MS Windows
briani 27239
Windows Messenger - reaktivering?
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 22:31

Har tidligere deaktiveret Windows Messenger med

Start -> Kør ->
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Hvordan får jeg den reaktiveret igen?
(Jeg vil gerne kunne lave 'net send ...' til maskiner på lokalnetværket).

Har prøvet at downloade og installere mmssetup.exe, men dette er ikke
tilstrækkeligt.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Leo Havmøller

Dato : 30-04-04 05:24

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> wrote in message
> Har tidligere deaktiveret Windows Messenger med
>
> Start -> Kør ->
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Det er afinstallation af Windows Messenger.

> Hvordan får jeg den reaktiveret igen?

Installér Windows Messenger igen:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=77c3799f-6388-4193-8002-be55584c1ac1&DisplayLang=en

> (Jeg vil gerne kunne lave 'net send ...' til maskiner på lokalnetværket).

Denne funktion håndteres af Messenger servicen, som er noget helt andet end
Windows Messenger.
Kør "services.msc" og start "Messenger" igen.

Leo Havmøller.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-04-04 07:28

"Kjeld Nielsen" kjeldn(snabela)ddf(punktum)dk wrote in news:40917a73$0$448
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
>
> Hvordan får jeg den reaktiveret igen?
> (Jeg vil gerne kunne lave 'net send ...' til maskiner på lokalnetværket).

Windows bruger da ikke Windows Messenger til det. Windows bruger i stedet
"Messenger Service", hvilket er en ganske almindelig service på din PC.

Hvilken fejl får du, når du forsøger at lave en "net send" via din
commmand-prompt?

http://www.techtv.com/screensavers/answerstips/story/0,24330,3374542,00.htm

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 11:21

Den 30/04-2004 klokken 06:27, skrev
Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid>
i <Xns94DB56182497Estocholmdk@130.225.247.90>:

> [...]

> Windows bruger da ikke Windows Messenger til det. Windows bruger i
> stedet "Messenger Service", hvilket er en ganske almindelig service på

Beklager min forvirring. Troede kun, at der fandtes Windows Messenger og
MSN Messenger. Men nu har jeg atter lært noget nyt
(Se mit svar til Leo).

> http://www.techtv.com/screensavers/answerstips/story/0,24330,3374542,00.htm

Interressant side.
Men, af én eller anden grund kan jeg ikke se 'Syntax' og Example' linkene.
Det er tilsyneladende noget Javascript halløj.
Jeg får blot "Der opstod en fejl på siden".

(Muligvis fejl i nogle af mine IE settings. Eller også fordi jeg bruger
SUN Java)?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 11:15

Den 30/04-2004 klokken 06:23, skrev
"Leo Havmøller" <leh@-nospam-rtx.dk>
i <4091d4dc$0$231$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Denne funktion håndteres af Messenger servicen, som er noget helt andet
> end Windows Messenger.
> Kør "services.msc" og start "Messenger" igen.

Tusind tak. Så virker det igen.

Jeg har fulgt diskussionerne om forskellen på Windows Messenger og MSN
Messenger, men var ikke klar over, at der var en tredie version af
Messenger.
Pyha, så lærte jeg atter noget nyt

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Leo Havmøller

Dato : 30-04-04 11:53

> Jeg har fulgt diskussionerne om forskellen på Windows Messenger og MSN
> Messenger, men var ikke klar over, at der var en tredie version af
> Messenger.
> Pyha, så lærte jeg atter noget nyt

Der er såmænd flere endnu: Yahoo Messenger, AOL Instant Messenger, Messenger
Plus!, ICO Instant Messenger m.fl.

Leo Havmøller.

Fra : peter hansen

Dato : 02-05-04 13:34

[CUT]

> Jeg har fulgt diskussionerne om forskellen på Windows Messenger og MSN
> Messenger, men var ikke klar over, at der var en tredie version af
> Messenger.
> Pyha, så lærte jeg atter noget nyt

Det er heller ikke en tredje version - Messenger Services er - som navnet
også antyder, en services... har ingen realtioner til Messenger. En services
er er en service der starter med computeren - fx så starter mange
antivirusprogrammer, FTP-server, IIS-servere som services...
Disse services anvendes en del i servermiljøet og med .NET-teknologien
skulle de gerne blive anvendt i større grad end nu

// Peter