Word: typografier: afstand mellem overskri~
Fra : Zilla

Dato : 29-04-04 20:13

Hej allesammen.
Jeg har et lille problem med en skabelon jeg har lavet i Word. Jeg har
tilføjet noget afstand før overskrifttypografierne, så man er fri for
at lave disse selv. Man kan altså bare gå ned på en ny linie og så
tilføjer Word automatisk en afstand til den tekst man netop har
skrevet. Nu er mit problem så at hvis der ikke er almindelig tekst
(formateret som "Brødtekst") ovenover, men i stedet en overskrift på
et højere niveau, så skal afstanden ikke være så stor som hvis der var
brødtekst ovenover. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? Jeg
har set at man kan definere typografien til ikke at tilføje afstand
hvis den samme typografi står ovenover, men det er jo som bekendt ikke
det jeg har brug for. Håber der er nogen der kan hjælpe.
Zilla.

Fra : Mads

Dato : 30-04-04 13:30

"Zilla" <denbedste2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvis den samme typografi står ovenover, men det er jo som bekendt ikke
> det jeg har brug for. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg kendte ikke til at man kunne knibe luft mellem afsnit med samme
typografi. Har det hele tiden været der?

Men det er måske muligt at bruge tricket til at løse dit prblem.
Så vidt jeg kan forstå har du få typografier (brødtekst plus et par
overskrifter). Hvis det er tilfældet kunne man måske tilføje ekstra luft
efter til brødtekst typografien og så slå "ikke tilføje afstand ved samme
typografi" til. Lidt simple forsøg viser at det giver ekstra luft før en
overskrift typografi og kun der.

Hvis du har mange (flere end få) typografier vil det ikke være en løsning.
Jeg ville (hvis jeg fandt det bydende nødvendigt at have forskellige luft
før og efter afhængig af typografi) nok forsøge mig med en makro.

Mvh Mads