samba til samba
Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 29-04-04 16:56

Kan jeg kopiere fra den ene samba server til den anden ?
og i givet fald hvordan ?
de er kun text baseret og der må ikke indgå en 3. maskine

Jens

Fra : Esben Laursen

Dato : 29-04-04 17:03

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:40912571$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kan jeg kopiere fra den ene samba server til den anden ?
> og i givet fald hvordan ?
> de er kun text baseret og der må ikke indgå en 3. maskine

brug smbmount eller smbclient

--
Esben

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 30-04-04 15:18

Hvis det er mellem to unix maskiner, så er det nok lettere med ganske
alm. NFS.

kig på mount / nfsd

- Nikolaj Hansen

Fra : Kent Friis

Dato : 30-04-04 16:06

Den Fri, 30 Apr 2004 16:18:15 +0200 skrev Nikolaj Hansen:
> Hvis det er mellem to unix maskiner, så er det nok lettere med ganske
> alm. NFS.

Det er nemmere at bruge enten SCP eller FTP, mindst en af dem er
garanteret installeret allerede.

Mvh
Kent

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 30-04-04 17:31

Enig.

Men hvis det er et mere blivende share fra den ene maskine til den anden
så er NFS nok valget.

Desuden skal du have dobbelt plads for at bruge scp / ftp, hvor imod man
kan arbejde direkte på en fil over NFS.

Det kommer vel an på, hvad behovet er i den givne situation?