Undgå ombrydning af tabel
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-04-01 09:50

Jeg har en webside med en lang række data, hvori der flere gange
optræder en tabel med tre rækker i. Formatet på siden er
nogenlunde således:

Overskrift
Tabel
... data ...
Tabel
... data ...
Tabel
... data ...

etc.

Denne tabel er jeg ikke interesseret i bliver ombrudt ved
eventuel udskrivning. Resten betyder ikke noget - blot ikke denne
tabel. Jeg kan dog ikke finde nogen kode til at undgå ombrydning
af en blok i en html-side. Jeg har kigget på page-break-before og
page-break-after ... men de giver mig ikke det ønskede, da disse
enten altid laver sideskift inden - eller før tabellen ... eller
slet ikke.

Hvor ligger de vises sten ?

Fra : Lars Henrik Andersen

Dato : 30-04-01 15:00

Jesper Stocholm wrote:

> Hvor ligger de vises sten ?

Prøv evt. med NOWRAP i enten <TABLE> eller <TD>.

All the best!
Lars

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-05-01 16:56

Lars Henrik Andersen <lha@post6.tele.dk> wrote in
<3AED6FF7.E71D5B2B@post6.tele.dk>:

>Prøv evt. med NOWRAP i enten <TABLE> eller <TD>.

jeg har kigget lidt på w3.org, og iflg.

http://www.w3.org/TR/PR-html40-971107/struct/tables.html#adef-nowrap

virker det kun på selve teksten i fx. en celle eller lignende. Det virker -
iflg. w3 - på forhindring af linieskift ... men det jeg ledte efter var mere
"sideskift".

--
Se med når beboerne drikker mere Tequila - lige om lidt. (BigBrother)

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 30-04-01 16:39

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvor ligger de vises sten ?

Syntaksen er

table {page-break-inside:avoid;}

Men svjh er understøttelsen af denne funktion ikke så udbredt endnu.

Jeg ville gætte på at det bedste du kunne gøre er at tvinge et
sideskift før tabellen. Men det er naturligvis ikke så elegant som
det andet.

Mvh
Jonas