Pletter på Teak bord
Fra : JD

Dato : 21-04-04 11:24

Jeg har købt mig et skrivebord i ubehandlet teak. Men nu er der allerede
efter få uger en del grimme pletter, som må være kommet af fedtede fingre,
da jeg er meget opmærksom på at bruge bordskåner og har været meget øm ved
mit nye bord:)

Hvordan fjerner jeg dem, og undgår dem i fremtiden?

Fra : Bo Christensen

Dato : 21-04-04 12:16

"JD" <noname@_nospam.dk> wrote in message
> [...]
> mit nye bord:)
>
> Hvordan fjerner jeg dem, og undgår dem i fremtiden?

hej,
jeg tror den bedste måde er at oliebehandle bordet.
mvh bo

Fra : Morten

Dato : 21-04-04 20:45

Spørg Dr. Leth. Han foreslår Wienerkalk og lindolie

Fra : Joachim Aagaard

Dato : 21-04-04 21:08

> [...]
> mit nye bord:)
>
> Hvordan fjerner jeg dem, og undgår dem i fremtiden?

Du kan vaske bordet i larmt vand med opvaskemiddel og lidt salmiakspiritus
i. Det fjerner fedtet. Derefter sliber du bordet let med fint sandpapir,
hvis træets årer har rejst sig. Du kan så behandle bordet med sæbespåner,
hvilket ikke går bordet mørkere. Se evt www.mandalay.dk under
vedligeholdelse.
VH Joachim