Delphi installationsproblem.
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 29-04-01 19:31

Jeg har forsøgt at installere min udgave af Delphi 4. Men lige før den skal
til at oprette ikoner, går installationsprogrammet ned med en ulovlig
handling. Hvad kan der være galt?

Den har ikke gjort det før.

/Søren

Fra : Splatman

Dato : 30-04-01 18:55

Søren Jacob Lauritsen <devnull@nospam.sjl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9chmi6$e5k$1@sunsite.dk...
> Jeg har forsøgt at installere min udgave af Delphi 4. Men lige før den
skal
> til at oprette ikoner, går installationsprogrammet ned med en ulovlig
> handling. Hvad kan der være galt?
Den meget dumme normale Microsoft lignende løsning: læg Windows om.

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 30-04-01 19:35

"Splatman" <splatman@cyberguys.dk> wrote
> Den meget dumme normale Microsoft lignende løsning: læg Windows om.

Se det var der også andre som sagde, men jeg ville ikke spilde min tid på at
geninstallere Windows. Det var tydeligvis et problem i Borlands
installationsprogram, så jeg søgte i deres supportsektion. Her kunne de
fortælle at Delphi ikke kan installeres ordentligt på en PC, hvor der
tidligere har været installeret en Delphi. Det har noget at gøre med, at
uninstall ikke rydder ordentligt op efter sig selv, hvad der angår
registrerede OCX'er og sådan.

Løsningen var lidt en høker metode, hvor man installerer Delphi trods fejl
og derefter genstarter. Hvis det ser normalt ud, var man heldig! Gør det
ikke, skal man køre "Registry Only" setup fra Delphi setup og så skulle det
virke.

Hvilket det så også gjorde!

Jeg slap så også for at skulle geninstallere Windows.

/Søren

Fra : Splatman

Dato : 02-05-01 20:09

Søren Jacob Lauritsen <devnull@nospam.sjl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ckb5a$i5c$1@sunsite.dk...
> [...]
> og derefter genstarter. Hvis det ser normalt ud, var man heldig! Gør det
> ikke, skal man køre "Registry Only" setup fra Delphi setup og så skulle

Jeg siger så tillykke og god fornøjelse med Delphi!

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 03-05-01 15:46

"Splatman" <splatman@cyberguys.dk> wrote
> Jeg siger så tillykke og god fornøjelse med Delphi!

Jo tak da! :)

/Søren