.. Hvis G-Tech'en får at vide at min bil vejer 1452kg,
 kan jeg
 > trække omkring 110kw ud af den.
 110kW er 149,6 Hk - og G-Tech'en måler jo som bekendt effekten du bruger
 til at accelerer bilen med, dvs. effekt på hjulene.
 Derudover er du *pisket_til* at kende bilens nøjagtige vægt på
 kørselstidspunktet.
 Godt jeg bor ved siden af en brovægt der altid er tændt
   --
 Brian Sørup
 Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
            
             |  |  | 
  Roberto Saldo (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  30-04-04 07:26
 | 
 |  | 
 
            Brian Sørup wrote:
 > "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
 > news:4090bba7$0$484$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > 
 >>Hej gruppe    >>
 >>
 >>Som Landberg sagde i sit oprindelige indlæg er effektmålinger med
 > 
 > G-Tech
 > 
 >>ikke holdbare.. Hvis G-Tech'en får at vide at min bil vejer 1452kg,
 > 
 > kan jeg
 > 
 >>trække omkring 110kw ud af den.
 > 
 > 
 > 110kW er 149,6 Hk - og G-Tech'en måler jo som bekendt effekten du bruger
 > til at accelerer bilen med, dvs. effekt på hjulene.
 > Derudover er du *pisket_til* at kende bilens nøjagtige vægt på
 > kørselstidspunktet.
 > Godt jeg bor ved siden af en brovægt der altid er tændt
 >    Interessant, kan man bare køre over den?
 Hvor finder man sådan en vægt henne?
 -- 
 Roberto Saldo
            
             |  |  | 
   jan@stevns.net (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  30-04-04 07:55
 | 
 |  | 
 
            Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :
 >Interessant, kan man bare køre over den?
 >Hvor finder man sådan en vægt henne?
 typisk ved en form for vejestation , eller hos mange af de store
 firmaer der f.eks kører med korn, foderstoffer etc. 
 eller måske en losseplads ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
   Brian Sørup (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  30-04-04 08:21
 | 
 |  | 
 "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
 news:c6srha$l9m$1@news.net.uni-c.dk...
 > > Derudover er du *pisket_til* at kende bilens nøjagtige vægt på
 > > kørselstidspunktet.
 > > Godt jeg bor ved siden af en brovægt der altid er tændt
 > >    >
 > Interessant, kan man bare køre over den?
 Du kører op på den og holder stille.
 > Hvor finder man sådan en vægt henne?
 Den lokale foderstof-forretning ...
 --
 Brian Sørup
 Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
  - måske snart med dobbelt så mange ventiler..........
            
             |  |  | 
  Ukendt (30-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-04-04 10:59
 | 
 |  | 
 
            "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
 news:4090bba7$0$484$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > Så mine tal kommer lige her:
 >
 > 0-20m = 2,610s
 > 0-100m = 6,673s
 > 0-200m = 10,024s @ 117,59 km/t
 > 0-300m = 12,870s
 > 0-402m = 15,413s @ 148,32 km/t
 >
 > 0-100 km/t = 7,960s
 >
 > Konklusionen må være at jeg ikke helt kan hænge på den skide Ibiza..
 Jeg er i nærheden af nogle flere Vectra'er her i weekenden. Bl.a. endnu en A
 V6'er samt en A 2.0i - Skal nok blive godt at sammenligne den anden V6'er
 med min, den er på felt rullet til 198,1hk - men er som bekendt rullet til
 198,2hk :)
 -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer   http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1 |  |  | 
 |  |