Erfaringer med maling fra Jem & Fix
Fra : Peter Sindrup

Dato : 20-04-04 15:41

Hej gruppe,

Er der nogen af jer der har erfaringer med (de meget billige) malinger fra
Jem & Fix?
Det gælder både hvor nemme/svære de er at arbejde med, dækkeevne og den
færdige kvalitet.
Nogle af dem koster jo kun 25-50% af andre tilsvarende malinger, så jeg kom
til at tænke på om der "stikker noget under".

På forhånd mange tak

Peter S.

Fra : Stine

Dato : 20-04-04 16:42

Hej
Jeg har prøvet deres loftsmaling - og kan kun sige en ting : Hold dig fra
det !!
For det første passede dækkeevnen ikke og inden jeg havde set mig om, var
det blevet næsten ligeså dyrt som hvis jeg havde købt maling i Flügger eller
Sadolin - desuden måtte jeg af sted flere gange efter maling fordi det bare
ikke dækkede som det skulle. ( m2/liter maling)
OG sidst men ikke mindst skulle det havde flere gange før det var helt
hvidt.

Da det endelig var færdigmalet føltes det lidt som kalkede vægge - det
smittede også af.

Desuden har jeg ladet mig fortælle at næste gang der så skal males, stiger
forbruget af maling kraftigt - noget med at det "suger" det ny maling..
Det samme siges der om maling købt i Bilka.

Stine
- der kun kan anbefale kvalitetsmaling -
F.eks. fra Dyrup, Sadolin, Flügger

Fra : //zlgge

Dato : 20-04-04 17:29

> [...]
kom
> til at tænke på om der "stikker noget under".

Jeg har ikke meget fidus til deres væg/loftsmaling, den er for tynd og
dårlig.
Til gengæld har jeg rigtig gode erfaringer med deres TræFix til udendørs
brug på træ, det holder lige så godt som andre dyrere mærker.

Mvh
//zigge

Fra : Peter C:\\>

Dato : 20-04-04 18:18

> Nogle af dem koster jo kun 25-50% af andre tilsvarende malinger, så jeg
kom
> til at tænke på om der "stikker noget under".

Hvis der stikker noget under er det ihvertfald ikke dækkeevne

Min far, der er udlært farvehandler har altid sagt, så sålænge der er kalk i
Fakse kalkbrud, kan folk få deres loftsmaling i lige den kvalitet de ønsker
(læs: 10 liter "kridtvand")

Jeg lod mig lokke og købte Bauhaus´s SwingColour som måske nok er nummeret
bedre, men alligevel en skuffelse når det kommer til stykket.
Man får hvad man betaler for.

MVH Peter C:\

Fra : Andreas

Dato : 21-04-04 08:38

Hej
En interessant debat. Jeg er selv særdeles kritisk overfor maling der ikke
er mærkevare i DK (har arbejdet en del med bl.a. skibsmalinger og malinger
til korrosive områder).
Jeg må så til gengæld sige at jeg slet ikke deler Peters opfattelse af Swing
Colour. Ihvertfald ikke de typer jeg har prøvet. Jeg anser faktisk Swing
Colour som absolut på højde med de alment kendtte mærkevarer i DK og har
stort set ikke købt andet til privat brug de sidste 5 år.

mvh

Fra : pepss

Dato : 20-04-04 19:13

"Peter Sindrup" skrev

> [...]
kom
> til at tænke på om der "stikker noget under".

deres super collour(eller hvad det nu heder) er ikke noget hit! som andre
også har sagt dækker det ikke meget og kommer der de minste dråber vand på
(efter det er tørt) løber det.

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Peter Sindrup

Dato : 21-04-04 09:35

> [...]
kom
> til at tænke på om der "stikker noget under".

Hej igen,

I har bekræftet mine bange anelser, og jeg er ikke længere i tvivl om hvor
jeg (ikke) skal købe min maling.

Mange tak for jeres svar.

Peter

Fra : SB

Dato : 25-04-04 21:32

> Hej igen,
>
> I har bekræftet mine bange anelser, og jeg er ikke længere i tvivl om hvor
> [...]

Jeg købte mit maling til sommerhuset hos malerkompaniet, sparede ca. 14 -
1600 kr. ift. flygger og sadolin.
Kvalitetn er helt okay, dækkeevnen også. brugte stort set nøjagtig det som
både F og S havde påstået jeg skulle.
inc. pletter på græsset osv.

Du finder dem på en hjemmeside der hedder det samme.
og nej, har ingen økonomisk interesse i det firma

Søren

Fra : Jørn Vind

Dato : 28-04-04 21:02

Jeg har malet er par værelser med de helt billige vægmalinger fra Jem & Fix.

Jeg gør det ikke igen. De er nemme nok at arbejde med, men det færdige
resultat er ikke godt. Kommer du til at skrabe lidt op mod væggen - og der
skal ikke meget til, så kommer der en streg / et mærke, som du ikke kan få
væk. De er meget sarte.

Derimod har Jem & Fix nogle vægmalinger til ca. 80 kroner pr. 2½ liter - jeg
mener det er med en glans 10 eller 15, disse har jeg anvendt med godt
resultat.

.... men hold dig fra de helt billige til ca 30 kroner pr 2½ liter - du får
ingen glæde af disse.

Mvh

Jørn Vind