Rabat på nyt køkken
Fra : TKL p

Dato : 21-04-04 09:46

Vi skal have nyt køkken her i løbet af foråret og det er mit indtryk, at der
kan opnås betydelige rabatter på listeprisen, når man skal ud og købe et
"komplet" køkken til et hus.

Hvad er jeres erfaringer/hvad har I hørt om? Hvor stor rabat kan man
forhandle sig frem til? 10% - 15% - 20%??

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-04 14:13

TKL p wrote:

> [...]
>
> Hvad er jeres erfaringer/hvad har I hørt om? Hvor stor rabat kan man
> forhandle sig frem til? 10% - 15% - 20%??

Hvis du kan lave noget af arbejdet selv er det måske en ide at se efter
en udstillingskøkken, vi købte en invita sidste år for 35000.- før pris
110000.- , så der er en del at spare.

Ellers pres dem de er nemme at få procenter ud af, der ligger jo næsten
en på hver gadehjørne.

Hilsen Tommy Hjorth

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 21-04-04 18:38

Vi fik 25% rabat - dagde forhandleren, men nu er det jo nemt at starte på en
høj pris og så give meget rabat, så om det reelt er 25% ved jeg ikke - deres
prislister var ikke lige til at gennemskue.

VH
Jakob

Fra : benny

Dato : 21-04-04 18:01

en god ide er at chekke hvad du skal gi hvis du køber gennem det firma du
arbejder for
der findes et utal af underholdsaftaler
jeg ved at hvis du arbejder hos ncc får du 25% hos hth køkken
så måske check lige det først før du går på jagt
benny

Fra : Henrik Hansen

Dato : 21-04-04 22:38

"benny" <beny.pedersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ved at hvis du arbejder hos ncc får du 25% hos hth køkken
> så måske check lige det først før du går på jagt

Jeg ved ikke hvor du har fået kendskab til de procentsatser fra, men som
ansat hos NCC, ved jeg at alle medarbejdere fået at vide, at firmaets
indkøbsaftaler skal behandles fortroligt.

Forøvrigt så er nævnte rabat ikke rigtig.

/Henrik

Fra : Kim Bernhart

Dato : 21-04-04 21:26

Mener at have læst et sted at en butik skal fortælle om specielle
rabataftaler hvis man spørger direkte og de skal skilte med om der fås rabat
igennem brugsforeningen osv. Disse skilte skal vist være synlige på døren,
Måske andre kan bekræfte det mere præcist.
Hvis der findes sådanne aftaler så skal du selvfølgelig ikke betale mere end
dem som for rabat af den ene eller anden årsag. Hvis en person får rabat
pga. han er ansat hos NCC eller lign. så skal du selvfølgelig forlange samme
rabat. Kan ikke forestille mig andet en at du vil få den hvis du går dem på
klingen.
Har selv handlet køkken for et par år siden of der var der meget forskel på
rabatter. De fleste gav ingen eller meget lidt. Andre gav mere. Endte med at
finde ud af at vores forhandler havde en lokal håndværker rabat, hvilket vel
egentlig er fair, og jeg fortalte så at vi havde en tømmer i familien som
jeg godt kunne tage med ned og bestille køkkenet for at få rabatten. Det var
så lige meget. Jeg fik håndværkerrabatten uden tømmeren kom med. Få en god
dialog og behandl sælgenen som du godt selv vil behandles så kommer der lidt
mere frem på bordet.

Hilsen
Kim

Fra : Søren

Dato : 22-04-04 10:37

> Jeg ved ikke hvor du har fået kendskab til de procentsatser fra, men som
> ansat hos NCC, ved jeg at alle medarbejdere fået at vide, at firmaets
> indkøbsaftaler skal behandles fortroligt.

Men forhandlerne skal oplyse dem hvis man spørger.

> Forøvrigt så er nævnte rabat ikke rigtig.

Der valgte du så at give oplysninger om firmaets indkøbsaftaler. Nu ved
jeg/vi at det ikke er 25%.

--
Søren