/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Stempel sætter sig ?
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-04 20:57

Jeg har en Peugeot Buxy. Hvor jeg har planslebet topstykket sidste sommer.

Nu har jeg skiftet cylinder til en 43mm + 2 nr. større dyse.

Den kan sagtens stå i tomgang men hvis man køre på med 1/4 gas går der ca.
10 sek.

og den trækker lidt dårligere og efter yderlige 2 sek. sætter stempelet sig.

Man kan bare starte scooteren igen uden problemer. Men ved at lade scooteren

gå i tomgang hvert 5 sek. når man køre kommer problemet ikke. Jeg tror det
er fordi

den bliver for varm, så jeg har haft den skilt af igen og jeg lage mærke til
at der lå

forholdsvis meget olie nede ved krumtappen men ellers fra nogle kosmetiske
slidmærker

på stemplet ser alt ud til at være i orden.

Jeg håber at nogen kan hjælpe for jeg har ingen ideer om hvad problemet er.



MVH

Frederik



 
 
Mikkel Lund (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 25-04-04 21:03

FLabby" <flabbyATfl82.dk> skrev i en meddelelse
news:408c181f$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Hvorfor skriftede du cylinder?


--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund



Ukendt (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-04 21:13


> Hvorfor skriftede du cylinder?

Fordi den gammel spiste en stempel ring



Mikkel Lund (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 25-04-04 21:51


"FLabby" <flabbyATfl82.dk> skrev i en meddelelse
news:408c1bea$0$285$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Hvorfor skriftede du cylinder?
>
> Fordi den gammel spiste en stempel ring
>
>
Så lyder det som om et at krymtap lejerne er død.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03



Hans Joergensen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 25-04-04 21:54

Mikkel Lund wrote:
>> > Hvorfor skriftede du cylinder?
>> Fordi den gammel spiste en stempel ring
> Så lyder det som om et at krymtap lejerne er død.

Hvordan drager du den konklusion?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Mikkel Lund (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 25-04-04 21:58



www.control.auc.dk/~mmlu03
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc8o9bi.mkv.haj@enterprise-server.dk...
> Mikkel Lund wrote:
> >> > Hvorfor skriftede du cylinder?
> >> Fordi den gammel spiste en stempel ring
> > Så lyder det som om et at krymtap lejerne er død.
>
> Hvordan drager du den konklusion?
>
> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fordi jeg lige har prøvet noget tilsvarende!

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund



Ukendt (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-04 22:28

> Så lyder det som om et at krymtap lejerne er død.

Jeg har kørt i en uge med en gammel cylinder som er meget rusten og har en
knægtet udstødnings bolt siden i. Og der har ikke været noget problem.



Hans Joergensen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 25-04-04 22:34

FLabby wrote:
> Den kan sagtens stå i tomgang men hvis man køre på med 1/4 gas går der ca.
> 10 sek.
> og den trækker lidt dårligere og efter yderlige 2 sek. sætter stempelet sig.

Den løber ikke bare tør for benzin? går den tungt og siger underligt
før den stopper ? stopper den med et 'ryk' eller ?

> gå i tomgang hvert 5 sek. når man køre kommer problemet ikke. Jeg tror det
> er fordi
> den bliver for varm, så jeg har haft den skilt af igen og jeg lage mærke til
> at der lå

Ja hvis den sætter sig kan det kun være pga. temperatur,
temperaturen kan så blive for høj enten fordi tolerancen mellem det
nye stempel og cylinder er forkert, fordi den får for lidt
benzin/smøring, eller fordi tændingen står forkert.. og nu det er en
totakter kan det også ske pga. udstødningen.

> forholdsvis meget olie nede ved krumtappen men ellers fra nogle kosmetiske
> slidmærker

Så længe det er totaktsolie der ligger nede ved krumptappen burde
det ikke være et problem.

Jeg ville nok starte med at checke om den kan få nok benzin (kommer
der fx. nok ud af tanken?)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Ukendt (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-04 23:47

Der er slidmærker på begge sider af stemplet så det må ha gået imod
cylinderen og det lyder ikke godt når den stopper. Det lyder ikke som om den
er løbet tør for benzin men mere som jern mod jern. Motoren stopper på ca. 4
omdrejninger.
Og stempel og cylinder virker til at passe perfekt sammen.

Jeg mangler også at sige, da jeg havde skilte den af for at finde fejlen.
Stank olien i motoren og det var lidt sort



Hans Joergensen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 26-04-04 08:44

FLabby wrote:
> Og stempel og cylinder virker til at passe perfekt sammen.

Der skal jo være en smule slup, hvis det skal virke.. men det er nok
ikke meget hvis det både er alu-stempel og cylinder.

> Jeg mangler også at sige, da jeg havde skilte den af for at finde fejlen.
> Stank olien i motoren og det var lidt sort

stank af? benzin?

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 17:16

> stank af? benzin?

> og

> Prøv med en endnu større dyse. For lille dyse er 90% af alle problemer med
> cylindre der sætter sig.


Nej, det var olien der lugtede som om det er rådden. Jeg har lugtede det før
med olien ved gearet. Jeg ved ikke helt hvorfor det lugter sådan jeg tror
det er fordi det har været varmt.

Jeg kan ikke prøve med en større dyse før i morgen. Men jeg tror ikke at det
vil hjælpe for den vil allerede gerne 4 takte i lave omdrejninger.

Kan det hjælpe med et koldere tændrør ? jeg køre med et B7HS



Henning Lund (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 26-04-04 19:46

FLabby skrev:

> Kan det hjælpe med et koldere tændrør ? jeg køre med et B7HS

Hva er det for en knallert, jeg missede lige starten af tråden?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 21:52

> Hva er det for en knallert, jeg missede lige starten af tråden?

En Peugeot Buxy.



RpR (26-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 26-04-04 07:55

> Nu har jeg skiftet cylinder til en 43mm + 2 nr. større dyse.

Prøv med en endnu større dyse. For lille dyse er 90% af alle problemer med
cylindre der sætter sig.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Preuthun (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Preuthun


Dato : 26-04-04 22:43

> > Nu har jeg skiftet cylinder til en 43mm + 2 nr. større dyse.

>
> Prøv med en endnu større dyse. For lille dyse er 90% af alle problemer med
> cylindre der sætter sig.
>
> - RpR

Hejsa.
Næsten enig, men 0,05mm slør på diameteren ville sikkert også gøre
underværker. Hvad står der i reparationshåndbogen herom, monstro? Er der
ikke noget om at cylinderen er mærket med en kode for tolerenceklasse til,
hvilken man skal benytte et modsvarende stempel?


Mvh.
Jan Preuthun



RpR (26-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 26-04-04 23:42

> Hejsa.
> Næsten enig, men 0,05mm slør på diameteren ville sikkert også gøre
> underværker. Hvad står der i reparationshåndbogen herom, monstro? Er der
> ikke noget om at cylinderen er mærket med en kode for tolerenceklasse til,
> hvilken man skal benytte et modsvarende stempel?

Det er fåtallet af cylindre der er tolerancemærkede idag, og slet ikke de
helt billige hvilket hans 46mm noname kit sikkert er. Så kan det self' også
være at den ikke er fremstillet præcist nok og tolerancen derved er for
lille, så er det jo klart den sætter sig

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste