Veligeholdelse af sofa
Fra : Rasmussen

Dato : 24-04-04 23:17

Hej NG!

Vi har købt et par okselædersofaer og mit spørgsmål er nu, hvordan
veligeholder jeg dem bedst?

Venlig hilsen
Lena

Fra : Simonsen

Dato : 24-04-04 23:39

"Rasmussen" <fuck@you.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Vi har købt et par okselædersofaer og mit spørgsmål er nu, hvordan
> [...]
Vi bruger sæbespåner opløst i varmt vand, og har gode erfaringer med det.
Ellers er der vist mange produkter at vælge imellem
(har personligt aldrig brugt andet end sæbespåner)
så det er vist også et spørgsmål om temperament
Mvh Simonsen

Fra : Heidi

Dato : 25-04-04 14:24

Simonsen wrote:

> [...]
> (har personligt aldrig brugt andet end sæbespåner)
> så det er vist også et spørgsmål om temperament

Vasker i dem bare over med sæbevandet på en klud og lader det tørre, og
så er det det? Eller skal der efterfølgende tørres af med en tør klud,
eller bare vædet med rent vand? Hvor tit gør i det?
(Vi har også købt lædersofaer i efteråret (sandfarvede), og vi har endnu
ikke gjort noget ved dem, men i forbindelse med at vi flytter om et par
måneder kunne det jo godt være man skulle give dem en opkvikning...)

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : //zlgge

Dato : 26-04-04 03:17

"Rasmussen" <fuck@you.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Vi har købt et par okselædersofaer og mit spørgsmål er nu, hvordan
> veligeholder jeg dem bedst?

Jeg bruger halv letmælk og halv lunkent vand til at tørre dem over med.
.... og nej det kommer ikke til at lugte... derimod giver det lædret den
smule fedt det har brug for, for at holde sig smidigt og blødt. Overfladen
bliver som ny hver gang den vaskes. Hvis man bruger sæbe tager man fedtet ud
af læderet og gør det skørt med tiden.

Mvh
//zigge