Vedr. Myrer
Fra : Swoop - erstat bukse~

Dato : 25-04-04 08:30

Myrer problemer - hvad kan man gøre? Har set tidligere tråd, men håber på
nogen flere "råd" som virker!

Sprøjter af og til med alm. vand, og det holder dem i ro, en kort periode.
Ønsker dem helt væk?

/Ole
Sønderborg

Fra : Swoop - erstat bukse~

Dato : 25-04-04 08:41

> [...]
> nogen flere "råd" som virker!
> Sprøjter af og til med alm. vand, og det holder dem i ro, en kort periode.

Ok - fandt selv disse råd:
1: Drys friske kaffebønner der hvor myrerne er.
2: Drys stødt kanel hvor myrerne er, det skal ligge i et stykke tid.
3: Drys karry hvor myrerne er.
4: Køb noget insektlak, og smør det på panelerne.
5: Køb noget pulver der hedder "Myrerpulver" i supermarkedet og band det op
med koldt vand. Vand derefter udvendig om huset. Selve pulveret koster ca.
100 kr.
6: Kom sulfo og vand i en vandkande, og vand.
7: Alaska isfjerner til bilen, kan bruges inde i huset, hvor man sprøjter
det på paneler og kanter.
8:Bland en smule gær med lidt sukker og vand. Stil blandingen frem til
myrerne og lad dem endelig spise så meget de lyster. I løbet af få timer vil
gæren få myrerne til at svulme op og dø.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 25-04-04 09:50

"Swoop - erstat bukser med dk" <swoop@e-mail.bukser> wrote in message
> [...]
> nogen flere "råd" som virker!
>
> Sprøjter af og til med alm. vand, og det holder dem i ro, en kort periode.

Man kunne engang købe "boraks" hos Matas - et middel til blegning af tøj.
Men det kan også bruges som meget effektivt middel mod myrer. Bland det op
med noget, som myrer godt kan lide - f.eks. syltetøj - og put dette, hvor
myrerne er. Så kommer der rigtig mange myrer et kort øjeblik, men når de
tager syltetøjet (og boraksen) med tilbage til boet, bliver dette totalt
udryddet. Det var bare nogle få dage, så er myrene væk for altid.

Jeg har dog hørt noget om, at boraks er mistænkt for at nedbryde folks
forplantningsevne, og det er vistnok derfor fjernet fra hylderne hos Matas.
Men det må vel kunne fås andre steder... ?

Vh, Lars.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-04-04 11:04

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Matas.
> Men det må vel kunne fås andre steder... ?

Jeg er ret overbevist om at det er boraks man betaler 100 kr. for 4 små drys
af, når man køber myrelokkedåser. Så bland det selv, men husk at det 'lækre'
det blandes i, også kan være lækkert for andre skabninger incl. børn.

Jeg satte en myrelokkedåse i drivhuset. Bænkebidderne kastede sig over det,
og lå døde lige ved æsken. Desværre fyldte de døde også dåsen op, hvorved
den gode effekt først genopstår ved at tømme æsken, hvilket er besværligt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin G. Berg

Dato : 25-04-04 21:17

Hej.
Vi havde det samme problem, vi havde myrer over alt, 1000vis, havde også
prøvet lidt af hvert, til sidst ringede vi til Mortalin. De kom samme dag og
sprøjtede hele huset, udvendigt og indvendigt, siden har vi ikke set en
eneste. Pris 1700kr. Pæn slant penge, men med den virknings grad er det
pengene værd, vi har ikke fortrudt. Nyder hverdag uden myrer.

Hilsen Martin

Fra : Swoop - erstat bukse~

Dato : 25-04-04 21:38

"ringede vi til Mortalin. De kom samme dag og
> sprøjtede hele huset, udvendigt og indvendigt, siden har vi ikke set en
> eneste.

Havde vi så bare vidst , hvad de lige havde i sprøjten???

/Swoop

Fra : Carsten

Dato : 26-04-04 21:33

Jeg vil også meget gerne vide hvad de sprøjter med. Er der nogen der ved
noget?

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 25-04-04 23:09

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
'lækre'
> det blandes i, også kan være lækkert for andre skabninger incl. børn.

Ja, det er klart. Selvom det nok giver sig selv, burde jeg også have ladet
en bemærkning falde om dette. Tak for det suppleringen.

Vh, Lars.

Fra : Swoop - erstat bukse~

Dato : 27-04-04 16:28

> [...]
> nogen flere "råd" som virker!
> Sprøjter af og til med alm. vand, og det holder dem i ro, en kort periode.

Har nu købt noget dyrt stads i A-Z ( som Bilka), fra producenten Bayer ,
opløses i vand er ikke nævneværdig giftigt, har ikke set en myre siden (2
dag siden),
så det er måske ikke så bøvlet alligevel - men det er noget dyrt pulver
130,- for 75 gram.

/swoop

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-04-04 19:11

Swoop - erstat bukser med dk wrote:

> [...]
> dag siden),
> så det er måske ikke så bøvlet alligevel - men det er noget dyrt pulver

Og dette pulver hedder... hvad?

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Swoop - erstat bukse~

Dato : 27-04-04 21:29

> Og dette pulver hedder... hvad?
> Steen Suder

Hej Steen...
Hvis du bor i Sønderborg endnu, kan du købe det i A-Z, producenten er Bayer
og det hedder bare insektbekæmpelse, pakken er gul og dekoreret med myrer -
det er ikke til at tage fejl af, der står en del "anti insekt" midler,
variationen går dog mest på indholdets mængde, koster fra 130,- og op til
godt 400,- pr. pk.

Jeg har sprøjtet i to dage nu, og gør det en gang til om 10 dage, for at få
de sidste udklækkede æg væk også,
så regner jeg med det er myrefrit på terrasen ?

/swoop