Lidt probs. med DVD ud på TV......
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 30-04-01 16:31

Jeg er lidt en neewbie inden for dette område så bær lige lidt
over med mig hvis jeg skriver noget der er helt hen i vejret

1.
Er der nogen DVD genier som ved om der findes et program
så man kan se sit desktop billede på sin monitor samme tid
som man ser det på TV'et ?

2.
Jeg kører S-VHS ud af mit grafikkort men ind i et scartstik
på fjernsynet. Der er osse et S-VHS stik på TV'et, men det
sidder der ikke i enden af kablet, så........
Når jeg ser en DVD film er billedet ligesom 2 delt og uden
farver, hvad kan det være ?

3.
Hvad skal jeg vælge af TV format på mit grafikkort. Der er
både PAL-G og PAL-B og en masse andre, hvilken en af
mulighederne er det ?

På forhånd tak.

Fra : Mads Boelt Hansen

Dato : 30-04-01 17:09

Svar på spørgsmål 2.
Hvis du skal bruge scartingangen til s-vhs så skal scartindgangen også være
beregnet til s-vhs ellers vil billedet være i sort/hvid.
Hvis scartingangen er beregnet til s-vhs og den stadig viser billedet i
sort/hvid så er det fordi du ikke har valgt den rigtige indgang på dit
fjernsyn jeg vil skyde på at der på fjernbetjeningen til dit fjernsyn er en
knap hvor du kan skifte mellem de forskellige indgange.

sp. 3
De fleste fjernsyn kan klare flere forskellige formater indenfor pal, men et
godt bud ville være en af de to du har nævnt.

Mvh Mads B.

ps. hvis du får svar på spørgsmål 1 vil jeg meget gerne høre om det.

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 30-04-01 20:01

> [...]
en
> knap hvor du kan skifte mellem de forskellige indgange.

Hvis jeg går ind under advanceret egenskaber for mit grafikkort og vælger
TV-OUT der, er billedet på TV'et nærmest 2 delt samt sort/hvid.
Men hvis jeg bruger TVtool hentet her http://www.tvtool.de/ og vælger
Dual view da TV og PC ikke står i samme lokale virker det efter
hensigten og jeg kan se DVD i nogenlunde kvalitet. Men........ billedet er
lidt sløret og står ikke skarpt - hvad kan det være ? Mit kable er
godt
nok 20 m langt, er det for meget ?

Skal jeg evt. skille mit scartstik ad og lodde et S-HVS stik på og
bruge den rigtige indgang på TV'et ? Vil det det afhjælpe sløringen
af billedet ?

> De fleste fjernsyn kan klare flere forskellige formater indenfor pal, men
et
> godt bud ville være en af de to du har nævnt.

Der er ingen nævneværdig forskel på dem.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 01-05-01 13:44

Det er da den sejeste utility. Mange tak for tippet!

Mvh. Brian

Fra : MTPO

Dato : 30-04-01 19:39

> 1.
> Er der nogen DVD genier som ved om der findes et program
> så man kan se sit desktop billede på sin monitor samme tid
> som man ser det på TV'et ?

Jeg kender ikke noget software, som kan gøre sådan noget, men Matrox kort
kan godt prestere det, du kan faktisk bruge din TV som anden skærm.

Hvor poster du til så mange grupper?!

--
Hilsner
MTPO