Defekt bundkort?
Fra : Rado

Dato : 30-04-01 07:16

Jeg har en Fujitsu med et MS-5169 bundkort, der pludselid nægter at
boote op. Den begynder godtnok på bootsekvensen, og tæller RAM op og
initierer diskene og melder at de er OK, men derefter kommer der så
meldingen "but Command Failed", hvorefter der ike sker mere.

Jeg har så prøvet at boote på en startdiskette (der er testet og OK),
men det eneste der sker er at drevet lige knurrer en gang, maskinen
siger et enkelt bip, og så sker der ikke mere, mens drevlampem blot
bliver ved med at lyse.

Jeg har testet og scandisket bootdisken i en anden maskine, og den
melder OK. Der er heller ingen virus på den, så jeg kan ikke
forestille mig at BIOS har fået en virus. Kablerne er også blevet
skiftet ud, og alt andet tænkeligt prøvet, uden held.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt? Kan bundkortet være
stået af?

--
Rado

"Panta rei"

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-04-01 10:24

Rado wrote:

> [...]
> skiftet ud, og alt andet tænkeligt prøvet, uden held.
>
> Nogen der har en ide om hvad der kan være galt? Kan bundkortet være

Måske, måske ikke. Prøv at nulstille BIOS'ens CMOS. Du har sikkert
mulighed for at kortslutte en eller anden jumper og nulstille bios'ens
indstillinger. Måske kan du også pille stik og batteri ud og lade den
stå nogle timer (har ingen erfaring med hvor længe).

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] --------------------------------------
I'm a bastard. I have absolutely no clue why people can ever think

Fra : Anders Lund

Dato : 30-04-01 13:59

Hvis du giver batariet ud (Det er en god ide hvis deu har problemer med din
bois)
skal du huske at der selt ikke måvære noget strøm på dit bundkort. Alså
skal den også trækkes ud af vægen!!

Hvis det ikke vireker, så han det være et du skal købe en ny bios!

mvh
Anders Lund

Fra : pedder

Dato : 30-04-01 14:41

´Jeg har også dette MB, der er en jumper ved siden af batteriet.
sluk pc, og flyt jumper så den gaber over de andre ben. Tænd pc (ingenting
skulle nu ske). Tag hovedstrømkabel ud og flyt jumper tilbage.
Nu skulle bios'en være tilbage til factory default.

Inden du prøver dette, så prøv da først at loade factory default inde i
bios'en.

Hilsen pedder

Anders Lund <webmaster@123grin.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cjnie$pmk$1@sunsite.dk...

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-04-01 19:19

Anders Lund wrote:

> [...]
> Alså
> skal den også trækkes ud af vægen!!
>
> Hvis det ikke vireker, så han det være et du skal købe en ny bios!

Mon det så ikke er lettere / billigere at købe nyt bundkort?

Rasmus