Køb af nyt toilet?
Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 26-04-04 13:08

Jeg står for, at skulle købe et nyt toilet. Bauhaus har et, CAMARGUE ("eget
mærke") til 689,-, mens Råd og Dåd har et Ifö til det dobbelte (på tilbud!).
Er Ifö blot et mærkevare, eller får man virkelig kvalitet for pengene?
m.v.h. Per

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-04-04 13:13

"Per Værum Mikkelsen" <"perrikke@privat.dk"> skrev i en meddelelse
> [...]
tilbud!).
> Er Ifö blot et mærkevare, eller får man virkelig kvalitet for pengene?

Vi har købt online, der er penge at spare og flere af forhandlerne leverer
fragtfrit.
www.lavprisvvs.dk
www.billigvvs.dk
For blot at nævne et par stykker...
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Peter Schroeder

Dato : 26-04-04 14:07

"Per Værum Mikkelsen" skrev...
> [...]
> Er Ifö blot et mærkevare, eller får man virkelig kvalitet for pengene?

Der er nok ikke den store forskel på kvaliteten.
Fordelen ved Ifö er at du kan reservedele til det
om 10 år. Om 2 år kan ingen hos Bauhaus huske
at de nogensinde har solgt et Camargue toilet...
Jeg har lige købt dimser til mit grønne (yiks!) Ifö
fra omkring '85.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : mcloud

Dato : 26-04-04 17:46

Peter schrøder skrev :
[...]

Hej
Sikke noget vrøvl at sige at CAMARGUE og IFØ ikke er forskellige i
kvalitet.
For det første er det ikke rigtigt at du sige at man kun kan få reservedele
i 10 år ,der er en garanti for reservedele fra IFØ´s side på 25 år.Ydermere
er der stor forskel på porcelænet.
Nej ,Ifø er ikke kun et mærkevare men et kvalitets toilet.
Du har ret i at hvis du om 2-3 år skal bruge reservedele til et toilet af
mærkelig herkomst så kan man ikke altid få dele.

mvh
mcloud, Blikkenslager

Fra : Jan Andreasen

Dato : 26-04-04 19:22

Helt enig med mcloud

Mvh Jan Andreasen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-04-04 02:14

"mcloud" <raski@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> For det første er det ikke rigtigt at du sige at man kun kan få
reservedele
> i 10 år ,der er en garanti for reservedele fra IFØ´s side på 25 år.
<snip>
Det var heller ikke det Peter påstod, hvis du læser det fremhæver han netop
fordelen ved at man "altid" kan få dele til IFÖ *også* om 10 år. Faktisk har
manden jo lige selv købt stumper til et IFÖ der er 19 år.
Hvad angår kvaliteten vil jeg ikke udtale mig, men mener dog at hvis et
toilet koster det halve af et IFÖ og lever den halve tid, må det blive det
samme på sigt hvad angår økonomi (hvis man selv skifter det)
Man kan også se på det på en anden måde. Moden skifter, hvor mange farvede
toiletter opsat i slutningen af 70'erne og starten af 80'erne står der rundt
omkring i de danske hjem. Det er nok kun en lille procentdel af dem der i
sin tid blev solgt.
Men uanset hvad så er det nok altid en god ide at vælge en større producent
når der er tale om ting man skal have i længere tid. Det giver større
sikkerhed for at kunne skaffe reservedele.
Thomas Nørgaard (Ejer af et nyt IFÖ)

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-04-04 07:12

Thomas Nørgaard wrote:

> Men uanset hvad så er det nok altid en god ide at vælge en større
> producent når der er tale om ting man skal have i længere tid. Det
> giver større sikkerhed for at kunne skaffe reservedele.

Jeg kan anbefale Ifö Cera. Nu har vi to af slagsen, det seneste med
skjult lås købt i Bauhaus for 1288 kr.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 27-04-04 09:12

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> toilet koster det halve af et IFÖ og lever den halve tid, må det blive det
> samme på sigt hvad angår økonomi (hvis man selv skifter det)

Må man iøvrigt selv skifte et toilet??

m.v.h. Per

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-04-04 10:36

<snip>

> Må man iøvrigt selv skifte et toilet??
>
> m.v.h. Per

Hvis der er en balofix på slangen til toilettet mener jeg godt at man må
gøre det selv. Men man må ikke lave om på afløbet eller vandtilslutningen,
så passer skidtet ikke på de eksisterende installationer skal man have fat i
en fagmand.

Fra : Bjørn S

Dato : 28-04-04 00:14

> [...]
("eget
> mærke") til 689,-, mens Råd og Dåd har et Ifö til det dobbelte (på

En lille "beskidt" kommentar.
Min søster har et eller andet billigt toilet, det fungerer som sådan
udmærket, men det er mildt sagt skide irriterende at skulle bruge børsten
HVER gang man har lavet bommelibom, dette grundet udformingen på kummen, så
tjeck facongen på det ! Det sker meget sjældent på et Ifø.

mvh
Bjørn