HJÆLP til Søg funktion
Fra : shaggy

Dato : 29-04-04 23:30

Hejsa gutter.....

jeg er i gang med at lave en film database hvor jeg ved hjælp af
ASP udvikler hjemmesiden, men jeg vil lave en funktion via
hjemmesiden der gøre det muligt at hvis man søger efter en
bestemt film fra databasen så den ønskede film dukke og hvis den
ikke er der så skal der bare vises "søgning gav ingen
resultat".....

er der nogen der kan give mig en hint hvordan jeg skal starte med
funktion så jeg kan komme videre..... i vil være yderst hjælpsome
hvis i kan hjælpe mig.... det er den eneste problem jeg har lige
øjeblikket....

hilsen
shaggy

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 30-04-04 06:55

"shaggy" skrev
> [...]
> bestemt film fra databasen så den ønskede film dukke og hvis den
> ikke er der så skal der bare vises "søgning gav ingen

noget alá
strSQL = "SELECT * FROM filmdatabase WHERE filmnavn = søge_ord"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
If rs.EOF OR rs.BOF Then
Response.Write "søgning gav ingen resultat"
else
Response.Write rs("filmnavn")
end if

hvis du vil kunne søge efter noget der ligner kan du bruge LIKE istedet for
= og indsettet % eller * alt efter vilken database det er

håber du kan bruge svaret

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Olskum

Dato : 30-04-04 15:26

> [...]
> funktion så jeg kan komme videre..... i vil være yderst hjælpsome
> hvis i kan hjælpe mig.... det er den eneste problem jeg har lige

Har selv siddet i samme knibe, men fandt til sidst et super script virker
til både MSSQL og Access DB. Bruger det selv med super
resultat

Kan sende det til dig.

/Olskum